ניקו קובאץ': "נגד הגדולות ובאלופות אנחנו משחקים יותר טוב"‎

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Gettyimages

מאמן באיירן מינכן לקח בשתי ידיים את הצ'אנס האחרון, פירק את בנפיקה 1:5 והבטיח עלייה לשלב הבא באלופות: "הכל הלך לנו. הדבר היחיד שיביא להצלחה זה לשחק 90 דקות כמו ששיחקנו הפעם"

(גודל טקסט)
צרות בבאיירן? ניקו קובאץ' קיבל צ'אנס אחרון כמאמן מנשיא המועדון, אולי הנס, במשחק נגד בנפיקה והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים עם ניצחון ענק באליאנץ ארינה 1:5. אולי זה מסוג הניצחונות שבאיירן היתה זקוקה להן העונה כדי לצאת סוף סוף ממשבר מתמשך. קובאץ' רשם את הניצחון הכי גדול שלו מאז תחילת העונה כשניצח בסופרקאפ את פרנקפורט 0:5 ובאיירן עלתה עונה 11 ברציפות לשלב הנוקאאוט.


העיתון "בילד" שדיווח ערב המשחק כי קובאץ' ערך שיחה שנשמעה כמו שיחת פרידה עם השחקנים בחדר ההלבשה מגלה הבוקר חדשות נוספות על הדרמה שהיתה לפני המשחק. מסתבר שהנס קרא אליו למשרדו ארבעה מכוכבי הקבוצה שלשום אחר הצהריים ממש לפני המשחק ומדובר במנואל נוייר, תומאס מולר, פראנק ריברי ורוברט לבנדובסקי. הם נדרשו להסביר מה קרה ב-3:3 נגד דיסלדורף בליגה במחזור האחרון. הם לא נמנעו מלהטיח האשמות בקובאץ' ובין היתר טענו שהוא עשה החלטות מוטעות ולא השפיע מספיק על מהלך המשחק.


יום אחד אחרי הפגישה השחקנים האלה נראו אחרת במשחק נגד בנפיקה. "בילד" כתב: "אומנם בנפיקה קבוצה חלשה, אבל שחקני באיירן הראו נחישות. עכשיו ברור שקובאץ' יהיה המאמן גם נגד ורדר ברמן בסוף השבוע, אבל השאלה אם ינצל את המומנטום כדי לברוח מהמשבר בליגה". אריאן רובן נבחר למצטיין במשחק עם ציון 1 ב"בילד" (0 הכי טוב, 6 הכי גרוע). העיתון גם שאל: "למה אי אפשר לשחק ככה בליגה". אפילו פרנאק ריברי כבש שער בכורה העונה.


קובאץ' אמר בסיום: "פשוט הכל הלך לנו. עשינו הגנה טובה וניצלנו מצבי כיבוש. זה מה שהיה חסר במשחקים קודמים. הצלחנו לשמור על יכולת טובה 90 דקות. זה מוזר שבמשחקים גדולים או באלופות אנחנו באים יותר לידי ביטוי ומראים את היכולת שלנו. דווקא נגד הקטנות יותר אנחנו לא מצליחים להראות את הפוטנציאל שלנו. הדבר היחיד שיביא להצלחה זה לשחק 90 דקות כמו ששיחקנו הפעם".


Niko #Kovac on @FranckRibery: "He was finally able to reward himself. Franck works very hard on the pitch and gets his teammates into the game. But he deserved a goal himself today."#UCL#FCBSLBpic.twitter.com/j05K4x8xxV

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 27 בנובמבר 2018



בערב בו הוותיקים כבשו ואריאן רובן ולבנדובסקי הבקיעו כל אחד צמד קובאץ' דווקא החמיא לצרפתי שהבקיע את השער החמישי: "הגיע לריברי לכבוש את השער הראשון שלו העונה. הוא שחקן ששיחק עבור הקבוצה ולא עבור עצמו. הוא לא אגואיסט והיה מגיע לו לתגמל גם את עצמו. הוא סוף סוף הצליח לתת גם לעצמו מתנה. הוא עובד קשה מאוד על המגרש ועוזר הרבה לחברים שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי