קלופ: "לא רציתי לנצח את באיירן, רציתי לנצח את באיירן עם ליברפול"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול היה מאושר לאחר הניצחון 1:3 על הבווארים בשמינית גמר ליגת האלופות: "חזרנו לפסגת הכדורגל העולמי, השחקנים שלי מתעלים ברגעים כאלה". באנגליה חגגו: "ארבעת המופלאים" היתה הכותרת של ה"דיילי מייל"

(גודל טקסט)
ליברפול רשמה אתמול (רביעי) כנראה את אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלה, כשגברה 1:3 על באיירן מינכן באליאנץ ארינה ועלתה לרבע הגמר, מדיחה את האלופה הגרמנית שהיתה אופטימית מאוד לגבי סיכוייה לעבור לשלב הבא אחרי תיקו מאופס באנפילד. ליברפול היא הקבוצה האנגלית הרביעית שעלתה לרבע הגמר, כך שחצי מהנציגות שנותרו במפעל הן מהאי הבריטי.


באנגליה כתבו בעקיצה שבשעה שהפוליטיקאים דנים באיך מבצעים את הברקזיט, הניתוק הכלכלי מיבשת אירופה, הרי שבכדורגל דווקא האנגליות שולטות באירופה כאשר גם מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם עלו לשלב הבא. לראשונה מזה עשור – מאז 2009 – יהיו ארבע אנגליות ברבע. אז שיחקו בתחרות ארסנל, צ'לסי, יונייטד וליברפול. בגמר של עונת 2009/10 ניצחה ברצלונה את מנצ'סטר יונייטד 0:2. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?


רק שתי אנגליות בעבר הצליחו לנצח את באיירן מינכן בביתה. צ'לסי עשתה זאת בגמר ליגת האלופות באליאנץ ארינה ב-2012, ולפני כן היתה זו נוריץ' שלגמרי במקרה שיחקה אתמול בצ'מפיונשיפ ועלתה למקום הראשון. "דיילי מייל" הכתיר את העליה של ליברפול בכותרת "ארבעת המופלאים", עם קריצה כמובן לקבוצה אנגלית רביעית בגמר וגם לכינוי של להקת החיפושיות שמוצאה מליברפול. העיתון "אינדיפנדנט" השתעשע בביטוי "האיש של הרגע" וכתב בכותרת: "המאנה של הרגע" בשל הצמד של סאדיו מאנה שהציג את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה. כותרת ה"טיימס" היתה "מאסטר קלאס במינכן".


שחקני ליברפול חוגגים.
שחקני ליברפול חוגגים. "הוכיחו מהי תשוקה בכדורגל" (AFP)


אף אחת מהאנגליות לא תרצה להיתקל במנצ'סטר סיטי או ברצלונה. סיטי מדורגת ראשונה בסוכנויות ההימורים כמועמדת זכיה עם יחס של 12/5, ואחריה ברצלונה עם 3/1 ויובנטוס עם 4/1. לפורטו יש את הסיכויים הכי נמוכים לקראת ההגרלה מחר, כשהיא מקבלת יחס של 1/50.


ה"מירור" ציין בשער שליברפול היתה בלתי ניתנת לעצירה, ומאנה אמר אחרי המשחק שהוא שיחק עבור הקופ (יציע האוהדים). "ליברפול הוכיחה מה משמעותה של תשוקה בכדורגל, היא בטח לא תהיה מעכשיו מתומכות הברקזיט", נכתב בעיתון.


Daily Mail sport: Fab Four #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/GEhCeNY9Se

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 13 במרץ 2019


ג'יימס מילנר אמר על ההצלחה האנגלית: "זה טוב שיש ארבע נציגות ברבע הגמר, אבל אנחנו מעדיפים לא לשחק נגד קבוצה אנגלית ברבע. יש לנו הרגשה טובה כמו בעונה שעברה כשעלינו עד לגמר הטורניר". המגן הסקוטי אנדי רוברטסון המוצהב לא ישחק במשחק הראשון ברבע הגמר, אבל וירג'יל ואן דייק שכבש שער ענק וראשון באלופות אמר: "זה בעייתי כשזה קורה, אבל יש לנו מספיק שחקני איכות שיחליפו אותו". מאנה עשה היסטוריה כאשר הפך לכובש המצטיין של ליברפול במשחקי החוץ באלופות עם שבעה כיבושים, עובר בשער אחד את סטיבן ג'רארד ורוברטו פירמינו.


יורגן קלופ היה ללא ספק האיש המאושר אתמול באליאנץ ארינה. עבורו זה היה ניצחון כפול של מאמן שהיה במשך שנים היריב של באיירן כמאמן דורטמונד והפסיד לה בגמר האלופות, וכמובן כמנג'ר ליברפול שחזר הביתה לגרמניה והוכיח לאולי האנס ולהקתו כמה הבחירה שלהם בניקו קובאץ' לא היתה מוצלחת. קלופ גם עקץ את גארי נוויל, שייעץ לו ערב המשחק לוותר על התחרות למען זכייה באליפות הפרמיירליג, ואמר: "הבחורים פשוט אוהבים את הטורניר הזה. חזרנו לפסגת הכדורגל העולמי והצבנו לעצמנו רף גבוה. במשחק כזה אתה לא יכול לנוח לרגע. הגיע לנו לנצח בגדול. אם יש איצטדיון בעולם שלא מצפים מריאל מדריד, ברצלונה או סיטי לנצח בו זה באליאנץ ארינה, ואנחנו עשינו זאת".


ההתפתחויות במשחק: "המחצית השנייה הייתה מאוד מתוחה. היינו צריכים לשחק במחצית הראשונה יותר כדורגל. ברגע שהתחלנו לשחק מיד הרסנו את המערך של באיירן. עשינו הגנה כמו שצריך לעשות במשחק חוץ בצ'מפיונס, במשחק כזה יש טעויות וזה ברור, אבל צריך להישאר במשחק ולנסות ולשלוט בו עד הסוף. החילוף של ג'ורדן הנדרסון היה הכרחי בגלל הפציעה, אבל זה אף פעם לא טוב לעשות חילוף מוקדם. משחק ההגנה שלנו היה ענק. לא הגנו כמו תמיד במשחקי חוץ ואחרי סדרה של הפסדים בחוץ סוף סוף ניצחנו בגדול. התשוקה שלנו לנצח היתה ענקית. וירג'יל ואן דייק הוא סכנה ענקית במצבים נייחים והוא כובש שערים עם עוצמה בלתי רגילה יותר מהרבה חלוצים שאני מכיר. גם מוחמד סלאח היה ענק, למרות שלא כבש".


קלופ בסיום.
קלופ בסיום. "כל מי שנקבל בהגרלה אקח בשמחה" (AFP)


ההגרלה הצפויה בשישי: "כל מי שנקבל אקח בשמחה. הבחורים אוהבים את התחרות. הם מתעלים על עצמם ברגעים כאלה. הגישה שלהם נהדרת. כל החוד שלנו היה נפלא, מי שעלה על הדשא עזר מאוד".


היריבות של קלופ עם באיירן מינכן: "לא רציתי לנצח את באיירן, רציתי לנצח אותם עם ליברפול. אני בטוח שאוהדי דורטמונד מאושרים ואם אני יכול לעזור להם בזה אז למה לא".


סאדיו מאנה מוביל את רשימת הכובשים של ליברפול מתחילת 2019 עם 10 שערים, כשרוברטו פירמינו ומוחמד סלאח כבשו ארבעה כל אחד. המצרי לא כבש כבר משחק שישי ברציפות בכל המסגרות, אבל עדיין קיבל ציון 7 וב"דיילי מייל" נכתב: "הוא הפסיק לכבוש זמנית, אבל בישל נפלא למאנה והיה בכל מקום בהתקפה". ואן דייק נבחר למצטיין עם 9 ומאנה זכה לציון 8.5. מרטין קיון פרשן ה"דיילי מייל" קרא להעניק לואן דייק את "שחקן השנה" באנגליה, ונזכר כי עבר עשור מאז זכה בלם בתואר ואז היה זה ג'ון טרי.


Mirror sport: EE AYE SADIO… I'VE WON IT FOR THE KOP #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/qj4pQDXcd6

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 13 במרץ 2019





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי