"לא מהעולם הזה": אנגליה משתוללת אחרי ההעפלה של טוטנהאם

פרננדו יורנטה
פרננדו יורנטה | AFP

התרנגולים עלו למרות הפסד 4:3 לסיטי במשחק משוגע, הממלכה בטירוף: "לילה שהגדיר מחדש את הכדורגל". פוצ'טינו: "השחקנים גיבורים". אריקסן: "יש לי הכי הרבה מזל בכדור הארץ". וגם: התגובות של אייאקס והארי קיין

(גודל טקסט)
משחק כזה לא ראינו כבר שנים בליגת האלופות. מעטים נתנו צ'אנס לטוטנהאם לעבור את מנצ'סטר סיטי, לעשות היסטוריה ולעלות לראשונה בתולדותיה לחצי גמר ליגת האלופות, אבל תסריט המשחק אתמול (רביעי) היה נראה כאילו נכתב מלמעלה. משחק שהיה בו הכל, טוטנהאם נאלצה להתגונן בו ופעמיים ניצלה בזכות ה-VAR ובצדק. מנצ'סטר סיטי ניצחה 3:4, אבל זה היה בעצם הניצחון הכי גדול בתולדות התרנגולים. באופן אירוני מי שהביא להם את העלייה היה פרננדו יורנטה, שחקן שרצה לעזוב בינואר ולא קיבל הרבה צ'אנסים ממאוריסיו פוצ'טינו בעבר. ואסור לשכוח שטוטנהאם עלתה בלי הארי קיין, שגמר את העונה ואיבדה במשחק את מוסה סיסוקו הקשר ההגנתי החשוב שלה.


מה שמדהים הוא שטוטנהאם הייתה כבר עם רגל וחצי מחוץ לשלב הבתים העונה, וניצלה עם שער בדקה ה-85 כאשר סיימה ב-1:1 נגד ברצלונה בקאמפ נואו במקביל למשחק ספורטיבי של איינדהובן שסיימה אז ב-1:1 נגד אינטר בסן סירו למרות שלא היה לה על מה להילחם. על פי סוכנויות ההימורים, כרגע טוטנהאם פייבוריטית לפחות ב-50% לעבור את אייאקס ולהגיע לגמר. לאחר המשחק אתמול איינדהובן צייצה לטוטנהאם: "תודו לנו בהזדמנות". אם הם ידיחו את אייאקס, החשבון ייסגר.


אחד החוגגים בטירוף ביציע היה הארי קיין, שצייץ את עצמו צורח ומעודד את שחקני טוטנהאם. הוא חולם שהקבוצה תעלה לגמר, כיוון שעד אז הוא אולי יצליח להתאושש מהפציעה. "הו אלוהים אני אוהב את הבחורים האלה", כתב קיין בציוץ ונראה בעצמו בטירוף מוחלט.


Omggg! I love you boys!!!! #COYS#UCLpic.twitter.com/S2Y9e5yY9N

— Harry Kane (@HKane) 17 באפריל 2019


"דיילי מייל" סיכם את המשחק במילה אחת: "טירוף". העיתון כתב שה-VAR קבע כי הכדור של יורנטה לא פגע בידו וטוטנאם ניצלה פעם אחת ואחרי כן פעם שנייה בזמן פציעות אחרי שסרחיו אגוארו היה בנבדל. פרשן העיתון מרטין סמואל כתב: "הכדור פגע ביד או במותן. בסופו של דבר אם אתה כובש ארבעה שערים נגד סיטי בבית ובחוץ, כל מה שקורה מגיע לך". כריסטיאן אריקסן ולוקאס מורה קיבלו בעיתון ציון 8, אבל סון היה המצטיין בטוטנהאם עם 8.5. העיתון "אקספרס" כתב בכותרת: "לא מהעולם הזה".


EXPRESS: Out of this world #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/K4P5fTsIaX

— Neil Henderson (@hendopolis) 17 באפריל 2019


"טלגראף" בכותרת אחת: "לא ייאמן".


TELEGRAPH SPORT: Unbelievable #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/g8lB6MEGs5

— Neil Henderson (@hendopolis) 17 באפריל 2019


שופט העבר מארק קלטנבורג אמר: "זה היה לילה גדול עבור ה-VAR. השופטים צדקו פעמיים כאשר ביטלו את השער של אגוארו ואישרו את השער של יורנטה".


מאוריסיו פוצ'טינו השתולל כפי שלא השתולל מימיו: "זה היה מדהים כשזה הסתיים כך. אני כל כך גאה בבחורים שלי. שמח עבור האוהדים. בדקה אחת כל כך הרבה דברים התרחשו. זה היה סוג של ניצחון למרות ההפסד, בתחרות הכי חשובה בעולם. השחקנים שלי גיבורים שהגיעו למצב כזה בחצי הגמר אחרי כל מה שקרה לנו העונה. בנסיבות הקיימות זה הישג מטורף. לשחקנים שלי מגיע הכל ולחוות הכל. המשחק הזה מלמד שאתה צריך לבטוח ב-VAR אם הוא נגדך או בעדך, כי במשחק הראשון בפנדל שנפסק נגד דני רוז הוא היה נגדנו. אני מקצוען שאמור לעזור לטכנולוגיה הזאת, אבל בעונה שעברה הייתי קצת מוטרד ממנה. השנה אני עדיין קצת מוטרד".


היריבה אייאקס: "הכדורגל הוא בלתי צפוי. הדרך בה אייאקס שיחקה נגד יובנטוס מראה שיהיה בינינו המשחק הכי פתוח בעולם. משחק הכי התקפי ומרגש. אלה יהיו שני משחקים מרגשים ואני בטוח שאהנה מהם כמו שנהנתי מסיטי". טוטנהאם תיאלץ לשחק ללא יונג-מין סון, שכבש שלושה שערים נגד סיטי, בגלל צהובים.


אייאקס צייצה לטוטנהאם ברכות על הניצחון וכתבה: "הגיעה הזמן לפגוש את החברים", כשהראתה את התמונות של טובי אלדרווירלד, כריסטיאן אריקסן, דווינסון סאנצ'ס ויאן ורטונכן ששיחקו בה בעבר.


It's time to meet our ❌❌❌-friends! #UCL#ajatot

— AFC Ajax (@AFCAjax) 17 באפריל 2019


הבלם הבלגי אלדרווירלד צייץ חזרה: "עושים היסטוריה. הבנים שלך אייאקס חוזרים הביתה". צריך גם להזכיר שמנהל הספורטיבי מארק אוברמרס רוצה בקיץ לרכוש חזרה את שני בלמי טוטנהאם ששיחקו באייאקס.


We are making history! @AFCAjax your boys are coming home.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀@JanVertonghen@ChrisEriksen8@daosanchez26#UCL#COYSpic.twitter.com/YGI9LSghCN

— Alderweireld Toby (@AlderweireldTob) 17 באפריל 2019


כריסטיאן אריקסן, שאיבד את הכדור שהוביל לשער של סיטי בזמן פציעות שנפסל לבסוף, אמר: "הייתי בטוח שזה נגמר אחרי השער שהם כבשו. תודה לאל שהשופט החליט על נבדל. אני כנראה האיש עם הכי הרבה מזל על כדור הארץ". בתקשורת האנגלית נכתב כי החלטת ה-VAR אתמול לפסול את המשחק בגלל נבדל של סרחיו אגוארו היתה אולי ההחלטה הכי משמעותית בכדורגל האנגלי מאז הכנסת השימוש במצלמות. אריקסן הוסיף: "כל המשחק היה כמו רכבת שדים. גולים, גולים, גולים. דרמה בכל מקום".


המפגש עם אייאקס קבוצתו לשעבר: "ראינו את המשחק שלהם נגד יובנטוס, זה יהיה סיפור מהאגדות לשחק נגדם. גם עשר הדקות הראשונות של המשחק נגד סיטי וחמש הדקות האחרונות היו שייכים לסיפורי אגדות".


הדרום קוריאני סון, שכבש צמד, אמר: "בחיים לא ראיתי משחק כזה. זה היה קשה ומשוגע כאחד, אבל אנחנו גאים על היכולת של החברים שלנו לקבוצה. זה היה טירוף מה שהלך במשחק. לפעמים אתה מתעצבן על ה-VAR, אבל היום אנחנו מודים לזה. לחמנו ביחד 90 דקות. הראנו אופי בלתי רגיל ולחימה ללא פשרות. זו תהיה הפעם הראשונה שאני הולך לשחק בחצי גמר ליגת האלופות וההרגשה פשוט מדהימה. אנחנו לא גמורים ונמשיך לנסות לשחק עד הסוף ונראה מה יהיה".


שחקן העבר כריס סאטון כתב בטור שלו ב"דיילי מייל": "ההעפלה של טוטנהאם מראה שלא הכל הוא כסף. הקבוצה היחידה שלא התחזקה בשני חלונות ההעברה האחרונים עלתה לחצי הגמר. זה היה לילה שהגדיר מחדש את הכדורגל ואת טוטנהאם, שגברה על קבוצה שהשקיעה 350 מיליון ליש"ט בעידן פפ גווארדיולה וכל זה לילה אחרי שאייאקס הכניעה את יובנטוס – עוד קבוצה שהשקיעה בגדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי