אמבפה: "מספיק עם סיפורי האימה, אנשים צריכים להפסיק לפחד"

קיליאן אמבפה, אנחל די מריה
קיליאן אמבפה, אנחל די מריה | Gettyimages

כוכב פ.ס.ז' אחרי ה-0:2 של יונייטד ללא ניימאר וקבאני: "מאוכזב שלא ניצחנו 0:3, זה היה נגמר". מרקיניוס הודה לטוכל: "ראה בי דברים שאפילו אני לא ראיתי". בופון: "רק רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
פריז סן ז'רמן רשמה אמש (שלישי) את אחד הימים היפים בתולדותיה כאשר למרות שני הכוכבים הגדולים שלה, ניימאר ואדינסון קבאני, עצרה את מנצ'סטר יונייטד הלוהטת עם 0:2 באולד טראפורד והעניקה לעצמה מקדמה חשובה לקראת הגומלין בצרפת ב-6 במארס. "זה היה כמו חלום", נכתב בכותרת העיתון "ל'אקיפ". "פ.ס.ז' רשמה הישג גדול כאשר ניצחה באצטדיון בו אף קבוצה צרפתית לא ניצחה בעבר, למרות היעדרותם של ניימאר וקבאני, ויש לה יתרון גדול כעת לגומלין".


ביציעי "אולד טראפורד" עדיין מהדהדים קולותיהם של 3,700 אוהדי פ.ס.ז' שששרו "אולה, אולה" במהלך המשחק ואף אחד לא חלם שזו תהיה התוצאה בסופה. הסיכוי שפ.ס.ז' תעלה לרבע הגמר עומד על 97 אחוזים, שזה אחוז הקבוצות שהצליחו לעלות שלב מתוך 377 הקבוצות שניצחו בחוץ 0:2 במשחק הראשון בגביעי אירופה מאז 1980/81.


בעיתון הצרפתי החמיאו להופעה של הקבוצה: "הם לא רק ניצחו 0:2 ופתחו את הדלתות לרבע הגמר, אלא גם השאירו רושם כביר של קבוצה חזקה, מאוחדת ואמיצה בהופעה שלא ראינו ממנה זמן רב". גם תומאס טוכל קיבל מחמאות: "הוא ידע לבנות קבוצה מלוכדת ששמה בצד כל חילוקי דעות בין כמה שחקנים וזה ניצחון שלו לפני הכל. אתמול הוא בילה את הבוקר בשיחה עם השחקנים המרכזיים בקבוצה: טיאגו סילבה, מרקיניוס, דני אלבס ומרקו וראטי, בניסיון להסביר להם שיצופפו את המשחק ולא ישאירו חורים בין ההגנה לקישור ובעיקר ישימו עין על פול פוגבה ולא יתנו לו סנטימטר חופשי".


מרקיניוס, שהצליח לנטרל את פוגבה, קיבל את הציון 7 ב"ל'אקיפ", ואילו המצטיינים עם ציון 8 כל אחד היו הבלם טיאגו סילבה והקשר אנחל די מריה שחזר לאיצטדיון בו שיחק ונקם ביונייטד. קיליאן אמבפה שהרשים קיבל ציון 7. ממוצע הציונים של שחקני פ.ס.ז' עמד על 6.7 לעומת 3.8 של השדים האדומים.


באתר ESPN נתנו ציונים יותר חיוביים: מרקו וראטי 9, מרקיניוס 8, אנחל די מאריה 8. בעיתון "דיילי מייל" נבחר אמבפה למצטיין עם הציון 8. ב"ל'אקיפ" נכתב שהכי מדהים היה שפ.ס.ז' לא נתנה שום אפשרות ליונייטד להגיע למצב אחד רציני. "יש גם סוג של אירוניה בכך שדווקא די מריה, ששיחק ביונייטד ולא הצליח בה, בישל את שני השערים", נכתב. "הוא היה נפלא כל הערב ואוהדי היונייטד לא זכו אף פעם לראות אותו משחק ברמה כזאת כששיחק בקבוצה בעונת 2014/15".


פרסנל קימפמבה בן ה-23 הפגין משחק מצוין וכבש שער ראשון בקריירה, אחרי 97 משחקים ככדורגלן מקצועי, וכפי שנכתב ב"ל'אקיפ", הוא בחר לעשות זאת במקום הכי מפורסם – ב"אולד טראפורד". הבלם ששיחק בגלל שמרקיניוס הוסט לקישור ואמר: "זאת ההנאה שלי. עד היום המשפחה שלי קצת צחקה עליי שלא כבשתי אף שער ועכשיו בחרתי במקום ראוי לעשות את זה".

What a time to score your 1st senior PSG goal #MUPSG#UCLpic.twitter.com/QDlIj6S4B7

— Jonathan Johnson (@Jon_LeGossip) 12 בפברואר 2019

קיליאן אמבפה שהציג כדורגל מצוין והוכיח למה הוא נחשב היום לכדורגלן הצעיר הטוב בעולם אמר בסיום: " אני מאושר, אבל זה רק המשחק הראשון. בסופו של דבר היינו צריכים להפסיק עם סיפורי האימה, אנשים צריכים להפסיק לפחד כי כדורגל משחקים על כר הדשא. ברור שניימאר וקבאני חשובים, אבל הפגנו יכולת גבוהה. אני קצת מאוכזב שלא כבשתי את השלישי. אני חושב שב-0:3 זה היה נגמר סופית". החלוץ כבש שער חוץ ראשון במפעל, בו יש לו בסך הכל 10 שערים ו-4 בישולים ואמר: "אנחנו צריכים את התמיכה של כולם, רוצים שהכדורגל הצרפתי יגיע הכי רחוק שאפשר ונתמוך בליון נגד ברצלונה".


המאמן תומאס טוכל אמר בסיום: "אני חייב לתת מחמאות ענקיות לקבוצה שלי שהייתה נפלאה. למרות זאת, מדובר רק במשחק הראשון. נכון שניצחנו, אבל אנחנו צריכים עוד לשחק בפארק דה פראנס. מרקו וראטי ומרקיניוס היו נפלאים, אבל אי אפשר לשחק כל העונה רק עם שני קשרים. אם היינו מאבדים שחקן הגנה, לא היו לנו הרבה אופציות מאחור".

La une de @lequipe ce mercredi. "Comme dans un rêve" #MUNPSG#MUPSGpic.twitter.com/dtMnpNKJT8

— ⚽️Football Actu⚽️ (@AimentLe) 12 בפברואר 2019

מרקיניוס הודה לטוכל על העובדה שהאמין בו והסיט אותו לקישור בגלל שנאלץ לשנות את כל המערך עם פציעתו של קבאני. "אני מאושר כשאני רואה אותנו משחקים ככה", אמר הברזילאי. "שיחקנו עם אופי, מנטליות חזקה. לא היה שחקן אחד שלא רץ ונתן מאה אחוז. מודה למאמן שראה בי הרבה דברים שאני אפילו לא ידעתי על עצמי. משחק כזה רק עוזר להתפתחות שלי ככדורגלן. מאושר שעצרתי את פוגבה, אבל המשחק הקבוצתי שלנו עשה את ההבדל".


ג'אנלואיג'י בופון
בן ה-41 אמר: "אני מודה לחברים שלי על משחק ענק. אנחנו יכולים להגיע רחוק במפעל אם נשחק ככה כל הזמן. אני רק רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל ולעזור לקבוצה ולחבריי במגרש כשצריכים אותי". טיאגו סילבה אמר: "זה נפלא שסגרנו בצורה כזאת בהגנה. ספגנו הרבה ביקורות לאחרונה, ספגנו שערים מצחיקים במשחקים האחרונים וכעסתי על החברים, אבל עכשיו פשוט סגרנו הרמטית את ההגנה".


דני אלבס אמר: "שאבנו כח מהמשחק הקבוצתי שלנו". יוליאן דרקסלר הוסיף: "האוהדים שלנו היו נפלאים ונתנו לנו כוח ביציע". נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי, לא שכח מהטראומה לפני שנתיים אז הובסה קבוצתו 1:6 על ידי ברצלונה למרות יתרון של 0:4 במשחק הראשון, והזהיר: "זה רק המשחק הראשון. כבר ראינו בעבר שהודחנו בגומלין ושצריך להיזהר".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי