פוצ'טינו: "מאמינים שהכל אפשרי". יורנטה: "הזדמנות פז"

מאוריסיו פוצ'טינו עם פרננדו יורנטה
מאוריסיו פוצ'טינו עם פרננדו יורנטה | AFP

הספרס נרגשים לקראת חצי גמר ראשון מאז 1962. בהיעדרם של קיין הפצוע וסון המושעה, החלוץ הספרדי שכבש נגד סיטי יקבל את חולצת ההרכב: "אעשה הכל כדי להבקיע". המאמן הוסיף: "לא אכפת לי מי יבקיע. הקולקטיב חזק"

(גודל טקסט)

טוטנהאם נרגשת במיוחד לקראת ההופעה ההיסטורית בחצי גמר ליגת האלופות כשתארח מחר את אייאקס במשחק הראשון. התרנגולים העפילו לחצי גמר גביע אירופה הישן ב-1961/62 אז הפסידו פעמיים לבנפיקה ליסבון. גם ההפסד המאכזב ביום שבת מול ווסטהאם, הראשון באצטדיונם החדש, לא קילקל את מצב הרוח.

התרנגולים מגיעים למשחק ללא שניים מהשחקנים הבכירים בהתקפה, החלוץ הארי קיין פצוע ויונג-מין סון שכבש שלושה שערים במשחק הכפול נגד מנצ'סטר סיטי ו-20 בסה"כ העונה – ייעדר גם הוא בגלל כרטיסים צהובים. גם המגן סרג' אורייר לא יעמוד לרשותו של מאוריסיו פוצ'טינו, בעוד אריק למאלה ומוסא סיסוקו שבו לאימונים מלאין ועשויים לשחק. מי שצפוי לפתוח בחוד הוא פרננדו יורנטה, החלוץ הספרדי שהעלה את הקבוצה למעמד: "זה השער החשוב ביותר בקריירה שלי ללא ספק", אמר השחקן שהבקיע 196 שערים ב-605 משחקים, והתעקש: "כבשתי עם הירך! בפעם הראשונה בקריירה".

"אני אנסה לעשות כמיטב יכולתי, זו הזדמנות מדהימה עבורי, כמובן שאני ארצה לכבוש אני משחק בכל משחק כאילו הוא האחרון. המצב לא היה פשוט עבורי, אני לא שחקן צעיר, אבל אני שחקן עם אופי חזק. אם נשחק כמו נגד סיטי נוכל לעשות משהו, אבל אם נשחק כמו נגד ווסטהאם בשבת אז לא".


יורנטה. "הזדמנות מדהימה" (AFP)

מאז ההפסד לברצלונה בוומבלי, כשטוטנהאם פתחה את שלב הבתים בצורה חלשה עם נקודה אחת בלבד – התרנגולים השתפרו במשחקי הבית וניצחו את פ.ס.וו איינדהובן ואינטר וכמובן גם את בורוסיה דורטמונד בשלב שמינית הגמר ואת מנצ'סטר סיטי ברבע. בסה"כ ניצחו האנגלים בשמונה מעשרת משחקי הבית האחרונים שלהם באירופה, כולל 1:3 על ריאל מדריד בעונה שעברה.

פוצ'טינו אמר: "לדעתי אין אף קבוצה פייבוריטית, ראינו מה קרה ברבע הגמר, אבל כמובן שהקבוצה שיש לה את ליאו מסי היא הטובה מכולן. אחרת, הייתי אומר שלכל אחת יש סיכוי שווה".

על המשחק הקרוב: "יש לנו אמונה בקבוצה, הרוח שלנו היא שהכל אפשרי וזה הכוח שלנו. נגיע כקבוצה, כמובן שאנחנו חסרים שחקנים, אבל הקולקטיב מנצח הכל. לא אכפת לי מי יבקיע". על היריבה: "אנחנו מכירים את אייאקס, היא קבוצה מצוינת. אנחנו נהיה בלחץ גדול כי לא היה לנו מספיק זמן להתכונן למשחק. אני חושב שכל קבוצה צריכה לקבל זמן זהה להתכונן למשחקים כאלה כמו חצי גמר ליגת האלופות, אבל זה לא תירוץ, להיפך, הייתי מדבר כך גם אם היה מצב הפוך. לפעמים לא לוקחים בחשבון שהאנגליות מתחילות בחיסרון כי הן לא נחות בחג המולד".


קיין וסון. יחסרו בשורות הספרס (Gettyimages)

לוקאס מורה אמר במסיבת העיתונאים: "אייאקס קבוצה חזקה עם שחקנים מהירים וטכניים שיוצרים סכנה, אבל אני משוכנע שאנחנו מוכנים לעשות את העבודה". על היעדרותו של סון: "הוא שחקן חשוב מאוד עבורינו וברור שהיינו רוצים שישחק אבל יש לנו שחקנים טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי