מקוללת: זלצבורג איבדה יתרון כפול והודחה מליגת האלופות

מואנס דאבור
מואנס דאבור | האתר הרשמי

אחרי צמד של מואנס דאבור (48, 45) אלופת אוסטריה הייתה עם רגל וחצי בשלב הבתים, אלא שהכוכב האדום השוותה תוך דקה והמקומיים שוב כשלו בניסיון להעפיל לראשונה בתולדותיהם. בנפיקה ופ.ס.וו עלו למפעל היוקרתי

(גודל טקסט)
חמש אליפויות רצופות יש לרד בול זלצבורג ובסך הכל כבר מספר דו ספרתי של ניסיונות להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. הערב (רביעי) היא הייתה במרחק נגיעה משם, כבר הוליכה 0:2 על הכוכב האדום בלגרד, אלופת סרביה, הודות לצמד בזק של מואנס דאבור הישראלי (45 ו-48), אבל הקללה שוב עשתה את שלה וזלצבורג מחוץ לשלב הבתים היוקרתי.


בניגוד לרד בול זלצבורג, מי שכן עמדו במשימה והעפילו לליגת האלופות הן בנפיקה הפורטוגלית שהביסה 1:4 את פאוק סלוניקי ביוון ומחקה את ה-1:1 מהמשחק הראשון בשבוע שעבר ואליה הצטרפה פ.ס.וו איינדהובן שאחרי 2:3 דרמטי בבלארוס על באטה בוריסוב בשבוע שעבר, ניצחה בביתה 0:3 קליל והבטיחה את מקומה במפעל. הגרלת שלב הבתים תיערך כבר מחר (חמישי) בשעה 19:00 שעון ישראל.


רד בול זלצבורג – הכוכב האדום בלגרד 2:2
רד בול זלצבורג מעולם לא העפילה לליגת האלופות. לאורך השנים היא הודחה על ידי מכבי חיפה, הפועל תל אביב, אפילו דודלאנג' מלוקסמבורג גברה על פניה וגם משחקים שכבר נראה היה שאין שום סיכוי שהיא תפסיד בהם, הסתיימו בהדחה כואבת. הערב זה קרה פעם נוספת לאלופת אוסטריה, שלא הצליחה לשבור את הקללה, איבדה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 מול הכוכב האדום בלגרד, אלופת סרביה, כדי לנשור לליגה האירופית בלבד.



דאבור חוגג 100 שערים באירופה, אבל לשבירת הקללה זה לא הספיק (רד בול זלצבורג)


האוסטרים פתחו היטב את המשחק ובדקה האחרונה של המחצית הראשונה החלוץ הישראלי מואנס דאבור כבש את שער היתרון בביצוע נפלא שהקפיץ את יושבי האצטדיון בזלצבורג. היתרון הפך למבטיח במיוחד בדקה ה-48, אז נשרק פנדל גבולי לזכותה של זלצבורג, מואנס דאבור דייק מהנקודה הלבנה והעלה את אלופת אוסטריה ליתרון כפול ובעצמו חצה את רף 100 השערים מאז עזב את מכבי ת"א ועבר לאירופה בפברואר 2014.


לצערם של דאבור ושל קבוצתו, אפשר לומר כנגד כל הסיכויים אבל בהמשך ישיר לקללה שרובצת על המועדון מזה שנים, בדקה ה-65 אל פרדו בן מוחמד צמצם את התוצאה ודקה לאחר מכן הכוכב האדום השוותה משער של מילוש דגנק, שקבע 2:2 והעלה לבסוף את אלופת סרביה לשלב הבתים של המפעל לראשונה מאז 1991.


מהלך המשחק
דקה 45 רד בול זלצבורג עלתה ל-0:1: הגבהה מדוייקת של אנדראס אולמר הגיעה אל מואנס דאבור והחלוץ הישראלי סיים בקור רוח מול השער.


דקה 48 רד בול זלצבורג עלתה ל-0:2: שופט המשחק שרק לפנדל גבולי לזכות האוסטרים אחרי הכשלה על וולף ומואנס דאבור עשה את העבודה ודייק מהנקודה הלבנה.

 Munas Dabbur ⚽️⚽️#UCLpic.twitter.com/QdRaHRfGah

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) August 29, 2018

דקה 65 הכוכב האדום בלגרד צמצמה ל-2:1: אלופת סרביה ניצלה את חוסר היערנות של הגנת זלצבורג ואל פרדו בן מוחמד כבש לאחר הגבהה מכדור חופשי.


דקה 66 הכוכב האדום בלגרד השוותה ל-2:2: שני שערים תוך שתי דקות! גול נוסף ממצב נייח והפעם מבשל השער מילוש דגנק כבש בנגיחה וכרגע הם בדרך לשלב הבתים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי