Sport1 Banner

הליגה הטובה בעולם: ליברפול ברבע הגמר אחרי 1:3 ענק במינכן על באיירן

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | AFP

לראשונה מזה עשור יהיו ארבע קבוצות מהפרמיירליג בשלב שמונה האחרונות אחרי שיונייטד, סיטי וטוטנהאם כבר עלו. צמד של מאנה ושער בכורה של ואן דייק שלחו את הבווארים הביתה, עצמי של מאטיפ רק איזן

(גודל טקסט)

אנגליה על המפה ובגדול. ליברפול העפילה הערב (רביעי) לרבע גמר ליגת האלופות והיא הקבוצה הרביעית מהפרמיירליג שהגיעה לשלב שמונה האחרות של המפעל היוקרתי אחרי שמנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם כבר עשו זאת לפניה. אחרי ה-0:0 במשחק הראשון באנפילד, סגנית אלופת אירופה ניצחה את באיירן 1:3 במינכן והזכירה למי שהספיק לשכוח שהיא סגנית אלופת אירופה.


Your #UCL quarter-finalists:

Tottenham
Ajax
Manchester United
Porto
Manchester City
Juventus
Liverpool
Barcelona

The 2018-19 Champions League winner will be _______________. pic.twitter.com/fYKMLoA97D

— Squawka News (@SquawkaNews) March 13, 2019


הפתיחה לא הייתה טובה עבור ליברפול, שאיבדה את הקפטן של ג'ורדן הנדרסון שנפצע והוחלף על ידי פאביניו כעבור 13 דקות. שתי הקבוצות חששו זו מזו ועד הדקה ה-25 לא נרשמו אירועים מיוחדים, אך דקה לאחר מכן הסכר נפרץ. כדור ארוך של ואן דייק הגיע למאנה שהופתע לגלות שנוייר יצא הרחק משערו. השוער, בהופעתו ה-100 בליגת האלופות, הפקיר את השער והחלוץ המצוין של קלופ הסתובב באלגנטיות ושלח צ'יפ נפלא לרשת החשופה.


בשלב הזה, כשהיא זקוקה לשני שערים, באיירן החלף לתקוף ובדקה ה-39 היא גם באה על שכרה עם עזרה מג'ואל מאטיפ שכדחק מקרוב לשער שלו. רגע לפני ההפסקה הבווארים קיבלו הזדמנות פז להפך את התוצאה, אולם רוברט לבנדובסקי, מלך שערי המפעל העונה, התבלבל מול אליסון, הכדור חמק החוצה והקבוצות ירדו למחצית ב-1:1.


המחצית השנייה לא התעלתה לרמה גבוה במיוחד וובדקה ה-69 המפגש הוכרע. וירג'יל ואן דייק התרומם גבוה מעל כולם ונגח את שערו הראשון אי פעם בליגת האלופות. נגמר? לא אם זה תלוי בליברפול. מוחמד סלאח אמנם לא מצא את הרשת משחק שישי ברציפות, אבל הוא סיפק בישול מופלא עם החלק החיצוני של רגל שמאל היישר לראשו של מאנה, שנגח לרשת (84) וקבע שלא תהיה אף נציגה לבונדסליגה בשלב שמונה האחרונות.

 


היה חסר לחבריו הערב. תומאס מולר המושעה (Gettyimages)


הרכבים:
ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארלונד, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, ג'יימס מילנר (אדם ללאנה' 86), ג'ורדן הנדרסון (פאביניו, 13), ג'ורג'יו ויינאלדום, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח.


באיירן מינכן: מנואל נוייר, ראפיניה, מאטס הומלס, ניקולס שולה, דויד אלאבה, חאבי מרטינס (לאון גורצקה, 72), חאמס רודריגס, טיאגו אלקנטרה, פרנק ריברי (קינגסלי קומאן, 61), רוברט לבנדובסקי, סרג' גנאברי.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך.



על הדשא ולא בפעם האחרונה. לבנדובסקי אחרי עוד מפגש מול ואן דייק (Gettyimages)




דקה 7: הנדרסון נחת לא טוב על רגלו, יצא לקבל טיפול ובסופו של דבר חזר לכר הדשא.


דקה 8: טיאגו קיבל כדור כ-18 מטר מהשער של אליסון, אך הבעיטה שלו לא הייתה מספיק מדויקת ועלתה גבוה מעל המשקוף.


דקה 13: הנדרסון, שחזר לשחק עם כאבים, נכנע לפציעה והוחלף על ידי פאביניו.



נאלץ לצאת כעבור 13 דקות בלבד. הנדרסון (Gettyimages)

הוזעק לכר הדשא בשלב מוקדם. פאביניו (Gerryimages)


דקה 25, איום ראשון של ליברפול: פירמינו השתחרר היטב ובעט כדור חזק שחלף ליד הקורה של נוייר.


דקה 26, ליברפול עלתה ל-0:1: כדור ארוך של ואן דייק הגיע למאנה שהיה עם הגב לשער על סף רחבה. משום מה נוייר החליט לצאת וסייע לחלוץ שהסתובב בצורה נפלאה והקפיץ באלגנטיות לרשת החשופה. כעת הבווארים זקוקים לשני שערים על מנת להעפיל לרבע הגמר.


דקה 35: מאנה הפעלתן מצא את רוברטסון שבעט מזווית קשה, אולם הפעם נוייר היה במקום והדף לקרן.



האיש של ליברפול העונה. סאדיו מאנה (Gettyimages)

שגיאה גסה שלו עלתה לבאיירן מינכן ביוקר. מנואל נוייר (Gettyimages)


דקה 39, באיירן מינכן השוותה ל-1:1: כדור רוחב עשה את דרכו ללבנדובסקי, מאטיפ התערב ודחק לשער שלו. בשלב הזה ליברפול עדיין ברבע הגמר, אך כעת באיירן זקוקה לשער אחד בלבד על מנת להפעיל.


דקה 43: אלאבה ניסה בכדור חופשי, אליסון לא התקשה וקלט.


דקה 45: לבנדובסקי הגיע לבדו מול אליסון, אולם במקום לבעוט הוא ניסה לעקוף אותו והכדור חמק החוצה. פספוס גדול ולא אופייני של הפולני.



חזרו למשחק ובגדול. שחקני באיירן מינכן (Gettyimages)


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך.


דקה 50: סלאח, שלא היה מעורב מספיק במחצית הראשונה, פרץ לעומק ובעט מ-17 מטרים, נוייר התמקמם מצוין והדף את הסכנה.


דקה 61: גנאברי פרץ נהדר מימין והעביר רוחב חד, אליו לבנדובסקי לא הצליח להגיע בזמן.



לא היה חסר הרבה. לבנדובסקי (Gettyimages)


דקה 69, ליברפול עלתה ל-1:2: ואן דייק התרומם גבוה מעל כולם ונגח בעוצמה לרשת של נוייר. ליברפול בדרך לרבע גמר ליגת האלופות.


דקה 84, ליברפול עלתה ל-1:3: מוחמד סלאח הכניס כדור מדהים עם החלק החיצוני של רגל שמאל היישר לראשו של מאנה שהכניע את נוייר בנגיחה ושלח את באיירן מינכן הביתה כבר בשמינית הגמר.




שערו הראשון אי פעם בליגת האלופות. ואן דייק (Gettyimages)
עוד באותו נושא: ליגת האלופות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי