ליברפול הצילה את קסיאס, שרוצה להעיף אותה מליגת האלופות

איקר קסיאס
איקר קסיאס | Georgia Rugby union

הספרדי הוותיק, שנזרק לכלבים ללא הודעה מוקדמת, צריך להודות לקבוצה של קלופ על הזכות להאריך את הקריירה. מיכאל יוכין על הרגע שהחזיר את שוער פורטו להיות פעם נוספת המלך הבלתי מעורער

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)

בעונה שעברה החליט מאמן פורטו סרג'יו קונססאו להדיח את איקר קסיאס מההרכב לטובת ז'וזה סה הצעיר. היה זה באוקטובר 2017, דווקא אחרי הצגה אדירה של איקר בקרב הגדול מול ספורטינג ליסבון, דווקא אחרי ששבר את שיאו של צ'אבי והפך לשחקן עם מספר ההופעות הגבוה ביותר בליגת האלופות, דווקא כאשר כל האוהדים רצו לנשק את האדמה עליה דרך. לפתע, ללא כל הודעה מוקדמת, זרק אותו המאמן לכלבים. הספרדי הוותיק סופסל, והתקשורת הפורטוגלית ניסתה לחפש את הסיבות. אולי זה קרה בגלל שהמועדון לא מסוגל לעמוד בשכרו הגבוה? אולי נטייתו לשוחח בטלפון הנייד באימונים מעצבנת? מה לעזאזל יכולה להיות הסיבה להדיח שחקן כה איכותי ונערץ לטובת שוער חסר נסיון אשר מעולם לא נתפס אפילו כהבטחה?

האוהדים הפנו את זעמם לעבר ההנהלה, בעוד קונססאו התעקש לקחת את האחריות על עצמו. "איקר לא התאמן כראוי בשבועות שקדמו לסיפסולו. כל השחקנים יודעים את הדרישות ומבינים שחייבים לתת מקסימום מאמץ. אין לי זכות לעשות הנחות לאף אחד", הוא טען. ועם כל שבוע שחלף, הלחץ רק הלך וגבר. בשלב מסוים, הסכימו הפרשנים שלא תהיה לפורטו ברירה אלא למכור את קסיאס בחלון ההעברות בינואר 2018. היא הרי לא יכולה להרשות לעצמה להשפיל סמל לאורך זמן, ואיקר עצמו היה מעוניין לשחק באופן קבוע.

מי הייתה המועמדת המובילה להחתימו? נכון, ליברפול. האוהדים האדומים לא היו מרוצים בלשון המעטה מצמד השוערים באנפילד, לוריס קאריוס וסימון מיניולה. הם האמינו שרק שוער יציב יותר יוכל לספק את הסחורה, והעובדה כי קסיאס היה אמור להיזרק לשוק ההעברות במחיר מבצע הציתה את הדמיון. אולי המחטף הזה ישנה את מאזן הכוחות באנגליה?


כמעט הצטרף לליברפול. איקר קסיאס (Gettyimages)

ואולם, יורגן קלופ רכש בינואר לפני שנה רק את הבלם היקר בהיסטוריה, וירג'יל ואן דייק. על קאריוס הוא המשיך המשיך לסמוך עד לסיום העונה, והצטער על כך בדיעבד. הוא לא בא לעזרתו של איקר. למעשה, אף מועדון לא בא לעזרתו. איכשהו, הוא נשאר על הספסל של פורטו, עגום ומתוסכל. מערכת היחסים עם קונססאו נראתה בלתי ניתנת לתיקון, והקריירה של קסיאס עלולה הייתה להסתיים רע מאוד. הרי הוא כבר היה כמעט בן 37, ולא תמיד יש כוח להמשיך להילחם בטחנות רוח בגיל כזה. אלא שאז באה ליברפול ועזרה לו בכל זאת. ועוד איך עזרה.

בשמינית גמר ליגת האלופות הוגרלה פורטו נגד האדומים, והחבורה של קלופ הגיעה לאצטדיון דרגאו באמצע פברואר 2018 עם שלישיה קדמית בכושר שיא. סאדיו מאנה כבש שלושער, גם מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו מצאו את הרשת של ז'וזה סה האומלל שממש לא הציל את המולדת ברגע האמת. פורטו הובסה 5:0, והיה זה הפיאסקו הביתי הגדול בתולדותיה. זו הייתה ההשפלה המכוננת, אחריה הבינו הן קונססאו והן אנשי ההנהלה כי עשו עוול לשוער הגדול. סה נדחק החוצה למקומו הטבעי על הספסל, איקר חזר אל בין הקורות. בגומלין באנפילד, גם אם היה חסר משמעות מעשית, הוא הוכיח את עצמו ושמר על רשת נקייה בתיקו 0:0.

ומאז הוא שם. ז'וזה סה נמכר בקיץ לאולימפיאקוס, ואף אחד בפורטו לא מתגעגע אליו. הוא לא רלוונטי עוד. איקר הוא המלך הבלתי מעורער, וכעת הוא האריך את חוזהו עד 2021. לפיכך, הוא ישלים לפחות 6 שנים במועדון, ומתכוון לשחק לפחות עד גיל 40. ואולי אף מעבר לכך. ג'יג'י בופון הרי מוכיח שזה אפשרי בהחלט. אין סיבה שקסיאס לא ילך בעקבותיו. הוא עדיין בכושר מצוין, וגם הופעותיו בליגת האלופות היו טובות העונה. הוא מוביל את הקבוצה אחריו, והעונה – לראשונה מאז נבעט מריאל מדריד – הוא אף התקדם רחוק יותר בזירה האירופית בהשוואה לאקסית המיתולוגית.


המלך הבלתי מעורער (Gettyimages)

ריאל הודחה על ידי אייאקס בשמינית הגמר אחרי שלוש זכיות רצופות, בעוד פורטו עברה את רומא, ואיקר חולם על העפלה אישית ראשונה לחצי הגמר מזה ארבע שנים. בדרך עומדת ליברפול, והפעם הביקור באנפילד לא יהיה לפרוטוקול. הפעם לרשת נקייה יהיה ערך עצום גם מבחינה קבוצתית, ומנגד צריך איקר לחשוש מספיגת חמישייה, כי הגורל יודע לעתים להפגין חוש הומור מצוין. לזכותו המאזן המצוין מול האדומים לא רק בעונה שעברה אלא גם במדי ריאל מדריד בשלב הבתים בעונת 2014/15, כאשר לא ספג במשך 180 דקות.

למעשה, הכדור האחרון שהוציא קסיאס מהרשת במשחק מול ליברפול היה ב-10 במרץ 2009, לפני עשור פחות חודש, כאשר הקבוצה של רפא בניטס פירקה את ריאל של חואנדה ראמוס 0:4 במשחק הגומלין בשמינית הגמר. יוסי בניון הבקיע, כזכור, את השער היחיד בנגיחה במשחק הראשון בסנטיאגו ברנבאו. היו ימים. קסיאס הובס אז כאשר לבש את מדי הפייבוריטית, הפעם הוא רוצה לנצח כשהוא במדי האנדרדוג. ותפקיד האנדרדוג הרי זר לו אחרי שנים כה ארוכות בבירת ספרד.

ומנגד, אליסון צריך להוכיח את עצמו ברגע האמת ולהראות שליברפול צדקה כאשר ויתרה על קסיאס בינואר שעברה ורכשה דווקא את הברזילאי תמורת הון עתק בקיץ. בעונה שעברה, היה אליסון שותף בסנסציה משלו במדי רומא כאשר הדיח את ברצלונה ברבע הגמר. והוא דווקא רגיל להיות אנדרדדוג, אפילו בקרב על האליפות באנגליה מול מנצ'סטר סיטי, אבל נגד פורטו הוא בהחלט בצד של הפייבוריטית. גם עבורו זה עשוי להיות רגע מכונן.


 המשחק נגד פורטו עשוי להיות רגע מכונן עבורו. אליסון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי