מלכת אירופה: ריאל מדריד זכתה בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות

ריאל מדריד אלופת אירופה
ריאל מדריד אלופת אירופה | AFP

בפעם ה-13 בתולדותיה והרביעית בחמש שנים, הבלאנקוס ניצחו בגמר 1:3 את ליברפול לאחר משחק משוגע שכלל שער של בנזמה מטעות של קאריוס (51), שוויון של מאנה (55) וצמד ענק של בייל (64 במספרת, 83 בבעיטה אדירה)

(גודל טקסט)
תשתחוו: ריאל מדריד היא הקבוצה הטובה ביבשת. היא הוכיחה את זה ב-2016, חזרה על ההישג בשנה שעברה ושמה חותמת הערב (שבת) לאחר ניצחון 1:3 על ליברפול בגמר ליגת האלופות שייכנס, וסליחה על הקלישאה, לספרי ההיסטוריה. מה זה ייכנס, פרק שלם מגיע רק למשחק הזה.


ריאל אמנם הגיעה למשחק כפייבוריטית, אבל אף אחד לא היה מוכן להמר עליה בביטחון מלא. אחרי הכל, ליברפול הפידה רק משחק אחד באירופה העונה, היא כבשה 40 שערים והיתה ראויה לתואר לא פחות מהבלאנקוס. אבל ליגת האלופות היא הליגה של ריאל, ובסיומו של משחק משוגע היו אלה שוב הלבנים ממדריד שזכו בגביע עם האוזניים הגדולות.


UEFA CHAMPIONS LEAGUE 2018
#CHAMP13NS | #HalaMadridpic.twitter.com/oE3XozPzPt

— Real Madrid C.F. ⚽️ (@realmadrid) May 26, 2018


בדרך כלל בסיום משחק כזה אפשר לספר על דבר אחד גדול אותו נזכור מהגמר, אבל היום פשוט אי אפשר לשים את האצבע. בהתחלה חשבנו שזו תהיה הפציעה של סלאח, ש-30 דקות מהפתיחה התנגש בסרחיו ראמוס, נפצע בכתף ונאלץ לרדת בדמעות מהמגרש. הוא הוחלף על ידי אדם ללאנה, אבל מאז ליברפול נראתה אחרת. גם דני קרבחאל קיווה שהוא מה שיזכרו מהמשחק, לאחר שגם הוא ירד בדמעות במחצית הראשונה בגלל פציעה קשה.


למשך ארבע דקות במחצית השנייה חשבנו שהסיפור הוא הטעות האיומה של לוריוס קאריוס, שוער ליברפול שבדקה ה-51 נתן מתנה לקארים בזנמה והחלוץ הצרפתי כבש בקלות. ואז הגיע שער השוויון של סאדיו מאנה (55), והסיפור היה ליברפול שלא מוכנה להיכנע.


ואז נכנס גארת' בייל בדקה ה-61, ותוך שלוש דקות כבש במספרת לחיבורים שמתעלה על זו של מריו מנדז'וקיץ מהשנה שעברה בתור השער הגדול ביותר בתולדות גמר ליגת האלופות. זה הרגע שנזכור מהמשחק? הצחקתם את ריאל. בייל הפך את זה לצמד עם עוד שער, שהיה שילוב של השניים הקודמים שהחבורה של זידאן כבשה: מצד אחד שער ענק, שהפעם לא היה במספרת אלא בבעיטה מ-30 מטרים, ומצד שני טעות איומה של קאריוס, שהיה אמור לקחת את הכדור אבל דחק אותו לתוך שערו שלו.


אוהדי ריאל מדריד מאושרים (Gettyimages)
אוהדי ריאל מדריד מאושרים (Gettyimages)


מי שזה לא היה הגמר שלו היה כריסטיאנו רונאלדו. השחקן הטוב בעולם כיום, שכבש 15 שערים העונה בליגת האלופות וזה אפילו לא השיא שלו, שזה רק המשחק השני העונה במפעל בו לא כבש, שהשתווה לברצלונה וליברפול עם חמש זכיות בתואר, כמעט ולא היה על המגרש. רק לקראת הסוף, כשהמשחק היה גמור, הוא ניסה לכבוש ולו בשביל הסטטיסטיקה אבל גם אז זה נהרס לו על ידי אוהד שפרץ למגרש. כי כן, גם זה קרה הערב. אוהד פרץ למגרש בגמר ליגת האלופות. ריאל מדריד זכתה בפעם השלישית ברציפות, הכל יכול לקרות היום.



הרכבים
ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל (נאצ'ו רודריגס 37), סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, לוקה מודריץ', קאסמירו, טוני קרוס, איסקו (גארת' בייל 61), קארים בנזמה (מרקו אסנסיו 89), כריסטיאנו רונאלדו.


ליברפול: לוריס קאריוס, טרנט אלכסנדר ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר (אמרה ג'אן 83), מוחמד סלאח (אדם ללאנה 30), רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק בקייב יצא לדרך! בעוד 90 דקות, או 120, תוכתר כאן אלופת אירופה.


דקה 14: ליברפול פתחה את המשחק הרבה יותר טוב, ועם התקפה אחר התקפה היא מגיעה קרוב יותר ויותר לשער של קיילור נבאס. אלכסנדר-ארנולד הרים כדור מסוכן לתוך הרחבה אבל השוער הדף מצוין.


דקה 15: הזדמנות ראשונה לריאל מדריד כאשר רונאלדו קיבל כדור ממרסלו, התקדם לתוך הרחבה ובעט – אך מעל השער של קאריוס.


פירמינומסכן את השער של ריאל מדריד (AFP)
פירמינו מסכן את השער של ריאל מדריד (AFP)


דקה 23: איזו הזדמנות לליברפול. פירמינו קיבל את הכדור בתוך הרחבה עם הגב לשער, הסתובב ובעט אבל הכדור נבלם – ואז הגיע לאלכסנדר-ארנולד, שבעט חזק ושטוח אבל נבאס הגיב מהר וקלט את הכדור.


דקה 25: מוחמד סלאח וסרחיו ראמוס התנגשו, והמצרי נפל בצורה לא טובה. המשחק הופסק בעוד הכוכב של ליברפול ירד לקבל טיפול. אחרי מנוחה קצרה הוא חזר לשחק באומץ. קלופ מודאג על הקווים.


דקה 30: זהו, סלאח התמוטט ולא יכול להמשיך. הוא הוחלף באדם ללאנה וירד מהמגרש בדמעות. מכה קשה לליברפול – ואולי גם לנבחרת מצרים לקראת המונדיאל.


רונאלדו מנחם את סלאח. הפורטוגלי עוד זוכר את גמר היורו ב-2016 (Gettyimages)
סלאח ממרר בבכי שרוע על המגרש. מכה לליברפול (Gettyimages)


דקה 35: עכשיו גם דני קרבחאל על הדשא. המגן של ריאל מדריד לא יכול להמשיך וגם הוא ירד מהדשא ממרר בבכי. הוא הוחלף בנאצ'ו פרננדס.


דקה 42: רונאלדו התרומם להגבהה בתוך הרחבה ונגח חזק, אבל קאריוס היה במקום כדי להדוף. בנזמה דחק את הריבאונד אבל הדגל הונף לסמן נבדל.


דקה 48: פתיחה מהממת של ריאל למחצית השנייה. טעות של לוברן הביאה את איסקו למצב בעיטה, הקשר הספרדי בעט חזק אבל הכדור הלך למשקוף.


בנזמה חוגג. הצרפתי הראשון שמבקיע בגמר מאז זידאן ב-2002 (Gettyimages)
בנזמה חוגג. הצרפתי הראשון שמבקיע בגמר מאז זידאן ב-2002 (Gettyimages)


דקה 51, ריאל מדריד עולה ל-0:1: איזו טעות של לוריוס קאריוס! השוער ניסה להעביר כדור להגנה שלו אבל מסר אותו בטעות לקארים בנזמה שכבש בקלות מול השער הריק. מה עוד יקרה היום?


דקה 55, 1:1: אחרי שהתקפה נהדרת הסתיימה בהרחקה של וראן לקרן, כדור הקרן עלה ללוברן שנגח, מאנה היה שם כדי להמשיך את הכדור פנימה. ליברפול חוזרת תוך ארבע דקות.


סאדיו מאנה חוגג. שער חשוב של ליברפול (Gettyimages)
סאדיו מאנה חוגג. שער חשוב של ליברפול (Gettyimages)


דקה 64, ריאל עולה ל1:2: מה זה המשחק הזה? גארת' בייל, שלוש דקות לאחר שנכנס כמחליף, ראה את ההגבהה של מרסלו מתקרבת אליו והתרומם למספרת ענק מולה קאריוס לא יכול היה לעשות שום דבר. מדהים. פשוט מדהים.


דקה 82: הגבהה גדולה של בייל לרונאלדו, אבל קאריוס זינק והציל שער.


המספרת של בייל. השער הכי גדול בתולדות גמר ליגת האלופות (Gettyimages)
המספרת של בייל. השער הכי גדול בתולדות גמר ליגת האלופות (Gettyimages)


דקה 83, 1:3: מישהו עוד מופתע ממה שקורה פה? גארת' בייל לקח בעיטה מ-30 מטר, זה היה אמור להיות כדור קל של קאריוס אבל השוער הדף את הבעיטה לתוך השער. הזוי.


דקה 91: גם רונאלדו רוצה להבקיע. הפורטוגלי קיבל כדור נהדר והתקדם לתוך הרחבה, אבל לפתע אוהד פרץ למגרש ורונאלדו, שעמד לבעוט, פספס את ההזדמנות.


דקה 93: והנה שריקת הסיום. ריאל מדריד אלופת אירופה בפעם השלישית ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי