בעזרת ה-VAR: ריאל מדריד ניצחה 1:2 את אייאקס באמסטרדם

קארים בנזמה, קאסמירו, סרחיו רגילון
קארים בנזמה, קאסמירו, סרחיו רגילון | Gettyimages

הבלאנקוס השיגו מקדמה משמעותית בשמינית הגמר, לאחר שבנזמה ואסנסיו סידרו ניצחון דרמטי. שער של טאיליאפיקו במחצית הראשונה נפסל בסיוע מצלמות הטלוויזיה לראשונה בתולדות המפעל, זייך רק איזן זמנית

(גודל טקסט)

הערב השני של ליגת האלופות הניב שני משחקים נהדרים, כאשר ריאל מדריד ניצחה 1:2 את אייאקס בחוץ במפגש הראשון באמסטרדם ארנה במשחק הראשון בשמינית הגמר. במשחק המקביל טוטנהאם הביסה 0:3 את דורטמונד בוומבלי.

המחצית הראשונה הייתה נהדרת עם קצב גבוה בשני המחנות ואף נרשם רגע היסטורי כאשר שופט המשחק פסל שער של טאיליאפיקו בדקה ה-37 בטענה לנבדל אחרי בדיקה ב-VAR.

בחצי השני הגיעו השערים, קארים בנזמה כבש ראשון בדקה ה-60 אחרי בישול נפלא של ויניסיוס ג'וניור שהפך למבשל הצעיר ביותר במשחקי הפלייאוף של ליגת האלופות. אייאקס מצאה את השוויון רבע שעה מאוחר יותר כאשר דויד נרס חדר לרחבה ומצא את חאקים זייך שדחק מקרוב. כשהיה נראה שהמשחק יסתיים בשוויון מרקו אסנסיו הספרדי-הולנדי, שעלה כמחליף כבש את שער הניצחון שלוש דקות לסיום אחרי בישול של דני קרבחאל. שתי הקבוצות ייפגשו בגומלין בברנבאו בחמישה במרץ.


חאקים זייך עם סרחיו ראמוס (Gettyimages)

הרכבים
אייאקס: אנדרה אוננה, נוסייר מזראוי, מתיאס דה ליכט,דיילי בלינד, ניקולס טאיליאפיקו, לאסה שונה (קספר דולברג 73), פרנקי דה יונג, דוני ואן דה ביק, דויד נרס, דושאן טאדיץ', חאקים זייך.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, נאצ'ו, סרחיו רגילון, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', ויניסיוס ג'וניור (מריאנו 81), גארת' בייל (לוקאס ואסקס 61), קארים בנזמה (מרוק אסנסיו 73).

מהלך המשחק
המשחק נפתח בקצב גבוה בשני המחנות, גארת' בייל הגיע למצב מסוכן ראשון לריאל מדריד כאשר בעט כדור חזק בפינה הימנית של הרחבה שהגיע למרכז השער ונעצר בקות על ידי אוננה. אייאקס הגיבה שתי דקות מאוחר יותר עם התקפה מתפרצת של דושאן טאדיץ' שמצא את זייך ברחבה אך ההולנדי-מרוקאי בעט כדור שטוח מחוץ למסגרת.

בדקה ה-14 ויניוסיוס ג'וניור כדרר לכיוון הרחבה של אייאקס, היטל בשחקן הגנה ושלח פצצה לחיבור – השוער הקמרוני הדף בקושי רב לקרן. בדקה ה-26 דושאן טאדיץ' הגיע להזדמנות ענקית אחרי שקיבל כדור לרחבה ובעט לקורה השמאלית.

בדקה ה-37 התרחש האירוע המרכזי של המחצית, ניקולס טאיליאפיקו כבש לזכות אייאקס אחרי קרן של ההולנדים, אך שופט המשחק בחר להשתמש במצלמות הווידאו ועשה היסטוריה בכך שפסל שער ראשון בתולדות ליגת האלופות לאחר בדיקה ב-VAR.


היסטוריה בליגת האלופות. שער ראשון נפסל אחרי שימוש במצלמות (Gettyimages)


ניקולס טאיליאפיקו כבש, אך השער נפסל בנבדל (Gettyimages)

ריאל מדריד התעוררה בחצי השני, בדקה ה-51 דני קרבחאל פרץ באגן הימני והעביר חורב לקארים בנזמה שבעט חזק לפינה הימנית אך נעצר על ידי אוננה. מיד אחר כך אייאקס הגיעה להתקפה מסוכנת נוספת אחרי שדויד נרס נכנס לרחבה, אך כמו כל שאר חבריו, לא היה מספיק חד ושחרר כדור היישר לגופו של קורטואה.

בדקה ה-60 ריאל מדריד עלתה ליתרון 0:1, כאשר ויניסיוס ג'וניור נכנס לרחבה של אייאקס, מסר לבנזמה שבעט בעיטה אדירה לחיבורים וסיפק שער חוץ יקר לבלאנקוס. רבע שעה מאוחר יותר אייאקס מצאה את השוויון, דיוד נרס מסר רוחב לחאקים זייך שחסם את בדרך את רגילון והשיג שוויון מוצדק. ריאל מדריד השיבה את יתרון בדקה ה-87 מרגלו של מרקו אסנסיו שדחק מקרוב אחרי שקיבל רוחב מדני קרבחאל.


ויניסיוס ג'יוניור עם נוסייר מזראוי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי