ברצלונה נסעה לשדה התעופה ללא מסי, שנשאר לבדו באנפילד

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

"הערב המביך בהיסטוריה", "המשחק ברומא לא היה חלום", "כישלון שמחייב שינוי": אלו הן חלק מהכותרות אחרי ה-4:0 בליברפול. הכוכב נתקע בבדיקת סמים ועשה את הדרך לשדה התעופה לבדו, ואלוורדה לקח אחריות על ההפסד

(גודל טקסט)
"המשחק ברומא לא היה חלום", הייתה הכותרת באתר "ספורט". לפני שריקת הפתיחה אתמול (שלישי) באנפילד, בברצלונה כולם דיברו על כך שמדובר בתסריט מוכר להם. גם בשנה שעברה הם הגיעו אחרי 1:4 מבטיח על רומא וראו את עצמם עם לפחות רגל וחצי במשחק הגמר, אבל זה הסתיים ב-3:0 מביך ובאחת ההדחות הגדולות שידע המפעל. כל זה נכון עד לשריקת הסיום אתמול בליברפול, אז המקומיים, עם 0:4 נדיר, תפסו את מקומם בגמר שני ברציפות ומנעו מהקטלונים לחזור למעמד לראשונה מאז 2015.


"הערב המביך ביותר בהיסטוריה של ברצלונה", הגדילו לעשות בשער העיתון "ספורט", בגרסתו המודפסת. גם ב"אל מונדו" טענו כי "מדובר בערב גרוע יותר מאשר ברומא" וב"מארקה" הצהירו שמדובר ב"כישלון שמחייב הסקת מסקנות". זו למעשה השנה הראשונה שאין נציגה ספרדית בגמר המפעל לראשונה מאז 2013, אז היה קרב כל-גרמני בין באיירן מינכן לדורטמונד (של יורגן קלופ).


ליאו מסי נראה עצבני מאוד גם כשעה קלה לאחר שריקת הסיום וסירב להתראיין, אחרי אחד ממשחקיו החלשים יותר. ב"מארקה" אף מצאו כי הוא השלים 35 מסירות בלבד ורשם 17 איבודים, מה שהספיק להם כדי לצאת בהכרזה ש"ליאו מסי שוב נעלם". למעשה רק שחקן אחד איבד יותר כדורים ממנו, ג'ורדי אלבה עם 21. אגב, בספרד דיווחו בשעות הצהריים כי מסי יצא בהגרלה ונאלץ לעבור בדיקת סמים, אלא שזו התעכבה וברצלונה בחרה שלא לחכות לכוכב ויצאה לשדה התעופה. המשמעות היא שמסי, בתום הבדיקה, עשה את הדרך לבד לשדה התעופה בליברפול ורק אז הצטרף לחבריו.


Messi not feeling chatty #LFCpic.twitter.com/Cg35mK68v7

— James Pearce (@JamesPearceEcho) May 7, 2019


המאמן ארנסטו ואלוורדה לקח אחריות בסיום וכבר ישנן הערכות כי יסיים את דרכו בעקבות ההדחה, חרף הזכייה באליפות: "אנחנו עדיין מנסים לעכל את מה שהיה פה", אמר לאחר המשחק, "הם היו מאוד אגרסיביים ולחצו גבוה, דברים שציפינו להם, וגם כשהם כבשו ידענו כיצד להגיב. הבעיה הייתה אחרי המחצית. השער השני שלהם פגע בנו מאוד ועדיין היינו טובים ולא ידענו כיצד לתרגם את המצבים לשערים. זה אולי קצת חוסר מזל, אבל אנחנו לא יכולים לתרץ. הם היו טובים יותר ועלינו לקבל את זה. לא חשבתי על ההשלכות, אבל זה נכון שעל המאמן תמיד לקחת את האחריות".


גם ואלוורדה התייחס לדמיון אחרי ההדחה ברומא: "הדבר הכי כואב הוא שזה מזכיר לנו את אותו ערב. הם פתחו חזק מאוד, הגבנו היטב והגענו למצבים ולמרות זאת זה קרה לנו שנה שנייה ברצף. יהיו לנו ימים נוראיים כעת, אבל נצטרך להכין את עצמנו לגמר הגביע ולסיים את העונה עם תואר נוסף".



ואלוורדה. עלול לשלם במשרתו (Gettyimages)


בעיתון "אס" הגדירו את המשחק כ"סרט אימה" ושוחחו עם נשיא המועדון ג'וזפ ברתומיאו שטען: "זו אכזבה גדולה. אני מברך את ליברפול ששיחקה נהדר והבקיעה ארבעה שערים. נצטרך לראות כיצד להגיב, יש לנו עוד את גמר הגביע. אחרי השנה שעברה ברומא, קרה לנו אותו הדבר וזה קשה להסביר. זה הזמן להרים את עצמנו, לזכות בגביע ולהתנצל בפני האוהדים. אנחנו דקות לאחר ההדחה, כולנו כועסים ועצבניים וזה לא יהיה חכם לדבר על העתיד של וואלוורדה. אנחנו צריכים לחשוב רק על גמר הגביע ולעבור את הימים הקשים האלה, אבל לא נוותר לעולם". 


לואיס סוארס, אקס ליברפול, אמר בקצרה לאחר ההפסד: "אנחנו חייבים לחשוב מה עשינו לא בסדר. יש לנו המון ביקורת עצמית. למועדון כמו ברצלונה אסור שזה יקרה".



שער העיתון "ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי