לבנדובסקי תקף את קובאץ': "ידעתי שאסור לנו לשחק הגנתי"

רוברט לבנדובסקי עם ניקו קובאץ'
רוברט לבנדובסקי עם ניקו קובאץ' | AFP

חלוץ באיירן מינכן הוציא את העצבים על המאמן לאחר ההדחה מליגת האלופות ב-3:1 לליברפול: "לא תקפנו מספיק, לא שיחקנו את המשחק שלנו". קובאץ' עצמו הודה: "הם היו טובים יותר. עכשיו יש לנו מאבק קשה בליגה"

(גודל טקסט)
מעמדו של ניקו קובאץ' כמאמן באיירן התערער שוב אחרי ההפסד 1:3 אתמול לליברפול באליאנץ ארינה וההדחה מליגת האלופות. באיירן לא יכולה להרשות לעצמה לא לעלות אפילו לרבע הגמר, ועם כל הכבוד להתקדמות בליגה המאמן הקרואטי במצב לא נוח.


השוער מנואל נוייר היה אתמול האיש הכי מאכזב במגרש, בעיקר בשל הטעות שביצע בשער הראשון של סאדיו מאנה דווקא במשחקו המאה בליגת האלופות. העיתון "בילד" כתב בכותרת את המשפט: "אוי לא, נוייר". נכתב גם: "אויש, זה כואב. באיירן מחוץ לאלופות כבר בסיבוב השני של הנוקאאוט. זה קורה פעם ראשונה אחרי שמונה שנים. קובאץ' פספס את התואר הראשון האפשרי העונה". לראשונה מזה 13 שנה אין אף נציגה של הבונדסליגה ברבע הגמר. "הפער בין הבונדסליגה לפרמיירליג גדל", נכתב בכאב ב"בילד". העיתון כתב שעד לטעות של נוייר המשחק היה בסך הכל שקול.


פרשן ה"בילד" מתיאס בורגלמן כתב: "מסתבר שבאיירן והכדורגל הגרמני הם רק ברמה השנייה של הכדורגל האירופי. באיירן הציגה משחק הירואי באנפילד כדי להוציא תיקו, אבל עשתה מעט מאוד כדי לנצח את המשחק בבית. הכדורגל הגרמני הוא סוג ב' בעולם וזו כבר עובדה. זה קורה עם הנבחרת שהודחה במונדיאל משלב הבתים וכעת באלופות. לא מזמן, ב-2013, באיירן היתה אלופת אירופה ושנה לאחר מכן גרמניה היתה אלופת העולם, אבל הפער הולך וגדל. בשמינית הגמר ספגנו מהלומה של 3:0 במשחקים של הגרמניות כאשר באיירן, שאלקה ודורטמונד עפו".


We bow out of the @ChampionsLeague#UCL#FCBLFC 1-3 pic.twitter.com/ExFW06Vadn

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 13 במרץ 2019

המאמן ניקו קובאץ' אמר בסיום: "לצערי הניצחון של ליברפול היה מוצדק. לא היה מגיע לנו לנצח וראו במשחק שיש לנו מגבלות בקבוצה. שיחקנו נגד יריבה חזקה ואנחנו צריכים לומר להם כל הכבוד. בסיכום שני המשחקים הם היו טובים יותר. הם תקפנו אותנו מאוד גבוה בחלק המגרש ולא איפשרו לנו מרווחים כדי להיכנס ולתקוף. מעבר לזה, יש ימים כאלה וזה לא היה היום שלנו. ברור שיהיה קשה לא לשחק בליגת האלופות יותר, אבל יש לנו מאבק קשה גם בליגה וצריך להיאבק שם כדי לזכות בתואר".


רוברט לבנדובסקי, שאיכזב אתמול, הוציא את העצבים וגם את הכביסה המלוכלכת החוצה ומתח ביקורת עקיפה על קובאץ': "לא תקפנו מספיק בשני המשחקים. לא שיחקנו מספיק התקפי. במשחק הראשון השיטה הזאת עבדה כי כך לא אפשרנו לליברפול לכבוש, אבל בבית לא לקחנו מספיק סיכונים. לא ניסינו לכבוש ולא הגענו למספיק מצבים. ידעתי שאם נשחק יותר מדי הגנתי יהיה קשה להתגבר על ליברפול. אולי שיחקנו בבית, אבל לא את המשחק הטיפוסי שלנו ולכן ליברפול ניצחה אותנו. עכשיו צריך לעשות לחץ בליגה כדי לנסות לזכות באליפות ויש לנו עוד הרבה משחקים. אני כועס, אני לא מרוצה ואני מרגיש שידענו מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשחק טוב יותר ולא עשינו זאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי