הצ'אנס האחרון: אלופת אירופה בקרב הישרדות נגד אייאקס

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | Gettyimages

אחרי הניצחון בהולנד הכל נראה ורוד אצל ריאל מדריד, אלא שאז המומנטום התהפך עם שני הפסדים מול ברצלונה. סולארי יודע שאם יודח מהאלופות, יהיה לו סיכוי טוב יותר להתחתן עם ג'וליה רוברטס מאשר לשמור על משרתו

(גודל טקסט)

הערב (שלישי 22:00) חוזרת ריאל מדריד לזירה שהיא מכירה טוב מכל, לזירה שמביאה לה המון מזל. אחרי שני ההפסדים הרצופים הביתיים בקלאסיקו תוך ארבעה ימים, נותרה ליגת האלופות המטרה האחרונה. הלבנים הודחו מהגביע הספרדי, והפער מברצלונה בליגה צמח ל-12 נקודות.

העסק גמור, אבל העונה לא גמורה. סנטיאגו סולארי יכול להציל את העונה אם יוביל את הקבוצה לזכייה רביעית ברציפות במפעל האירופי הבכיר. זינדין זידאן עשה זאת בכל שנותיו כמאמן, כעת זו המשימה של הבוס הארגנטיני הצעיר אשר כיסאו החל להתנדנד בחוזקה אחרי המפלות מול היריבה המושבעת.

והרי רק לפני שלושה שבועות הכל נראה הרבה יותר ורוד. ריאל הצליחה לנצח את אייאקס באמסטרדם במשחק הראשון בשמינית הגמר גם כאשר המארחת האטרקטיבית הציגה יכולת עדיפה. ההולנדים שטפו את המגרש, במיוחד במחצית הראשונה, אבל כיבוש של קארים בנזמה ושער מאוחר של מרקו אסנסיו העניקו לאלופת אירופה ניצחון 1:2 ועדיפות ברורה לקראת הגומלין.


לפני שלושה שבועות הכל נראה ורוד. ריאל מדריד מנצחת את אייאקס (Gettyimages)

ההישג הזה הגיע אחרי הניצחון המשכנע בדרבי במגרשה של אתלטיקו, והיה הדובדבן ברצף נפלא של שמונה משחקים ללא הפסד. רק תיקו אחד היה בתקופה הזו – 1:1 בקאמפ נואו במשחק הראשון בחצי גמר הגביע, בו לא הייתה ריאל רחוקה מניצחון. מניותיו של סולארי נסקו, ויניסיוס הוגדר ככוכב, והאופטימיות הייתה עצומה. הקבוצה הצליחה לפתח מומנטום חיובי מאוד.

מאז התהפך המומנטום הזה ב-180 מעלות בגלל שלושה משחקי בית מול יריבות מקטלוניה. זה החל בהפסד הליגה המוצדק לג'ירונה אשר חיסל את התקוות המחודשות להצליח במאבק האליפות. לקראת צמד המפגשים מול ברצלונה, ליקטה ריאל מדריד נקודות באצטדיונה של לבאנטה, אך קיבלה בעיקר כותרות שליליות. הניצחון הגיע בזכות צלילה בוטה של קאסמירו ברחבה, אשר הובילה משום מה לפנדל גם אחרי הסיוע של VAR, וגארת' בייל שכבש מהנקודה הלבנה כלל לא חגג. אז התקשורת עסקה בסיוע המושחת לכאורה של שופטים ובבעיות החברתיות הקשות של הכוכב הוולשי אשר צפוי לעזוב את המועדון בקיץ. זו לא הייתה ההכנה האידיאלית.

האם התוצאות בקלאסיקו יכולות היו להיות שונות? ברור, במיוחד ביום רביעי שעבר, אבל ריאל עברה בדיוק את החוויה של אייאקס – היא הפסידה למרות שהייתה עדיפה בבירור במחצית הראשונה. ולא סתם הפסידה – תבוסה 3:0 כאשר היריבה בועטת פעמיים בלבד למסגרת היא מהלומה מוראלית קשה ביותר. היא גורמת לתחושה כי אין בכוחך לשנות את המציאות.


המומנטום התהפך ב-180. ברצלונה ניצחה את ריאל מדריד פעמיים בתוך ארבעה ימים (Gettyimages)

ואכן, במשחק הליגה בשבת הייתה ריאל כנועה. הפעם היא הפסידה רק 1:0, אך היכולת הייתה גרועה הרבה יותר, ורוח הלחימה נעלמה. ואם זה המצב, אי אפשר להשתיק את הדיווחים על חיפושי המאמן החדש.

"לריאל מדריד תמיד היו יותר מחזרים מאשר לג'וליה רוברטס", השיב סולארי בציניות במסיבת העיתונאים לשאלה על חזרה אפשרית של ז'וזה מוריניו. ואכן, גם הפעם הרשימה ארוכה. שובו של המיוחד לא נראה הגיוני בשום אופן, אבל מסימיליאנו אלגרי בהחלט עשוי לנחות במדריד. יחסיו של המאמן האיטלקי עם הנהלת יובנטוס, ובעיקר עם אוהדיה, מתוחים למדי, והוא מחפש ככל הנראה אתגר לקראת העונה הבאה.

במקביל, בוחן הנשיא פלורנטינו פרס אפשרות לגנוב מטוטנהאם את המאמן המועדף עליו, מאוריסיו פוצ'טינו. העיתון אס הזכיר גם את יואכים לב כאופציה אפשרית, וזה לא מפתיע לאור הבעיות העמוקות בנבחרת גרמניה – אלוף העולם ב-2014 היה צריך לעזוב אותה כבר מזמן.


"לריאל מדריד תמיד היו יותר מחזרים מאשר לג'וליה רוברטס". סנטיאגו סולרי (Gettyimages)

לזכותו של סולארי, שחתום על החוזה עד 2021, יש לא מעט נקודות. הקשר הנפלא שלו עם ויניסיוס עשוי להפוך את הברזילאי ליורשו של כריסטיאנו רונאלדו, ובאופן כללי הוא מקדם צעירים טוב יותר מקודמו.

ההצלחה של המגן השמאלי רגילון, אשר הצטיין גם בשני ההפסדים בקלאסיקו, היא הוכחה ברורה לכך – הארגנטיני לא חשש לספסל אפילו את מרסלו. ואולם, התוצאה הסופית מול בארסה לא יכולה לעבור בשקט תעשייתי במועדון מסוג זה. אם מוסיפים את התבוסה הביתית 3:0 בליגה בעונה שעברה, לא מצאה ריאל את הרשת בשלושה מפגשים ביתיים מול ברצלונה ברציפות. דבר כזה לא היה מעולם. זו בושה בקנה מידה היסטורי.

לכן ההצלחה בליגת האלופות כה חיונית. הזכייה במאי האחרון אפשרה לזידאן להתפטר עם תדמית של ווינר, והזכייה העונה מסוגלת לסייע לסולארי לבסס את מעמדו. הגומלין מול אייאקס מהווה אתגר מידי, וניצחון ישכיח מעט את המפלה הכואבת מהשבוע שעבר.


הכוכבים החדשים של סולארי. ויניסיוס ג'וניור עם סרחיו רגילון (Gettyimages)

יתרה מזו, אייאקס הרי נתפסת תודעתית כאחותה של ברצלונה. אצטדיונה נושא החל מהעונה את שמו של יוהאן קרויף המנוח, וההשפעה של ההולנדים על הכדורגל הקטלוני עצומה. אם אי אפשר לנצח את ברצלונה עצמה, יהיה נחמד מבחינת הלבנים לגבור לפחות על המודל, ועל הקשר המחונן פרנקי דה יונג אשר כבר חתם בברצלונה ומתכונן למעבר לקאמפ נואו בקיץ. עבורו, זה קלאסיקו לכל דבר. במידה לא מבוטלת, זה גם מיני קלאסיקו עבור סולארי.

לאחר מכן, זקוקה אלופת אירופה לסיוע מצד שלישי על מנת להדיח את ברצלונה. בשלושת המקרים הקודמים זה קרה ברבע הגמר – אתלטיקו עשתה זאת ב-2016, יובנטוס ב-2017 ורומא ביצעה את הקאמבק המפורסם ב-2018. המחסום המנטלי עלול להיות גבוה מדי אם ריאל תזדקק לפגוש את הקטלונים בעצמה בצמד מפגשי קלאסיקו נוסף.

סולארי יעדיף להימנע מכך – את הנקמות הוא ירצה להשאיר לעונה הבאה. אבל קודם לכן, הוא חייב להתגבר על אייאקס, וזה לא טריוויאלי כלל. ואם יודח במיני קלאסיקו כעת, יהיה לסולארי סיכוי טוב יותר להתחתן עם ג'וליה רוברטס מאשר לשמור על משרתו.

עבור ריאל מדריד מדובר במיני קלאסיקו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי