ואן דר וארט: "טוטנהאם נגד אייאקס זה 'ווין-ווין' בשבילי"

רפאל ואן דר וארט
רפאל ואן דר וארט | AFP

כוכב העבר ששיחק בשני המועדונים התראיין ל"דיילי מייל" לקראת חצי גמר ליגת האלופות: "יהיה משחק משוגע, תהנו ממנו". ב-BBC התווכחו איזה סיפור יהיה יותר מרגש. וגם: בבית התפוצות בתל אביב תיערך הקרנה מיוחדת

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

"הקרב על נעל הזכוכית" מתקרב, ולפני המשחק הערב בין טוטנהאם לאייאקס העיתונים באנגליה ובהולנד מתכוננים לאחד המפגשים הכי פחות צפויים שקיבלנו בחצי גמר ליגת האלופות בשנים האחרונות. בכלי התקשורת השונים מתכווחים מה יהיה סיפור גדול יותר: אם אייאקס תזכה בליגת האלופות, או אם טוטנהאם תניף את הגביע.

כריס סאטון, לדוגמה, אמר שזכייה של אייאקס תהיה מעניינת יותר, אך איאן רייט חלק עליו בשיחה בין השניים ברדיו של ה-BBC. סאטון טען כי "הדרך שבה אייאקס הגיעה עד השלב הזה, ובעיקר בגלל ההיסטוריה שלהם, תהפוך זכייה – אם תהיה כזו – למשהו בלתי נתפס. לטוטנהאם היה קל יותר לאורך המפעל". רייט ענה: "אנחנו מדברים על טוטנהאם שהצליחה לעבור את מנצ'סטר סיטי בלי קיין, נכון?"

מי שכיכב בעבר בשתי הקבוצות הוא רפאל ואן דר וארט, הקשר ששיחק באייאקס בין 200 ל-2005 ובטוטנהאם בין 2010 ל-2012. ואן דר וארט התראיין ל"דיילי מייל" וסיפר שהוא לא בוחר באף צד במשחק הזה: "מבחינתי זה יהיה ווין-ווין. זה יהיה משחק משוגע ואני אהנה ממנו, כדאי שגם אתם תיהנו כי הוא ייגמר מהר".

ואן דר וארט.
ואן דר וארט. "אייאקס קבוצה של שחקנים נהדרים ואנשים טובים" (AFP)

"זו הפתעה ששתי הקבוצות הגיעו לחצי הגמר, במיוחד אייאקס שניצחה את ריאל מדריד ויובנטוס", הוסיף שחקן העבר, "היא קבוצה של שחקנים נהדרים ואנשים טובים, עם שתי רגליים על הקרקע. טוטנהאם קבוצה נהדרת אבל צריך להגיד להם 'אוקיי, תירגעו, קחו את זה בקלות. נכון, ניצחתם את סיטי, אבל עכשיו אתם צריכים להתחיל מחדש'. זה הולך להיות משחק משוגע".

אפילו כאן בישראל מתכוננים למשחק. גם אייאקס וגם טוטנהאם הן קבוצות שמזוהות עם החלק היהודי של העיר ממנו הן מגיעות, ולשתיהן לא מעט אוהדים יהודים באירופה ופה בארץ. אוהדי אייאקס ידועים בהנפת דגל ישראל במשחקים, ואוהדי טוטנהאם מכנים את עצמם ה"יידס". מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות יערוך הערב אירוע מיוחד עם הקרנת המשחק, שלפניו תיערך הרצאה מפי עמית לוינטל על ההיסטוריה של שני המועדונים והעם היהודי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי