אנדרסון: "מסי הוא השחקן היחיד שיכול לנצח משחקים לבדו"

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

לקראת הקרב בין ליון לברצלונה בשמינית גמר ליגת האלופות, הברזילאי שכיכב בשתי הקבוצות התראיין ושיבח את חלוץ אלופת ספרד: "לברצלונה יהיה יותר קשה להחליף אותו מאשר כשאני החלפתי את רונאלדו"

(גודל טקסט)

אחרי ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד, גם ברצלונה תחל את שלב הנוק אאוט של ליגת האלופות כשתתארח מחר (שלישי) אצל ליון במשחק הראשון מבין שניים בשמינית הגמר. לקראת המשחק הברזילאי סוני אנדרסון, חלוץ ליון לשעבר ששיחק גם בברצלונה, התראיין לאתר "גול.קום". היתה לו פייבוריטית ברורה לנצח, וזו לא הקבוצה הצרפתית. הוא גם חילק מחמאות לליאו מסי, כמובן.

"מסי הוא השחקן היחיד בעולם שיכול לנצח משחקים לבדו", אמר אנדרסון, "לברצלונה יהיה קשה מאוד להחליף אותו, הרבה יותר מאשר הקושי שלי להיכנס לנעליו של רונאלדו הברזילאי כשהגעתי לקבוצה בעונת 1996/97".

אנדרסון נכנס לנעליו של רונאלדו ב-1997 כאשר זה עזב לאינטר, אבל התקשה להחליף אותו. "היה לי קשה מאוד בברצלונה כי כאשר הגעתי עליתי יותר מרונאלדו ולאוהדים היה קשה והם רצו לראות ממני תוצרת. רונאלדו היה מפורסם ואני הייתי יחסית אלמוני כי שיחקתי בצרפת. לכן אני יודע שלמי שילבש את החולצה 10 של מסי אחריו יהיה הג'וב הכי קשה בעולם. גם לי היה קשה, כי השיטה של לואיס ואן חאל שעבד אז לא התאימה לחלוץ שיכבוש הרבה שערים".

סוני אנדרסון במדי ברצלונה ב-1998.
סוני אנדרסון במדי ברצלונה ב-1998. "היה לי קשה כי עליתי יותר מרונאלדו" (Gettyimages)

המנוחה שארנסטו ואלוורדה נותן למסי: "הוא יכול לכבוש בכל רגע ולנצח משחקים לבדו, ולכן ואלוורדה שומר עליו. הוא רוצה שיהיה כל העת במיטבו. ברצלונה תסבול כשהוא לא יהיה שם. אני מבין למה הם דואגים לו כבר כעת. מצד שני, לברצלונה יש שחקנים מוכשרים שיכולים לשחק בלעדיו גם אם מדובר במשחק נגד ריאל מדריד. כמובן שהמאמן צריך להוציא ממנו את המיטב".

בארסה פייבוריטית: "הם אכן פיבוריטיים, אבל יצטרכו להתגבר על קבוצה שכבר ניצחה את מנצ'סטר סיטי ופאריס ס ז'רמן. לדעתי המשחק הזה יהיה קשה יותר לברצלונה מכפי שזה נראה. ליון קבוצה שמשתפרת כשהיא משחקת נגד אחת הגדולות. עם מסי או בלעדיו, יהיה קשה לברצלונה".

ברצלונה הנוכחית לעומת זאת ששיחק בה: "בארסה של היום חזקה יותר. יש להם מתקנים טובים יותר והשינויים בפורמט המשחקים הביאו להם יותר תארים. פעם היה לנו מגרש אחד להתאמן עליו והיום יש להם עיר ספורט. מצד שני, פעם הלחץ עלינו היה קטן יותר. לא היינו צריכים לשחק כל כך הרבה משחקים באלופות. היום כמעט כל ה-11 שיש לברצלונה הם גם ה-11 הכי טובים בעמדה שלהם. לנו היו שחקנים טובים, אבל לא כולם היו הכי טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי