רונאלדו נגד מסי או הקרב על אנגליה? הכל לקראת הגרלת רבע הגמר

ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו
ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

שמונה הגדולות של אירופה יגלו את היריבות שלהן במסע לעבר התואר, והכל אפשרי: ברצלונה נגד יובה יהיה מפגש מעניין, דרבי של מנצ'סטר או מאבק בין מוליכות הפרמיירליג יהיה מרתק ואסור לפסול את הסינדרלות

(גודל טקסט)

הגרלת רבע גמר ליגת האלופות תתקיים מחר (שישי) בניון שבשווייץ החל משעה 13:00, כשמיד אחריה תתקיים הגרלת השלב המקביל בליגה האירופית, שם יתברר הערב מי יהיו העולות הסופיות לרבע הגמר (שידורים ישירים בערוצי ספורט1). אופ"א החליטה להגריל מחר את רבע הגמר וחצי הגמר ביחד, בעיקר כדי לאפשר לקבוצות לדעת כיצד להתכונן למשחקים הבאים מבחינה לוגיסטית. המשחקים יתקיימו ב-9/10 באפריל וב-16/17 באפריל. כרגיל, ההגרלה תהיה הפעם חופשית ללא הגבלות. שתי נציגות של אותה מדינה יכולות להיפגש, וכך אנחנו יכולים לקבל קרבות ענק מכיוון הפרמיירליג כמו ליברפול נגד מנצ'סטר סיטי או סיטי נגד יונייטד בדרבי לוהט. טוטנהאם היא היחידה שאולי לא נשמעת מפחידה כרגע מבין האנגליות.

שמונה המועמדות לרבע הגמר באלופות
מנצ'סטר סיטי (ראשונה בהימורים עם יחס של 12/5)
אף קבוצה לא תרצה להיתקל במכונת השערים של פפ גווארדיולה, ששחקניו כבשו ב-2019 בלבד כמות של 61 שערים. הם הביסו את שאלקה 0:7 בגומלין של שמינית הגמר ואת הליגה הם מוליכים בנקודה על ליברפול ללא הפסד בשמונת המשחקים האחרונים.

כוכבים: כמו חול. סרחיו אגוארו עם 27 שערים בכל המסגרות, לפני ראחים סטרלינג עם 19 וגבריאל ז'סוס עם 17. שני הסילבות (דויד וברנרדו), לירוי סאנה המהיר. בהגנה איימריק לאפורט והשוער אדרסון. קבוצה שיש לה מחליף על הספסל כמו ריאחד מאחרז היא פשוט מפחידה. הם מסתדרים למרות שקווין דה בריינה פצוע, אבל הדבר היחיד שיכול לפוגע הוא חוסר ניסיון במפעל. המיקום הכי גבוה אליו הגיעו באלופות היה חצי הגמר ב-2015/16, כשהפסידו לריאל מדריד.

שחקני מנצ'סטר סיטי. אף אחד לא רוצה לפגוש אותם (Gettyimages)
שחקני מנצ'סטר סיטי. אף אחד לא רוצה לפגוש אותם (Gettyimages)

מפגשים מרתקים: חזרה על רבע הגמר של העונה שעברה נגד ליברפול, כאשר העונה גם שתי הקבוצות נאבקות על האליפות. הזדמנות לפפ לנקום. אז ניצחה ליברפול 0:3 בבית ו-1:2 באיתיחד. העונה ליברפול הפסידה לסיטי באיתיחד 2:1 בליגה ובבית סיימה ב-0:0 בליגה. דרבי נגד מנצ'סטר יונייטד ידליק את רבע הגמר, כי כידוע לדרבי חוקים משלו.

ברצלונה (שנייה בהימורים עם 3/1)
עם ליאו מסי על כר הדשא לא משנה מי משחק איתו. השחקן שיכול להוביל קבוצה שלמה לניצחון לבד. מסי השתווה אתמול לרוברט לבנדובסקי במקום הראשון בטבלת הכובשים של ליגת האלופות עם שמונה שערים. בארסה לא שיחקה מאז 2015/16 בחצי גמר המפעל.

כוכבים: קבוצה כמעט מושלמת, החל מהשוער מארק אנדרה טר שטגן, הבלמים ג'רארד פיקה וסמואל אומטיטי, המגן השמאלי ג'ורדי אלבה, הקשרים סרחיו בוסקטס, ארתור ואיבן ראקיטיץ' ובחוד גם אם יש בעיות פה ושם מדובר עדיין בחבורת כישרונות אדירה – מסי, לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה וגם פיליפה קוטיניו.

ברצלונה חוגגת את הזכייה האחרונה ב-2015. האלופה היחידה מהעשור האחרון שנותרה במפעל (Gettyimages)
ברצלונה חוגגת את הזכייה האחרונה ב-2015. האלופה היחידה מהעשור האחרון שנותרה במפעל (Gettyimages)

מפגשים מרתקים: ברצלונה ניצחה בגמר הטורניר חלק מהקבוצות שברבע: את מנצ'סטר יונייטד (פעמיים) ואת יובנטוס. אם תיתקל במנצ'סטר סיטי, היא ניצחה אותה בשלב הבתים של עונת 2016/17 בתוצאה 0:4 בבית והפסידה לה 3:1 באיתיחד. כל משחק של ברצלונה נגד נציגה אנגלית יכול להיות מעניין. מפגש נגד יובנטוס יהיה אולי סוג של גמר, ולו רק בשל הקרב בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו.

יובנטוס (מדורגת שלישית ביחס ההימורים בבריטניה עם 1/4)
הניצחון הגדול על אתלטיקו מדריד והמשחק המצוין של כריסטיאנו רונאלדו, שכבש את כל השערים ב-0:3, העלה את המניות של יובנטוס באלופות. יובה מוליכה את הליגה בהפרש של 18 נקודות על פני נאפולי, ורונאלדו הוא מלך השערים שלה בכל המסגרות עם 24 שערים.

כוכבים: מלבד רונאלדו, בולטים בקבוצה הגנת הברזל שלה, מאריו מנדזוקיץ', פאולו דיבאלה והקשר העולה פרננדו ברנרדסקי.

מפגשים מרתקים: מפגש עם ברצלונה יהיה שחזור של גמר 2014/15, בו ניצחה בארסה 1:3, וליובה תהיה הזדמנות לנקמה. כל הגרלה נגד המנצ'סטריות או ליברפול יכולה להיות קשה מאוד לגברת הזקנה, כשאת יונייטד היא כבר פגשה פעמיים העונה בשלב הבתים, ניצחה אותה באולד טראפורד אך הפסידה בבית.

כריסטיאנו רונאלדו. מישהו מסוגל לעצור אותו? (Gettyimages)
כריסטיאנו רונאלדו. מישהו מסוגל לעצור אותו? (Gettyimages)

ליברפול (רביעית במועמדות עם 5/1)
רק שלוש קבוצות אנגליות ניצחו את באיירן מינכן במגרשה: ב-2012 עשתה זאת צ'לסי בגמר הצ'מפיונס, נוריץ' לפניה וכעת גם ליברפול שניצחה אתמול 1:3. לא הרבה קבוצות היו רוצות להיפגש עם המייטירדס.

כוכבים: שלישית ההתקפה של ליברפול כשלישייה היא הכי מפחידה באירופה עם מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה שכבשו 50 שערים (סלאח 20, מאנה 17, פירמינו 13) מתחילת העונה. בהגנה מסתמנים השוער אליסון ו-וירג'יל ואן דייק בתור כמה מהשחקנים הטובים בעולם העונה. על הספסל פאביניו וג'רדאן שאקירי מהווים תוספת ענקית.

מפגשים מרתקים: שחזור המשחקים בשנה שעברה נגד מנצ'סטר סיטי, ואפשרות למשחק נגד מנצ'סטר יונייטד שאחרי הניצחון 1:3 עליה בליגה פוטר ז'וזה מוריניו.

שחקני ליברפול חוגגים. בעונה שעברה הם נעצרו רק בגמר (AFP)
שחקני ליברפול חוגגים. בעונה שעברה הם נעצרו רק בגמר (AFP)

מנצ'סטר יונייטד (חמישית בהימורים עם 12/1)
לא יהיה נעים לאף קבוצה להיתקל בתלכיד של אולה גונאר סולשיאר שהדיח את פאריס סן ז'רמן. הנורבגי רשם שני הפסדים בלבד ב-18 משחקים בכל המסגרות והפך את יונייטד לאחת הקבוצות הכי התקפיות באירופה.

כוכבים: סולשיאר שידרג בענק את משחקם של פול פוגבה, רומלו לוקאקו ומרכוס ראשפורד. שלושתם כבשו העונה 40 שערים בכל המסגרות. עוד נשק של הקבוצה הוא השוער דויד דה חאה, שביום טוב יכול לעצור את ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו ביחד.

מפגשים מרתקים: דה חאה נגד ברצלונה, דה חאה נגד יובנטוס. לפני עשור ברצלונה ניצחה את יונייטד 0:2 בגמר האלופות, וגם מפגשים של יונייטד עם סיטי וליברפול יהיו פצצות של משחקים.

סולשיאר עם פוגבה. הפך את יונייטד להרבה יותר מפחידה (Gettyimages)
סולשיאר עם פוגבה. הפך את יונייטד להרבה יותר מפחידה (Gettyimages)

טוטנהאם (שישית בהימורים עם 1/14)
הניצחונות של טוטנהאם על דורטמונד היו מרשימים, אבל בליגה היא מקרטעת. כוכב הקבוצה הארי קיין כבש העונה 24 שערים ולצידו סון הדרום קוריאני כבש 16. בליגה טוטנהאם שלישית, עם פער של נקודה על פני מנצ'סטר יונייטד.

כוכבים: הארי קיין, כריסטיאן אריקסן ודלה עלי מבוקשים כולם בריאל מדריד.

מפגשים מרתקים: כל משחק נגד האנגליות, ברצלונה או יובנטוס.

שחקני טוטנהאם חוגגים. ביום נתצון יכולים לעבור כל קבוצה (AFP)
שחקני טוטנהאם חוגגים. ביום נתון יכולים לעבור כל קבוצה (AFP)

אייאקס (שביעית בהימורים עם 20/1)
היחס של אייאקס לזכייה בתואר אולי נמוך, אבל לא הרבה קבוצות ניצחו בסנטיאגו ברנבאו 1:4. בליגה אייאקס נמצאת במקום השני, שתי נקודות מאיינדהובן. בעונה שעברה הקבוצה עפה מליגת האלופות באוגוסט והעונה העפילה לרבע הגמר לראשונה מאז 2003.

כוכבים: הבלם סטפן דה ליכט והקשר פרדי דה יונג, שחתם בברצלונה ונחשב למוח של הקבוצה. דושאן טאדיץ' היה מספר אחד באייאקס נגד ריאל מדריד וגם חאכים זייך נחשב לאחד הטובים בקבוצה. טאדיץ' נמצא בעונה חלומית בה כבש כבר 28 שערים ב-41 משחקים בכל המסגרות, זייך המרוקאי נתן 18 שערים ב-36 משחקים.

מפגשים מרתקים: כמובן נגד ברצלונה, גם בגלל מורשת יוהאן קרויף וגם בעקבות החתמת דה יונג והכללת דה ליכט ברשימה לרכש בקאמפ נואו בקיץ. משחק בין טוטנהאם לאייאקס יכול להיות מפגש מרענן בין שתי קבוצות שהדגש שלהן הוא לטפח צעירים.

שחקני אייאקס חוגגים. יריבה נוחה? לא אם תשאלו את ריאל מדריד (Gettyimages)
שחקני אייאקס חוגגים. יריבה נוחה? לא אם תשאלו את ריאל מדריד (Gettyimages)

פורטו (אחרונה בהימורים עם 1/50)
האלופה הפורטוגלית הדיחה את רומא מהאלופות וזה הישג יפה. בליגה היא צמודה לבנפיקה עם 60 נקודות, והפסידה רק ארבעה מ-44 משחקיה העונה בכל המסגרות.

כוכבים: השוער הוותיק איקר קסיאס, שיאן ההופעות בליגת האלופות עם 175 משחקים. מוסה מארגה הוא אחד הכוכבים הבולטים בקבוצה. פורטו לא עברה את רבע הגמר מאז הזכייה ב-2004 ורוצה לעשות זאת העונה.

מפגשים מרתקים: פורטו זכתה בליגת האלופות ב-2003/4 עם ז'וזה מוריניו ובדרך הדיחה את מנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר כאשר מוריניו ביצע את ההשתוללות המפורסמת שלו באולד טראפורד אחרי התיקו 1:1. מפגש בין השתיים יכול להיות מעניין. אם תקבל את אייאקס או טוטנהאם, הדבר יבטיח לפחות סינדרלה אחת בחצי הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי