ברצלונה התקרבה לגמר ליגת האלופות לאחר 0:3 על ליברפול

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

קלופ חלם על הפתעה בקאמפ נואו, אבל סוארס כבש מול האקסית (26) ומסי הוסיף משלו מול שער ריק (75) ואז השלים צמד בבעיטה חופשית מופלאה. הגומלין בשבוע הבא, האם המרסיסייד יכולים לעשות את הבלתי ייאמן?

(גודל טקסט)

זה היה אמור להיות קרב שקול בין שתיים מהקבוצות הטובות באירופה, אולי השתיים הטובות ביותר, אבל תוצאת הסיום לא מראה שום דבר ממה שהיה אמור להיות. ברצלונה גברה הערב (רביעי) 0:3 על ליברפול במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות והשיגה מקדמה ענקית לקראת הגומלין באנפילד בשבוע הבא.

וזה לא שעל הדשא הקטלאנים היו כל כך דומיננטים. למעשה, מלבד מספר דקות במחצית הראשונה ליברפול נתנה פייט לא רע. אבל ההגנה של בארסה סגרה היטב את הפינות ולא נתנה לסלאח ומאנה להגיע למצב בעיטה, וכשהם כן הגיעו הם נתקלו בחוסר מזל. בצד השני, שלוש הזדמנויות מדויקות – אחת מתוקה במיוחד של לואיס סוארס כלפי האקסית ושני רגעי קסם של מסי – איפשרו לאלופת ספרד הטרייה לרשום את ניצחונה הגדול ביותר על קבוצה אנגלית מאז 2010.

עדיין שום דבר לא סגור, כמובן. ברצלונה בעצמה זוכרת את ה-0:4 שפריז סן ז'רמן השיגה מולה לפני שנתיים, ואת ה-1:4 שהיא עצמה נתנה על הראש של רומא בעונה שעברה. אם יש קבוצה שמסוגלת לעשות רמונטאדה זו ליברפול באנפילד, במיוחד בעונה המשוגעת שעוברת עליה. אבל עד לשם יש עוד דרך ארוכה, וגם אוהדי המייטי רדס האופטימיים ביותר יסכימו שאלופת ספרד היא פייבוריטית ברורה לעלות לגמר. ובמעמד הזה בארסה ניצחה בארבעת הביקורים האחרונים שלה.

פאביניו רודף אחרי מסי. שניים מהטובים בעולם (AFP)
פאביניו רודף אחרי מסי. שניים מהטובים בעולם (AFP)

הרכבים
ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, ארתורו וידאל, איבן ראקיטיץ', פיליפה קוטיניו (נלסון סמדון 46), ליאו מסי, לואיס סוארס.

ליברפול: אליסון, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'יימס מילנר, נבי קייטה (ג'ורדן הנדרסון 24), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח.

מהלך המשחק
כבר בדקה הראשונה ניסה סלאח את מזלו בפריצה לכיוון השער, אבל נעצר. שתי הקבוצות הראו את איכויותיהן בדקות הפתיחה, כשההזדמנות האמיתית הראשונה היתה של ברצלונה כשמסי בעט כדור מסובב מחוץ לרחבה, אבל הוא היה חלש מדי ואליסון הגיע אליו. ליברפול החלה להיות מודאגת בדקה ה-21, כשנבי קייטה נפצע ונאלץ לרדת מהדשא לטיפול. אחרי שלוש דקות קלופ החליט להחליף אותו, ושלח למערכה את ג'ורדן הנדרסון. שתי דקות לאחר מכן הגיע מה שעוד יותר הדאיג את ליברפול: התקפה מסוכנת אמיתית של ברצלונה. היא הסתיימה עם ג'ורדי אלבה מכניס כדור עומק גדול ללואיס סוארס, שהקדים את ההגנה ושלח כדור לרשת והעלה את קבוצתו ל-0:1.

סוארס. תמיד כיף לכבוש נגד האקסית (AFP)
סוארס. תמיד כיף לכבוש נגד האקסית (AFP)

ליברפול הצליחה לחזור רק במחצית השנייה, עם התקפה אחרי התקפה של סלאח, מאנה והנדרסון. בדקה ה-52 הצליחו השלושה לחדור לרחבה אבל הכדור נבלם, סלאח הגיע אליו שוב ובעט מרחוק, טר שטגן הדף לקרן. ואז, דווקא כשהמרסיסייד התקרבו לשוויון, מי אם לא מסי הגיע. הפרעוש החל התקפה בדקה ה-75, הכדור הגיע לסוארס שבעט עם הברך אבל פגע בקורה, והארגנטינאי היה זה שהגיע לריבאונד וכבש בקלות את ה-0:2. שבע דקות עברו ומסי הראה שוב את הקסם שלו: ברצלונה קיבלה בעיטה חופשית 20 מ' מהשער, וכולם ידועים כמה הוא אוהב את המצבים האלה. הוא שלח בעיטה מדויקת לחיבורים של אליסון המסכן, שלא יכול היה לעשות דבר מלבד לראות את הכדור נכנס ומוביל ל-0:3. דקה לאחר מכן היתה לליברפול הזדמנות לצמק, אבל הבעיטה של הנדרסון הורחקה מקו השער וסלאח פגע בקורה.

עד הסיום ליברפול המשיכה ללחוץ, שולחת את כל השחקנים שלה קדימה, אבל בפעמים המעטות שסלאח, מאנה ואוריגי הצליחו להגיע למצב בעיטה הם פגשו שם או את הקורה, או את טר שטגן, או את הגב האומלל של הנדרסון שמנע בטעות שער בטוח. זה נגמר עם 0:3 ששלח את הספרדים לחגוג ואת לקופ לשבור את הראש איך לעזאזל אפשר לחזור מכזה מצב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי