ליברפול הביסה 0:4 את ברצלונה והעפילה לגמר אחרי קאמבק ענק

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Gettyimages

לא ייאמן: הקבוצה של יורגן קלופ מחקה את ההפסד 3:0 מהמשחק הראשון גם ללא סלאח ופירמינו. אוריגי ו-וייאנלדום כבשו צמדים והאנגלים ימתינו למנצחת בין אייאקס וטוטנהאם. בארסה הושפלה שוב כמו בעונה שעברה

(גודל טקסט)

בעיני הרבים, העונה הזו היא אחת העונות הגדולות של ליגת האלופות איי פעם. והערב(שלישי) קיבלנו עוד הוכחה לכך. לפני שבוע הובסה ליברפול 3:0 בקאמפ נואו נגד ברצלונה ואף אחד לא נתן לה סיכוי הערב. אפילו המאמן יורגן קלופ אמר לפני המשחק: "כנראה שניפרד מליגת האלופות, אז לפחות נעשה את זה הכי טוב שאפשר". הקבוצה של יורגן קלופ הגיעה למשחק לא רק עם תוצאה אכזרית מהמשחק הראשון אלא גם ללא שניים מכוכביה, רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח.

 

אבל בכדורגל, בטח באנפילד – הכל אפשרי. הקבוצה שחזרה מ-3:0 מול מילאן במחצית בגמר 2005 וניצחה 3:3 – הוסיפה עוד משחק לרפרטואר המפואר שלה כשביצעה את אחד הקאמבקים הגדולים בכל הזמנים. דיבוק אוריגי כבש שערים ראשונים במפעל, אחד כבר בדקה השביעית, והקשר ההולנדי ג'ורג'יניו ואיינלדום שבכלל פתח על הספסל – כבש צמד בזק תוך שתי דקות (54 ו-56), והבלגי השלים צמד בדקה ה-80 והרים את אנפילד באוויר.

 

ברצלונה, מנגד, עשתה הכל כדי לא לשחזר את את תצוגת הנפל נגד רומא מהעונה שעברה, אבל למרות היתרון המבטיח והעובדה שלא ספגה בבית, וכן המנוחה של כל שחקני ההרכב הראשון ביום שבת – זה לא עזר לה. ליאו מסי, שרשם עונה נפלאה עם 12 שערים בעשרה משחקים – שוב רואה את הגביע עם האזניים הגדולות חומק ממנו.





מהלך המשחק:
ליברפול פתחה חזק וכבר אחרי דקה כמעט כבשה. מאנה פרץ בצד שמאל ומסר לשאקירי שהעביר כדור לצד השני אבל הנדרסון שהצטרף באיחור לא הצליח להגיע לכדור. הקבוצה של קלופ חלמה על שער מהיר והמשיכה לתקוף. בדקה השביעית לאחר שגיאה נוראית של ג'ורדי אלבה שנגח בחוסר אחריות, מאנה העביר להנדרסון שנכנס נהדר לרחבה ובעט חלש, אך השוער טר שטגן הדף לרגליו של החלוץ אוריגי שהצדיק את מקומו בהרכב עם שער. 0:1 לליברפול שזקוקה לעוד שני שערים כדי לכפות הארכה. שער ראשון לחלוץ בליגת האלופות.



סאדיו מאנה. הכי מסוכן בליברפול (AFP)



אוריגי כובש. גרם לאנגלים לתקווה (Gettyimages)


האנגלים רצו עוד שער ומאנה שגורם לפאניקה בהגנת ברצלונה בכל נגיעה בכדור, החמיץ במצב אלכסוני מול טר שטגן, אבל אלו היו הדקות של בארסה שיצרה הזדמנות ראשונה בדקה ה-14 אגף שמאל עבד מצוין ושיתוף הפעולה בין ג'ורדי אלבה וליאו מסי כמעט הסתיים בשער אבל השוער אליסון הדף את הבעיטה של הארגנטינאי לקרן. שתי דקות אחר כך מסי כבר היה במצב נוח אפילו יותר, בתוך הרחבה, אף התמהמה בצורה לא אופיינית ואיבד את ההזדמנות. התקפה של הקטלונים רדפה התקפה ובהמשך מסי השאיר שמאלה לקוטיניו שבעט בסיבוב וכמעט גנז את חלום הקאמבק של ליברפול אבל אליסון הדף הצידה.



מסי כועס (AFP)


הקצב המטורף נמשך וליברפול נותנת את כל מה שיש לה. בדקה ה-22 רוברטסון ניסה את כוחו עם בעיטה חזקה מצד שמאל וטר שטגן התעופף והדף. הדקות הבאות היו רגועות יותר כשברצלונה החזיקה יותר בכדור וליברפול ניסתה להגיע מהר לעבר השער של היריבה באמצעות כדורים ארוכים לאוריגי ומאנה. שאקירי שקיבל הזדמנות בהרכב לא ממש ניצל אותה עד עכשיו וגם סוארס מאופק בצד השני. שני המאמנים מאוד מתוחים. 



יורגן קלופ (Gettyimages)


בתוספת הזמן של המחצית רשמה ברצלונה שתי החמצות ענק. מסי בעט סנטימטרים מהעמוד לאחר איבוד כדור רשלני של רוברטסון בחצי המגרש שלו, ובהמשך שלח מסירת עומק נהדרת לג'ורדי אלבה שהגיע איכשהו לצד ימין ונעצר על ידי אליסון. 0:1 לליברפול במחצית



ג'ורדי אלבה נעצר על ידי אליסון. שני מצבים מצוינים לבארסה לפני ההפסקה (AFP)


עם פתיחת המחצית השנייה ביצע קלופ חילוף מעניין כששלח למגרש את ג'אורג'יניו ויינאלדום במקומו של רוברטסון ועבר לשלושה בהגנה. בדקה ה-50 מאנה נשלח בכדור ארוך מצוין אבל סרג'י רוברטו התערב ברגע האחרון ומנע מצב ודאי לכיבוש והרחיק לקרן. באותה הקרן ואן דייק הקדים את לנגלט וכמעט כבש אך נעצר על ידי השוער של בארסה.  הספרדים לא חיכו יותר מדי ובשנייה שהיה פנוי, שלח מסי מסירת עומק לסוארס שלא היה חד מול האקסית ובעט חלש.


הקשר ההולנדי שעלה מהספסל הפך לגיבור של אנפילד עם שתי דקות קסומות. בדקה ה-54 הוא כבש לאחר מסירה של אלכסנדר ארנולד לאחר שגיאה איומה של טר שטגן, ובדקה ה-56 נגח לרשת אחרי הרמה של שאקירי. 0:3 לליברפול, לאיפה ברצלונה נעלמה? המאמן של המארחת הגיב מייד עם חילוף הגנתי והכניס את נלסון סמדו במקומו של פיליפה קוטיניו.



ויינאלדום. צמד תוך חמש דקות (Gettyimages)


מסי, כמובן, לא רצה לוותר על הגביע. בדקה ה-68 הוא מסר לראקיטיץ' וקיבל מהקרואטי מסירה מצוינת בהקפצה ואליסון היה במקום כדי למנוע את שער החוץ של בארסה שיחסל את סיכוייה של ליברפול. המארחת ראתה שברצלונה לחוצה, המשיכה לתקוף באמונה שלמה ובדקה ה-80 אלכסנדר ארנולד סיפק בישול גאוני כשביצע כדור קרן מהיר היישר לרגליו של החלוץ דיבוק אוריגי שהשלים צמד בסטייל, אולי במשחקו הגדול בקריירה. 0:4 ענק לליברפול!



ליאו מסי מאוכזב (Gettyimages)


יורגן קלופ חיזק את ההגנה כשהחליף את כובש הצמד שהיה קצת פצוע והעלה את ג'ו גומז. ליברפול הייתה קרובה לכבוש את החמישי במתפרצת אבל קבלת החלטות לא נכונה בחלק הקדמי הביאה לנבדל. עוד קודם לכן, ואלוורדה החליף את ראקיטיץ' ובחר במאלקום, הקלף ההתקפי האחרון שנותר לו.

הרכבים

ליברפול: אליסון, אנדרו רוברטסון(ג'אורג'יניו ויינאלדום, 46), וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'יימס מילנר, ג'ורדן הנדרסון, פאביניו, ג'רדאן שאקירי, סאדיו מאנה, דיבוק אוריגי(ג'ו גומז, 86)


ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרג'י רוברטו, איבן ראקיטיץ'(מאלקום, 80), סרחיו בוסקטס, ארתורו וידאל, פיליפה קוטיניו(נלסון סמדו, 60), ליאו מסי, לואיס סוארס. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי