האנגלי הכי ברזילאי שיש: ג'יידון סאנצ'ו בא להעניש את טוטנהאם

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | Gettyimages

אחרי שהחמיצו הזדמנות פז לצרף אותו, הכוכב העולה של בורוסיה דורטמונד יפגוש הערב (רביעי, 22:00) את התרנגולים במטרה להוכיח להם שביצעו טעות בקנה מידה היסטורי. יוכין על הכישרון שעושה כאב ראש לפוצ'טינו

(גודל טקסט)

משחקו הרשמי הראשון של ג'יידון סאנצ'ו על אדמת אנגליה במסגרת בוגרת היה במדי הנבחרת. הזוי, אבל עובדה. ילד הפלא בן ה-18 עלה בנובמבר בהרכב במפגש רעים מול ארצות הברית בוומבלי, הצטיין, אירגן בישול נאה לטרנט אלכסנדר-ארנולד, והוכיח מעבר לכל ספק שהוא העתיד של שלושת האריות.

גם משחקו השני היה בנבחרת של גארת' סאות'גייט, מספר ימים מאוחר יותר, כאשר שולב כמחליף בליגת האומות מול קרואטיה והיה שותף למהפך בדרך לנצחון 1:2. הערב יהיה זה משחקו השלישי, והראשון במסגרת מועדונים, ושוב בוומבלי. בורוסיה דורטמונד מתארחת אצל טוטנהאם בליגת האלופות, וכל הזרקורים מופנים לעבר היהלום הפנומנלי.

הצעד החריג של סאנצ'ו בקיץ 2017 התברר כהחלטה הנכונה ביותר שאפשר לקבל. הוא כיכב באקדמיה של מנצ'סטר סיטי, המועדון העשיר והמצליח בליגה העשירה ביותר. כל מאמני הנוער חזו לו עתיד מזהיר. אואן הארגריבס, שהדריך אותו בקבוצה עד גיל 15, קבע: "יש לו פוטנציאל להיות הטוב ביותר בדורו". פפ גווארדיולה רצה להפוך אותו במהלך הזמן לשחקן החשוב ביותר בקבוצה. איך אפשר לוותר על זה? מסתבר שאפשר, ואפילו רצוי.

סאנצ'ו הסתכל סביבו וראה כי לכישרונות הבולטים באקדמיות לוקח זמן רב לפרוץ לסגל הראשון. סיטי אמנם הקימה מתקנים מפוארים ושואפת עקרונית להתבסס על בוגרי בית, אבל בפועל המצב שונה בתכלית ורק כוכבי רכש יקרים מקבלים את הבמה. אז לפני שנה וחצי הוא היה אמיץ מספיק לדרוש בתוקף אופק מקצועי מיידי וברור כתנאי להישארותו. כאשר סורב, הוא נטש בטריקת דלת. פפ הביע תסכול: "כבר סיכמנו הכל ולחצנו ידיים, ולא ניתן היה לעשות יותר. הכסף לא היווה מכשול, הוא פשוט חשב שיקבל יותר דקות משחק בבורוסיה". ברור שהוא סבר כך, הוא גם צדק.


נגד פולישיץ' וארה"ב. הופעת הבכורה של סאנצ'ו על אדמת אנגליה (Gettyimages)

דורטמונד שילמה תמורתו 10 מיליון ליש"ט בלבד. במונחי השוק הנוכחיים, מדובר בגניבה. מיכאל צורק, המנהל הספורטיבי של דורטמונד, היה גאה במיוחד במהלך. הוא יצר קשר אישי עם הנער, הדגיש בפניו את היתרונות של המועדון, ושיכנע אותו להעדיף את בורוסיה. זה לא היה קשה במיוחד, כי ניסיון העבר מלמד כי זו בדיוק הקבוצה שמעניקה הזדמנות הולמת לצעירים.

סאנצ'ו ידע – אם ירשים באימונים, הוא יהיה בסגל. העובדה כי הוענקה לו מיידית החולצה מספר 7 הדגישה את המחוייבות. "זה סימן שמאמינים בי", הוא סיפר בסיפוק. כבר באוקטובר 2017, פחות מחודשיים אחרי הגעתו, ערך סאנצ'ו את הופעת הבכורה בבונדסליגה. בסיבוב השני של העונה שעברה הוא היה חלק אינטגרלי מהסגל, והחל לגלות ניצוצות של גאונות.

בשלב זה, טוטנהאם כבר התחילה להתחרט על ההחלטה לא להיות נחרצת יותר בנסיונותיה להחתים את סאנצ'ו ב-2017. לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, היתה לה הזדמנות כזו. התרנגולים נשקלו כיעד אטרקטיבי יחסית מבחינת הנער, כי בניגוד לסיטי הם בהחלט מקדמים שחקנים צעירים, גם אם לא בקצב של דורטמונד. המעבר לבירת אנגליה קסם מאוד לסאנצ'ו, כי הרי הוא לונדוני, יליד קמברוול בדרום העיר שבילה את רוב שנותיו באקדמיה של ווטפורד. המשפחה והחברים עדיין שם, והיה טבעי מאוד לחזור הביתה במקום לנדוד לגרמניה.


סאנצ'ו במדי סיטי. טוטנהאם התמהמה וטעתה (Gettyimages)

ואולם, טוטנהאם היססה. היא לא הייתה בטוחה לגבי טיבו של השחקן המצטיין באליפות אירופה עד גיל 17. היא לא רצתה להיכנס לעימותים "מיותרים" עם סיטי. היא ויתרה מראש, ואותתה כי תהיה פניה רצינית יותר בהמשך. סאנצ'ו לא היה מוכן להמתין, כמובן. אז הוא חצה את הגבול.

אם התנהלותן של סיטי וטוטנהאם נראתה כמו מחדל עד הקיץ, הרי שהעונה כבר ברור – מדובר בטעות בקנה מידה היסטורי. כבר היום, סאנצ'ו הוא אחד השחקנים בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם. הופעותיו במדים הצהובים-שחורים היו מדהימות בלשון המעטה.

הוא החל את העונה כסופר-סאב מטורף שסיפק בישולים בקצב של אסיסט כל 20 דקות, התברג בהמשך בהרכב של המאמן השווייצרי לוסיאן פאברה, הפך לבאנקר האולטימטיבי, ומוביל את דורטמונד לעונה סנסציונית. היא נהנית מיתרון 5 נקודות בפסגה על פני באיירן מינכן ועשויה לזכות באליפות, בעוד בליגת האלופות רשמה נצחון 0:4 מפואר על אתלטיקו מדריד וסיימה לפניה בדרך לשמינית הגמר.


כבר היום, אחד השחקנים בעלי הערך הגבוה בעולם (Gettyimages)

סאנצ'ו הוא עילוי. הוא לא רק מוביל את דירוג המבשלים בבונדסליגה לצד יוזואה קימיש עם 9 אסיסטים, הוא לא רק כבש 7 שערים בעצמו בליגה ועוד אחד בליגת האלופות בחגיגה מול דייגו סימאונה, כאשר נכנס לקראת הסיום ומצא את הרשת בחלוף 4 דקות. תרומתו גדולה הרבה יותר מהסטטיסטיקה היבשה והמרשימה. אין בגרמניה שחקן עם כדרור מיוחד ומהנה יותר.

אין שחקן שעובד עם הכדור באופן כזה במהירות מסחררת. אין עוד שחקן עם ראיית משחק כה משובחת. סאנצ'ו רואה הכל לפני כולם. הוא מסוגל לעבור מספר שחקני יריב בסלאלום, אך זה לא פוגע בהיותו קבוצתי ולא אנוכי. בדרך כלל, הוא מבצע פעולות בנגיעה או שתיים. מקבל את הכדור – ומשחרר אותו לשחקן שנמצא בעמדה טובה יותר. ההתקפות בניהולו זורמות. הוא האנגלי הכי ברזילאי שיש. לא לחינם חבריו לנבחרת יצאו מגדרם כאשר הוא הצטרף לסגל. כולם רואים בו סופרסטאר.

לכן כוכבי טוטנהאם, ובראשם הארי קיין ודלה עלי, ממש לא שמחו לקבל את דורטמונד בהגרלה. מפגש עם סאנצ'ו לא מבשר טובות, ומאוריסיו פוצ'טינו שובר את הראש כיצד לעצור את השחקן שמחליף עמדות ללא הרף, מסוגל לתפקד ביעילות זהה בשני האגפים ולא ניתן לשמירה אישית.


עם רויס. בלי הקפטן, האנגלי יהיה הנשק החשוב ביותר (Gettyimages)

הוא נייד מדי, טכני מדי וחכם מדי. הערב, בהיעדרו של מרקו רויס, הוא הנשק החשוב ביותר של האורחת בוומבלי. והוא בהחלט מסוגל להעניש את הקבוצה שלא פעלה בזמן כדי לקחת אותו מסיטי. בטוטנהאם מזילים דמעות על כך ללא הפסקה. הפעם, הם גם עלולים לעוף בשל כך מליגת האלופות. ואז, מי יודע – אולי סיטי תהיה הבאה בתור?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי