אולטימטום הוצב לקובאץ', ריאל מדריד תסתפק בתיקו ברומא?

גארת' בייל עם סרחיו ראמוס
גארת' בייל עם סרחיו ראמוס | AFP

שלישי בליגת האלופות: באיירן מינכן זקוקה לנקודה כדי להעפיל, אך על פי דיווחים מאמנה עלול לסיים את דרכו אם לא ינצח. וגם: נקודה באולימפיקו תספיק לבלאנקוס ולג'אלורוסי, יובנטוס ויונייטד יעפילו יחד לשמינית?

(גודל טקסט)
שני מחזורים לסיום שלב הבתים בליגת האלופות והמתח עולה. בבית ה' באיירן ואייאקס יכולות להבטיח את מקומן בשמינית, בבית ו' מנצ'סטר סיטי זקוקה לנקודה, אבל גם יריבתה ליון תבטיח עליה במקרה שתפתיע ותנצח את האלופה האנגלית פעם נוספת. בבית ז' תיקו בין רומא לריאל מדריד יעלה את שתיהן ובבית ח' יובנטוס זקוקה לתיקו כדי לעלות, ובתסריט מסוים גם תבטיח את מקומה בין 16 האחרונות יחד עם חברתה לבית מנצ'סטר יונייטד.


בית ה'
באיירן מינכן – בנפיקה (22:00)
למרות מצבם העגום בבונדסליגה, בליגת האלופות הבווארים בעמדה מצוינת כשהם זקוקים לתיקו כדי להבטיח את מקומם בשמינית. עם זאת, הנהלת באיירן הציבה אולטימטום לניקו קובאץ' ולפיו היא דורשת ניצחון על בנפיקה כדי שימשיך בתפקידו. המצב בקבוצה רחוק מלהיות בריא והשחקנים ברובם כבר לא תומכים בקובאץ', למעט מנואל נוייר שעדיין טען אחרי ה-3:3 מול פורטונה דיסלדורף כי אם השחקנים יישמעו למאמן הכל יסתדר. באיירן ניצחה במשחק הראשון בפורטוגל 0:2 ואם אייאקס תפסיד נקודות במשחק המקביל בבית נגד א.א.ק אתונה, באיירן גם תסיים סופית במקום הראשון. בנפיקה הפסידה את כל שלושת משחקיה על אדמת גרמניה מול באיירן.


ניקו קובאץ' אמר לקראת המשחק: "אנחנו מודעים לעובדה שבנפיקה רוצה ניצחון כדי לעלות לשמינית. הם ישחקו כדורגל התקפי, אבל בוודאי לא יפקירו עמדות ויתאבדו על המשחק. אני לא רוצה להישמע מתרץ, אבל סבלנו באחרונה מהרבה פציעות של שחקנים חשובים כמו טוליסו, קומאן וטיאגו. יש גם סימן שאלה אם סרג' גנברי יוכל לשחק. נצטרך לראות עד מחר".



קובאץ'. הוצב לו אולטימטום, אבל הוא לא ממהר להרים ידיים (AFP)


על מעמדו אמר בקצרה: "אני פייטר וכל חיי אף פעם לא הרמתי ידיים. להניף דגל לבן? זה לא קיים בלקסיקון שלי. יש עלי ביקורת כי יש ציפיות ממני, אבל אנחנו רוצים לעלות מחר לשמינית ולהתרכז בליגה".


א.א.ק אתונה – אייאקס (19:55)
אייאקס עדיין מפגרת בהולנד בחמש נקודות אחרי המוליכה איינדהובן, אבל היא חוזרת באירופה בגדול. אייאקס יכולה לעלות לשמינית לראשונה אחרי 13 שנה אם תנצח ובנפיקה לא תשיג את שלוש הנקודות באליאנץ ארנה במינכן. אייאקס לא נוצחה העונה בליגת האלופות, כולל במוקדמות, ובמאזנה שישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו – גם ההיסטוריה לצדה, מכיוון שא.א.ק מעולם לא ניצחה אותה. אלופת יוון עדיין לא זכתה באף נקודה בבית, אבל תשמור על סיכוי לסיים במקום השלישי אם תנצח. א.א.ק במצב לא טוב בליגה היוונית ומדורגת רק שביעית אחרי שני הפסדי ליגה. מאמנה מאריוס אוזונידיס מועמד לפיטורין.

Touchdown!

Athens Airport. #UCL#aekajapic.twitter.com/2q7GFRnLH0

— AFC Ajax (@AFCAjax) 26 בנובמבר 2018

בית ו'
ליון – מנצ'סטר סיטי (22:00)
הצרפתים הפתיעו במשחק הראשון באיתיחד עם 1:2 שהכניס את סיטי להלם רגעי, אבל מאז אלופת אנגליה צברה שלושה ניצחונות והיא בוודאי תרצה לנקום בצרפתים ולנצח אותם בביתם. ניצחון יעלה את ליון בוודאות לשלב הבא, אבל סיטי זקוקה רק לנקודה כדי לעלות. גווארדיולה ייאלץ להסתדר ללא הפצועים ברנרדו סילבה, אילקאי גונדואן וגבריאל ז'סוס. כוכב וקפטן ליון נביל פקיר בספק והחלטה לגביו תתקבל הלילה.


חלוץ ליון מקסוול קורנה שהפך לגו'קר שלה וכבש את שער הניצחון באיתיחד התראיין ל'לאקיפ ואמר: "אני רוצה להיות שחקן קבוע ולא מחליף". הוא שיחק שמונה משחקים כמחליף בליגה והוא רוצה לשחק מחר בהרכב. פפ גווארדיולה התייחס לתחרות על ההרכב ואמר: "ריאד מאחרז צריך לשחק טוב כי יש לו תחרות עם ראחים סטרלינג, וראחים סטרלינג צריך לשחק טוב כי יש לו את ריאד מאחרז".



סאנה וסטרלינג. הצמד אולי הלוהט בעולם בקישור עמוק (AFP)
 

הופנהיים – שחטאר (22:00)
הגרמנים ישאירו לעצמם סיכוי לעלות רק אם ינצחו, בעוד שחטאר שמאכזבת העונה תסיים אחרונה אם תפסיד. מאמן הופנהיים המדורגת שישית, יוליאן נגלסמן, הזהיר את שחקניו שהאוקראינים יבואו לתקוף. "אנחנו צריכים להיות יותר יציבים מאחור בהגנה. אם נשלב את זה עם ההתקפה הטובה שלנו, אנחנו בדרך כלל מנצחים".


בית ז'
רומא – ריאל מדריד (22:00)

זהו המשחק המרכזי של משחקי מחר בליגת האלופות, אבל אל תופתעו אם המשחק יסתיים בתיקו שיעלה את שתיהן לשמינית. מדובר הרי בשתי קבוצות שנמצאות בעיצומו של משבר: ריאל מדריד תבוא עם לחץ גדול אחרי ההפסד המשפיל בליגה 3:0 לאייבר, ומצד שני רומא מדורגת רק שביעית בליגה והפסידה לאודינזה בבית 1:0 במחזור האחרון.


הלחץ על סנטיאגו סולארי גדול והוא לא רוצה לרשום הפסד שני רצוף כמאמן הקבוע של ריאל מדריד. סולארי עשוי להקריב לפי העיתון "אס" את גארת' בייל ולפתוח עם איסקו, אותו ייבש על הספסל במשחקים האחרונים והשתמש בו רק כמחליף. בייל שיחק בארבעה מחמישה משחקים אותם ניהל סולארי, אבל מול אייבר גילה יכולת גרועה במיוחד – הוא איבד 21 כדורים! בנוסף, קיימת אכזבה גדולה ממרקו אסנסיו שעשוי להישאר על הספסל. קאסמירו יחזור רק באמצע דצמבר בגלל פציעה בקרסול ולכן לסולארי לא תהיה ברירה אלא לשחק עם מרכוס יורנטה שישב ביציע נגד אייבר ואפילו פדה ואלוורדה נלקח בחשבון.



בייל. 21 איבודים מול אייבר יעלו לו בספסול? (Gettyimages)


לפי הידיעות באיטליה, למאמן אוזביו די פרנצ'סקו נשארו שני משחקים להוכיח את עצמו, אבל המנהל הספורטיבי מונצ'י טען בראיון ב"מארקה" שקבוצתו דווקא עלתה על הפסים הנכונים. "אנחנו קרובים למטרה שלנו ובמונחים של מוטיבציה אנחנו משחקים במאה אחוז. אני חושב שריאל מדריד הרבה יותר רגועה ממה שהייתה לפני כמה משחקים, אבל יש להם פצועים ומאיתנו אני מצפה שנשחק כדורגל עם הרבה אמביציה". אלכסנדר קולארוב הודה: "אנחנו לא עוברים תקופה טובה, אבל מאמין שבמשחק נגד ריאל מדריד נעשה צעד אחד קדימה".


צסק"א מוסקבה – ויקטוריה פלזן (19:55)
הקבוצה הרוסית חייבת לנצח כדי להשאיר לעצמה סיכוי לעלות אחרי ששתי הקבוצות סיימו ב-2:2 במשחק הראשון.


בית ח'
מנצ'סטר יונייטד – יאנג בויז (22:00)
אחרי התיקו המאופס של יונייטד נגד קריסטל פאלאס, ז'וזה מוריניו מקווה להצליח יותר באלופות. ניצחון על אלופת שווייץ לצד ניצחון או תיקו של יובנטוס מול ולנסיה יעלה את השדים האדומים לשמינית. במשחק הראשון ניצחה יונייטד 0:3. הבלם ויקטור לינדלוף לא יוכל לשחק נגד יאנג בויז בגלל פציעה.



מאטה חוגג בטורינו. השדים האדומים יעפילו מחר? (AFP)


יובנטוס – ולנסיה (22:00)
ה"גברת הזקנה" זקוקה לתיקו מול העטלפים כדי להבטיח עלייה ולהתאושש מההפסד למנצ'סטר יונייטד, 2:1 בטורינו. ולנסיה מנגד לא מבריקה העונה בליגה הספרדית וממוקמת רק עשירית, אבל ניצחה במחזור האחרון את ראיו ואייקנו 0:3. אם ולנסיה לא תנצח ויונייטד תנצח יסתיים החלום של הקבוצה באלופות, אבל ולנסיה מקווה להעביר את ההכרעה למשחק האחרון שיהיה אצלה במסטאיה.


הצמד החדש של יובה, כריסטיאנו רונאלדו ומריו מנדזוקיץ' תופס את הכותרות. שניהם אמורים לפתוח מחר, לאור העובדה שביחד הם כבשו 15 שערים בליגה (9 לרואלדו ו-6 למנדזוקיץ'). חואן קוודרדו שהתראיין לקראת המשחק אמר: "אנחנו רוצים לנצח כדי לעלות, אבל חייבים להיות מרוכזים במאה אחוז כי זה הלקח שלמדנו מההפסד ליונייטד אחרי שהובלנו עליהם".



רונאלדו ומנדז'וקיץ'. ירעידו רשתות יחד גם באלופות? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי