פוצ'טינו: "בפעם הבאה שסון יכבוש, אני כבר ארד להתקלח"

מאוריסיו פוצ'טינו עם יונג-מין סון
מאוריסיו פוצ'טינו עם יונג-מין סון | Gettyimages

מאמן טוטנהאם החמיא לחלוץ, שכבש ב-0:3 הענק על דורטמונד בשמינית גמר ליגת האלופות: "הוא מביא לנו הרבה דברים טובים". על התוצאה: "יש עוד הרבה עבודה". סון: "השער שלי היה חשוב בגלל הטיימינג"

(גודל טקסט)
דווקא טוטנהאם, הקבוצה הכי פחות מוערכת מבין הגדולות בכדורגל האנגלי, הצילה השבוע את השם הטוב של הפרמיירליג. אחרי שמנצ'סטר יונייטד נכנעה 2:0 לפאריס סן ז'רמן, התרנגולים זקפו אתמול כרבולת והציגו משחק מהסרטים עם ניצחון 0:3 ענק על דורטמונד האיכותית בוומבלי. זו תוצאה שאמורה להפסיק לגומלין, אם כי אצל דורטמונד אף פעם אי אפשר לדעת. ההישג הזה נעשה ללא הארי קיין ודלה עלי, ועם יום ענק של יאן ורטונחן, ששיחק בתור מגן שמאלי, והחלוץ הדרום קוריאני יונג-מין סון. בדורטמונד חסרו חמישה שחקני הרכב, כך שזה יכול להסביר לפחות חלק מהתוצאה.


צהובוני אנגליה חגגו בהתאם. "ספרפקט" היא הכותרת של "אקספרס" בשילוב המילים 'מושלם' ו'ספרס' (טוטנהאם)". עוד נכתב בעיתון: "פוצ'טינו בארץ החלומות, דורטמונד הרוסה". בעיתון "מירור" נכתב: "טוטנהאם הניחה רגל אחת לפחות ברבע הגמר בלילה בלתי נשכח. סון, ורטונחן ופרננדו יורנטה קברו את דורטמונד". הבלם הבלגי, שכבש ובישל, נבחר למצטיין עם ציון 8.


EXPRESS SPORT: Spurfect #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/WY9Rb9LkM2

— Helen Miller (@MsHelicat) 13 בפברואר 2019


מנג'ר טוטנהאם מאוריציו פוצ'טינו, שהודה לפני כמה משחקים כי זו העונה הכי קשה שלו במועדון, היה מאושר בסיום: "אני מרגיש כל כך גאה בשחקנים שלי. הם גיבורים. ברור שאנחנו מאושרים כי זה היה אמור להיות משחק קשה מאוד והשגנו תוצאה טובה, אבל צריך לעשות הרבה עבודה כי כאשר אתה מגיע עם יתרון כזה לגומלין צריך לתת כבוד גדול ליריבה. צריך להגיע לדורטמונד ולנסות לנצח".


סון הוא לא רק חלוץ מוכשר, אלא גם מביא מזל עבור הקבוצה. בכל 13 המשחקים בהם כבש העונה עבור התרנגולים הם ניצחו. פוצ'טינו אמר על הנתון הזה: "בפעם הבאה שיכבוש אני כבר ארד מיד לחדר ההלבשה, אתקלח ואחכה לסיום המשחק בנינוחות. ללא ספק זה היה משחק ענק נוסף שלו. הוא מביא לקבוצה כל כך הרבה דברים טובים. הוא מלא בחיוכים וזה מביא אווירה טובה. לכולנו ברור עד כמה הוא טוב, אנחנו מאושרים איתו".


סון אמר בסיום: "השער שלי היה חשוב בגלל הטיימינג שלו. המסירה של ורטונחן היתה מצוינת. הייתי צריך רק לגעת בכדור. ורטונחן יכול לשחק בכל עמדה ומבחינת טכניקה הוא פשוט שחקן בלתי ייאמן. רק חבל שלא רצתי אליו מיד אחרי שבישל לחבק אותו". סון גם כבש בכל ארבעת המשחקים האחרונים בהם שיחק נגד דורטמונד.


זה היה ניצחון גדול לטוטנהאם גם על ג'יידו סאנצ'ו ששיחק לראשונה באנגליה עם דורטמונד. טוטנהאם רצתה לרכוש אותו ב-2017 ונכשלה.


Son Heung-Min's last four appearances against Dortmund for Spurs:

⚽️⚽️⚽️⚽️

Son Heung-Min's last four appearances for Spurs:

⚽️⚽️⚽️⚽️

Nice one, Sonny. pic.twitter.com/060dGVzzbw

— Squawka Football (@Squawka) 13 בפברואר 2019


בעיתון "בילד" הגרמני כתבו: "טוטנהאם הטביעה את דורטמונד", ואף הוסיפו עקיצה: "כניעה מביכה בוומבלי. רק נס בגומלין יכול להפוך את התוצאה". העיתון קבע שדורטמונד של לוסיאן פברה במשבר כלשהו. "הודחה מהגביע, סיימה פעמיים בתיקו בליגה וכעת ההפסד הזה". פברה השווייצרי לא לחץ את ידו של פוצ'טינו, אלא נתן לו אגרוף ביד ואמר ל"סקאי הגרמני: "זה לא הולך ומשתפר. היה ברור לנו שיהיה קשה מתחילת המשחק כי היינו בלי חמישה שחקני הרכב כולל מרקו רויס ופאקו אלקסאר".


השוער רומן בורקי הודה: "אנחנו סופגין המון שערים במשחקים האחרונים". מריו גצה: "זה הפסד קשה מדי. במחצית הראשונה היינו בסדר והיה משחק שוויוני, אבל התמוטטנו במחצית השנייה. כעת צריך רק להאמין בעצמנו למרות שהסיכוי לא גדול כעת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי