"המשחק הגדול אי פעם באנפילד": רוברטסון עקץ, קלופ ענה למבקרים

ליברפול חוגגת על ברצלונה
ליברפול חוגגת על ברצלונה | AFP

ליברפול דרסה 0:4 את ברצלונה באחד הקאמבקים הגדולים שידעה ליגת האלופות: "אומרים שאני תמיד מפסיד, אז עכשיו יש הזדמנות לתקן", הצהיר המנג'ר. אלכנסדר ארנולד הסביר את תרגיל הקרן ו-ויינאלדום הושווה לזידאן

(גודל טקסט)
דקות ספורות לאחר שליברפול הביסה 0:4 את ברצלונה ועלתה על חשבונה לגמר ליגת האלופות שייערך ב-1.6 במדריד, התייצב אנדי רוברטסון על כר הדשא באנפילד, כ-45 דקות לאחר שנאלץ לנטוש אותו בעקבות פציעה, ונשאל מה מצבו אחרי שלואיס סוארס דאג להוציא אותו מהמשחק. המגן השמאלי השיב: "אנחנו הוצאנו אותם מהגמר, לא? זה מה שחשוב".


ליברפול באופוריה, נראית בלתי עצירה. כמעט קשה להאמין שייתכן ש-97 נקודות לא יספיקו לה כדי לזכות בפרמיירליג, אבל היא בהחלט יכולה לפנטז על זכייה שישית בתולדותיה בליגת האלופות, אחרי שבגמר בעונה שעברה רשמה את אותו הפסד זכור לריאל מדריד. "אנחנו אחרי השעה 22:00, הילדים בטח כבר במיטה", התלוצץ המנג'ר יורגן קלופ והצהיר: "הבחורים היו 'פאקינג' אדירים – זה בלתי ייאמן. אם אתם רוצים לקנוס אותי על המילה הזו, תקנסו. אני לא מקומי אז אין לי מילה טובה יותר להגדיר את מה שהיה פה. זה היה ערב כל כך מיוחד", המשיך קלופ שאפילו בורוסיה דורטמונד צייצה לכבודו לצד הכיתוב YNWA המזוהה עם ליברפול.


קלופ כידוע נאלץ לשחק ללא שניים מכוכביו, מוחמד סלאח (שלבש חולצה שעליה הכיתוב "לעולם לא לוותר") ורוברטו פירמינו, כידוע גם חסר את נאבי קייטה שלא ישוב לשחק העונה ובמחצית כאמור הוחלף רוברטסון, אבל דווקא שני המחליפים – דיבוק אוריגי שבקושי שיחק העונה וג'ורג'יניו ויינאלדום שעלה בהפסקה ותפס את מקומו של ג'יימס מילנר שעבר ללאגף שמאל, כבשו צמד כל אחד בדרך לתוצאה המטורפת.



סלאח מסתובב על כר הדשא. "לעולם לא לוותר" (AFP)


"לנצח את ברצלונה, ברור שזה אחת המשימות הכי קשות בעולם", החמיא קלופ, "לנצח את ברצלונה ולחזור מ-0:3 זה עוד יותר קשה. היינו צריכים לכבוש ארבעה שערים וידענו שאסור לנו לספוג, אז זה יצר מצב שלא ממש אילץ אותנו לחשוב. אמרתי לבחורים לפני המשחק שזה אפשרי רק כי יש לי חבר'ה אדירים כמותם"


הגרמני גם התייחס לכך שכעת קבוצתו נחשבת לפייבוריטית: "אני יודע מה כולם חושבים עליי, שאני אחד שתמיד מגיע לגמר ומפסיד, זה גם נכון. בשנה שעברה הרגשנו שאנחנו צריכים לחזור למעמד הזה (אחרי ההפסד לריאל) וכעת השגנו את הצ'אנס שלנו. אני לא יודע אם נצליח לעשות שוב פעם הישג כזה, ראיתי את הדמעות בעיניים של שחקניי, זה משהו שנוגע בך, זה פשוט משוגע".


ב"ליברפול אקו" יצאו מגדרם ובציוני המשחק בחרו שלא לתת את הציון מתחת ל-8, אותו קיבלו רוברטסון ששיחק רק 45 דקות, ג'רדאן שאקירי וג'יימס מילנר. את הציון 10 קיבלו טרנט אלכסנדר ארנולד בן ה-20 שבישל פעמיים וניטרל את פיליפה קוטיניו וכן, כמובן, ג'יני ויינאלדום ש"היה מפתיע שלא פתח בהרכב, אבל הוא עלה ול-45 דקות הפך לזינדין זידאן".


טרנט אלכסנדר-ארנולד, שכאמור היה אחראי לשער הרביעי המדהים מכדור קרן, נשאל אם היה זה תרגיל מתוכנן והשיב: "זה היה רגע בו אתה רואה הזדמנות ומיד פועל. אוריגי מקצוען והגיב מהר". קלופ נראה במצלמות הטלוויזיה מוחא כפיים כמי שציפה לתרגיל שכזה, אך לא התייחס עד כה לשאלה אם היה זה תרגיל מכוון.



ציון 10 למגן בן ה-20. שאקירי חוגג עם אלכסנדר ארנולד (AFP)


גיבור הערב ג'ורג'יניו ויינאלדום שכבש פעמיים ב-45 דקות אמר בסיום: "הכל אפשרי בכדורגל. אחרי הביקור בקאמפ נואו, האמנו בעצמנו שאנחנו מסוגלים לכבוש רביעייה. כולם הטילו בכך ספק מבחוץ, אבל שוב הראינו שהכל אפשרי בכדורגל". ומה היה לומר לו על כך שלא פתח? "כעסתי על המנג'ר שספסל אותי, אבל נכנסתי בתקווה לעזור לקבוצה ואני שמח שעשיתי זאת עם שני שערים".


גם שחקני העבר של ליברפול יצאו מגדרם. מייקל אוואן טען: "זה אחד המשחקים האירופים הגדולים שאירח אנפילד, אם לא הגדול ביותר. ליברפול פשוט בלתי ניתנת לעצירה במגרש הזה". גם רובי פאולר, חלוץ עבר נוסף המזוהה עם המועדון, הצהיר: "כשמדברים על לילות גדולים באנפילד, זה בהחלט הגדול ביותר. זה לא ייאמן. לפני המשחק כולנו דיברנו על כמה טוב מסי, עכשיו מדברים על ליברפול. אני גאה להיות חלק מליברפול, זה היה משחק גאוני".


THIS TEAM!! ❤️❤️ pic.twitter.com/J6SwDebVde

— Liverpool FC (@LFC) May 7, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי