פיקה: "יונייטד הקבוצה הכי חשובה באנגליה". ואלוורדה: "נצטרך שער חוץ"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | ברצלונה, רשמי

ברצלונה נחתה במנצ'סטר לקראת רבע גמר האלופות (רביעי ב-22:00), הבלם: "זה משחק מיוחד עבורי, למדתי המון במהלך התקופה שלי פה". מאמנו הוסיף: "הם יגיעו עם מורל גבוה, חשוב שנמשיך להציג כדורגל טוב"

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון הקשה על אתלטיקו מדריד ביום שבת עם שערים מאוחרים של לואיס סוארס וליאו מסי שסגרו כמעט סופית את סיפור האליפות, ברצלונה נחתה הערב (שלישי) במנצ'סטר לקראת רבע גמר ליגת האלופות מחר ב-22:00 נגד יונייטד וקיימה את מסיבת העיתונאים המסורתית.


אחרי שלוש עונות רצופות בהן הודחה בשלב רבע הגמר כשמנגד היריבה השנואה ריאל מדריד הוסיפה שלושה גביעים לארון, ברצלונה מתפנה כעת למשימה העיקרית שלה השנה: זכייה בליגת האלופות.


מי שהתייצב במסיבת העיתונאים הוא ג'רארד פיקה, אקס השדים האדומים, שאמר: "זה משחק מאוד מיוחד עבורי, למדתי המון במהלך התקופה שלי במנצ'סטר יונייטד, שהיא הקבוצה החשובה ביותר באנגליה. זה הולך להיות מפגש מורכב, אבל אנחנו נגיע עם מוטיבציה גדולה להשיג תוצאה טובה".


פיקה הוסיף והתייחס למאמן מנצ'סטר יונייטד: "כשהייית בן 17 שיחקתי עם סולשיאר והוא עזר לי להתאקלם. המצב שלנו טוב העונה בכל המפעלים ואנחנו נרמה להמשיך את זה גם מחר עם ניצחון באולד טראפורד".


Valverde: "We're playing well, and now we want to keep it going in these two games. We know it's important to score away from home." #MUFCBarçapic.twitter.com/FGUA7sUB27

— FC Barcelona (@FCBarcelona) April 9, 2019


המאמן ארנסטו ואלוורדה הוסיף: "מנצ'סטר יונייטד תגיע למשחק עם מורל גבוה ואנחנו נצטרך לפקוח עין על השחקנים האיכותיים שלהם. אנחנו משחקים כדורגל טוב ורוצים לוודא שנמשיך באותה דרך גם בשני המפגשים נגדם. כמובן שזה חשוב שנבקיע מחר שער חוץ".


עוד קודם לכן פיקה התייחס לצמד הזכיות של ברצלונה בליגת האלופות נגד אותה מנצ'סטר יונייטד ב-2009 וב-2011: "זו הייתה חושה נפלאה. לזכות בתואר פעמיים נגד קבוצה כמו יונייטד זה משהו שרק מעצים את ההישג. שיחקנו כדורגל מדהים בשני המשחקים והיה לנו מזל כי התברכנו בדור נפלא של שחקנים שמרביתם גדלו במחלקת הנוער של המועדון".

Así ha sido la llegada del Barça a Manchester#MUFCBarçapic.twitter.com/AG9CZJ2V3i

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) April 9, 2019

…when they triple check your passport at the gate, AGAIN. pic.twitter.com/mpHxPBHIfU

— FC Barcelona (@FCBarcelona) April 9, 2019


ברצלונה מגיעה למשחק במצב רוח טוב ועם סגל כמעט מלא. הקשר ראפינייה הוא היחיד שייעדר בוודאות. הצרפתי עוסמן דמבלה נכלל בסגל של המאמן ארנסטו ואלוורדה ויעבור מבחן כשירות, אך בלי קשר נראה שהוא לא בתמונת ה-11. בשער העיתון "ספורט" הוצגה תמונה קבוצתית של ברצלונה וכתבו "11 הנבחרים" לקראת אולד טראפורד, עם ההרכב שהתגבש במשחקים הקשים העונה: עם פיליפה  קוטיניו, ארתור וקלמנט לנגלט שמקדים את הצרפתי סמואל אומטיטי שחווה עונה לא טובה.


בעוד יומיים תחלוף שנה שלמה מאז התבוסה נגד רומא בגומלין רבע גמר ליגת האלופות אשתקד (3:0), וזה היה ההפסד היחיד של ברצלונה בליגת האלופות ב-19 המשחקים האחרונים. באלופת ספרד בטוחים שלמדו את הלקח. ברצלונה ניצחה 14 מ-24 משחקיה על אדמת אנגליה.

Esta es la portada de SPORThttps://t.co/rnFxHxYWy0pic.twitter.com/BY10ANZAfB

— Diario SPORT (@sport) April 8, 2019


מפגשי העבר נגד מנצ'סטר יונייטד תמיד ירגשו את המועדון, שהתייחס לכך לא מעט ברשתות החברתיות, ורק אתמול הקשר סרחיו בוסקטס דיבר בערגה על צמד משחקי הגמר נגד מנצ'סטר יונייטד בתקופת גוארדיולה. בגמר הראשון ביניהן, בעונת 2008/09, כבש מסי את השער הראשון שלו נגד יריבה מאנגליה. מאז הגיע למאזן של 22 שערים ב-30 משחקים נגד יריבות מהממלכה, יותר מאשר נגד כל קבוצה אחרת. כמובן שהוא כבש גם בגמר ליגת האלופות ביניהן ב-2010/11. ארסנל היא הקורבן מס' 1, כשמול התותחנים כבש מסי תשעה שערים בשישה משחקים, כולל רביעייה ב-2010.


החלוץ לואיס סוארס שלפי ה"מונדו דפורטיבו" רוצה להאריך את חוזהו בקבוצה, כבש שני שערים דרמטיים בשני המשחקים האחרונים וכעת עומד בפניו אתגר: לכבוש שער חוץ ראשון בליגת האלופות מזה יותר משלוש וחצי שנים, כשספטמבר 2015, נגד רומא במשחק הפתיחה של שלב הבתים.



ליאו מסי. מפחיד את כל אירופה, ואת האנגליות בעיקר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי