טוטנהאם בחצי גמר האלופות אחרי משחק מטורף באיתיחאד

טוטנהאם
טוטנהאם | Gettyimages

4:3 של הסיטיזנס לאחר דרמה בלתי נשכחת לא הספיק מול טוטנהאם בדרבי האנגלי של רבע הגמר. במקביל: ליברפול העפילה לאחר 4:1 מול פורטו

(גודל טקסט)

לאחר העפלתן אמש של ברצלונה ואייאקס לחצי הגמר, הערב קיבלנו עוד לילה בלתי נשכח שמספקת לנו ליגת האלופות, עם משחק רבע גמר שנזכור עוד שנים רבות. טוטנהאם עולה הערב לחצי הגמר אחרי שנוצחה 3:4, זאת בעקבות 1:0 חשוב מהמשחק הראשון ותיקו בסיכום שני המשחקים. ליברפול העפילה אחרי 4:1 בחוץ מול פורטו.

 

מנצ'סטר סיטי – טוטנהאם 3:4

הסיטיזנס היו זקוקים בתחילת הערב לניצחון בהפרש של יותר משער אחד כדי לעלות בפעם השנייה בתולדותיהם לחצי גמר ליגת האלופות. אלכסנדר זינצ'נקו לא התאמן, ונותר מחוץ ל-11, כמו חברו  פרננדיניו. שחקניו של פפ גווארדיולה הצליחו לנצח רק פעם אחת משלושת מפגשי הבית האחרונים שלהם עם טוטנהאם. זה קרה במפגש האחרון, שהסתיים ב-1:4 לטובתם. 

היריבה טוטנהאם הגיעה לאחד המשחקים הגדולים בתולדותיה כשהיא חבולה. הארי קיין, שרק חזר מפציעה ארוכה, נפצע שוב וסיים את העונה, גם אריק דייר, סרז' אורייה ואריק לאמלה מחמיצים את המשחק החשוב בשל  פציעות. דלה עלי והארי ווינקס אינם כשירים גם הם במאת האחרונים. הפעם האחרונה שבה התרנגולים הופיעו בחצי גמר של מפעל אירופי כלשהו, הייתה ב-1984, במסגרת גביע אופ"א, אז הם הצליחו להעפיל לגמר ולזכות בגביע מול אנדרלכט.  

המשחק החל עם שער מהיר לסיטי כבר בדקה הרביעית, כשסטרלינג קיבל כדור בצד שמאל, חתך למרכז והכניע בקלות את לוריס. כעבור שלוש דקות,  סון נהנה מכדור חוזר מהגנת הסיטי ואיזן ל-1:1. שער שני של סון וברנרדו סילבה העלו את התוצאה ל-2:2 וסטרלינג השלים צמד אחרי 21 דקות וקבע 3:2 מדהים לסיטי במחצית הראשונה.

סיטי עלתה למחצית השנייה עם אש בעיניים ושרפה את הדשא. סרחיו אגוארו העלה זמנית ל-4:2 ופתאום התכולים ממנצ'סטר כבר יכלו להריח את חצי הגמר. אך בדקה ה-73, פרננדו יורנטה המחליף הצליח לכבוש את השער המצמק מקרוב, כאשר המהלך אושר בצדק על ידי ה-VAR.

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, וינסנט קומפני, איימריק לאפורט, בנג'מין מנדי, דויד סילבה, אילקאי גונדוגאן, קווין דה בריינה, ברנרדו סילבה, סרחיו אגוארו, ראחים סטרלינג.


טוטנהאם: הוגו לוריס, קיראן טריפייר, טובי אלדרווירלד, יאן ורטונחן, דני רוז, מוסא סיסוקו, ויקטור ווניאמה, כריסטיאן אריקסן, לוקאס מורה, הונג מין סון, דלה עלי.

מהלך המשחק

דקה 4: הסיטי עולים ליתרון מוקדם. סטרלינג קיבל כדור בצד שמאל, חתך למרכז והכניע בקלות את לוריס.


דקה 7: איזו פתיחת משחק מטורפת. סון נהנה מכדור חוזר מהגנת הסיטי ואיזן ל-1:1.


דקה 10: הטירוף נמשך – אריקסן ניצל טעות קשה בהגנת הסיטי והשאיר לבד את סון שהשלים צמד.


דקה 11: כבר 2:2 – ברנרדו סילבה משווה אחרי דקה עם כדור שפוגע ברוז ומטעה את לוריס, ונותן לסיטי שוב אוויר לנשימה.


דקה 18: דה בריינה בבעיטה חופשית לא מצליח למצוא את המסגרת.
 

 





דקה 21: היתרון שוב של הסיטי. סטרלינג משלים צמד לאחר בישול גאוני של דה בריינה.


דקה 43: סון כמעט מבקיע את השלישי שלו הערב עם כדור חזק שחולף סנטימטרים מהקורה.


דקה 45: דה בריינה עם עוד איום מרחוק על השער של טוטנהאם, אך לא מליח להכניע את לוריס.


דקה 49: בעיטה חופשית של דה בריינה חולפת מעל המשקוף.


דקה 50: הסיטי מפספסים עוד הזדמנות לעלות ליתרון לאחר החמצה של סטרלינג מעומק הרחבה.


דקה 54: לוריס הודף לקרן עוד בעיטה מסוכנת של דה בריינה.


דקה 59: דה בריינה עם מבצע אדיר ועם בישול שלישי משאיר לבד את אגוארו, שמעלה את הסיטי ל-4:2 גדול.


דקה 73: 4:3 – פרננדו יורנטה מחזיר את טוטנהאם לחצי הגמר לאחר נגיחה מקרן שמכניעה את אדרסון.






פורטו – ליברפול 4:1
אחרי שניצחה 0:2 במשחק הראשון באנפילד, ליברפול התארחה אצל פורטו בגומלין רבע גמר ליגת האלופות והיא הגיעה כפייבוריטית ברורה לביקור בדרגאו. יורגן קלופ זכה לקבל סגל מלא למעט דיאן לוברן שנשאר באנגליה ואדם ללאנה, שסוחב פציעה בשריר. המאמן הגרמני פתח בדיוק עם אותו הרכב שניצח את צ'לסי בליגה: נאבי קייטה בקישור לצד ג'ורדן הנדרסון ופאביניו, ובהתקפה, השלישייה האימתנית עם סאדיו מאנה, מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו.


פורטו, שחלמה על הפתעה, חסרה את ונסן אבובקאר הפצוע. חסוס קורונה פתח בהרכב, למרות שאינו כשיר במאת האחוזים. מוסא מארגה וטיקיניו סוארס פתחו בהתקפה.


המשחק נפתח עם גול של סאדיו מאנה בדקה ה-26 לאחר בדיקת VAR שאכן אישרה שלא היה נבדל ממסירתו של סלאח. בדקה ה-65 העלה סלאח את ליברפול ליתרון של 2:0 ואת מאזנו השנה בליגת האלופות ל-4 שערים. התגובה לא איחרה לבוא ואדר מיליטאו נתן לפורטו תקווה בדקה ה-69 כשצימק ל-2:1.

התקווה של פורטו לא החזיקה לאורך זמן, שכן תוך פחות מעשר דקות רוברטו פירמינו, שעלה כמחליף, הוסיף והעלה את ליברפול ל-3:1. החגיגה לא נגמרה ולמרות משחק יחסית חלש של ליברפול היא עולה ל-4:1 מנגיחה של ואן דייק. 




הרכבים

פורטו: קסיאס, פליפה, מיליטאו, פפה, פריירה, הררה, אוטביו, טלס, קורונה, מארגה, בראהימי

ליברפול: אליסון, ואן דייק, מאטיפ, רוברטסון, אלכסנדר, ווינאלדום, מילנר, פאביניו, מאנה, סלאח, אוריגי.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי