זה לא נגמר עד שזה נגמר: טוטנהאם בגמר אחרי 2:3 מטורף על אייאקס

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | AFP

מה עוד יכול לקרות במפעל הזה? ההולנדים היו בדרך לגמר עם שערים של דה ליכט (5) וזייך (36), אבל לוקאס מורה כבש שלושער אדיר (54, 59 ו-95) והוכיח פעם נוספת שגם הוליווד לא היתה יכולה לכתוב את זה טוב יותר

(גודל טקסט)
ליגת האלופות 2019. המפעל בו עד שריקת הסיום שום דבר לא נגמר. המקום בו גם ניצחון במשחק הראשון בחוץ ויתרון של שני שערים במחצית לא מבטיחים לך העפלה לגמר. את זה למדה הערב (רביעי) אייאקס על בשרה כשהפסידה 3:2 לטוטנהאם בגומלין חצי גמר ליגת האלופות בזכות שער דרמטי של לוקאס מורה עמוק בתוספת הזמן, ששלח את התרנגולים לגמר צ'מפיונס ראשון בתולדותיהם.


בשנות ה-60 וה-70 יצאה לאור בארץ סדרת ספרי נוער בשם "הספורטאים הצעירים" מאת שרגא גפני, תחת שם העט אבנר כרמלי. נבחרת ישראל הבדיונית שלו העפילה לגביע העולם וזכתה בו, ותמיד במשחקים עם דרמות אדירות, מהפכים בשנייה האחרונה ושערים נדירים שלא יכולים לקרות במציאות. גפני נפטר ב-2012, אבל נראה שהוא כתב את התסריט לעונה הזאת של ליגת האלופות. אז ראינו את אייאקס מדיחה את ריאל. ואז את יובנטוס. וראינו את טוטנהאם עולה לחצי הגמר לאחר הפסד למנצ'סטר סיטי במשחק שהיה בו הכל. וראינו את ליברפול חוזרת מ-3:0 ל-0:4 על ברצלונה וליאו מסי המפחידים. ראינו את כל זה וידענו שגם כאן יכולה להיות דרמה. גם כאן הכל יכול לקרות.


גם אחרי שאייאקס פתחה עם שליטה מוחלטת, שער מוקדם של מתיאס דה ליכט ועוד הפצצה מרגלי חאקים זייך, אמרנו שעוד הכל יכול לקרות. אבל שוב, נותרנו מופתעים. כי אחרי כל מה שראינו, דבר כזה אי אפשר לדמיין. בתחילת המחצית לוקאס מורה הראה מה זה אקשן עם צמד מהיר, אבל זה עדיין לא היה שם. היה חסר שער אחד. העלייה של לוריס לקרן לא נגמרה בשער, הדקה ה-95 התקרבה לסיומה והכל היה נראה גמור. אבל לא בעונה הזאת. כאן כל עוד השופט לא הכניס משרוקית לפה, שום דבר לא סגור. אז מורה ניסה עוד בעיטה אחת, וכמו בספרים – זה נכנס.




הרכבים
אייאקס: אנדרה אוננה, ניקולס טאגליפיקו, דיילי בלינד, מתיאס דה ליכט, נוסייר מזראווי, פרנקי דה יונג, דוני ואן דה ביק, לאסה שונה, קספר דולברג, דושאן טאדיץ', חאקים זייך


טוטנהאם:  הוגו לוריס, קיירין טריפר, טובי אלדרווילרד, יאן ורטונחן, דני רוז, מוסא סיסוקו, ויקטור וואניימה, כריסטיאן אריקסן, דלה עלי, הונג מין סון, לוקאס מורה


מהלך המשחק
אייאקס פתחה עם לחץ מיידי על השער של טוטנהאם, והדקה הרביעית טאדיץ' ניסה בעיטה חזקה, לוריס הגיב עם הצלה נהדרת. שונה היה זה שבעט את הקרן, ומתיאס דה ליכט הגיע ראשון אל הכדור ונגח פנימה את ה-0:1. פתיחה מסחררת למשחק באמסטרדם. דקה לאחר מכן טוטנהאם הגיעה להזדמנות הראשונה שלה, אבל הכדור הורחק מקו השער.


דה ליכט נוגח פנימה בדקה החמישית הקצב המסחרר של ליגת האלופות נמשך (Gettyimages)
דה ליכט נוגח פנימה בדקה החמישית הקצב המסחרר של ליגת האלופות נמשך (Gettyimages)


התרנגולים שלטו בדקות הבאות, תוקפים פעם אחר פעם אבל לא מצליחים להגיע למצב בעיטה. אייאקס התרכזה בהגנה, מצטופפת ולא נותנת לסון, לוקאס מורה ואריקסן להתקרב לשער. טאדיץ' ניסה להפתיע עם מתפרצת ובעט בעיטה מסוכנת שעברה סנימטרים מהשער. הניסיון הזה החזיר את הביטחון לשחקנים של טן האח, ובדקה ה-36 טאדיץ' מסר לזייך שמתוך הרחבה הפציץ לפינה העליונה. שער אדיר של אייאקס שקבע 0:2. אבל העונה כבר ראינו דברים בליגת האלופות, ואסור אף פעם להגיד שנגמר.


את המחצית השנייה פתחה טוטנהאם בלשבת על הרחבה של אייאקס, ומדי פעם להכניס כדורים לעומק. הבלמים ההולנדים התקשו אבל הצליחו להרחיק. אריקסן הכניס כדור נפלא לדלה עלי, אבל אוננה היה זריז והדף לקרן. כמה דקות לאחר מכן, בדקה ה-55, עלי זיהה חור בהגנה ופרץ קדימה, מעביר ללוקאס מורה שכבש את השער המצמק. כמו שחקני הלונדונים גם האוהדים שהגיעו מבחוץ התעוררו, ודחפו את הקבוצה שלהם לעוד התקפה. אוננה ניסה לעצור, אבל מורה הגיע גם אל הכדור הזה והכניע את השוער בדרך ל-2:2 מהיר ומטורף. וכעת, טוטהנאם היתה זקוקה לשער אחד בלבד.


לוקאס מורה מקדים את הגנת אייאקס בדרך לשער הראשון (AFP)
לוקאס מורה מקדים את הגנת אייאקס בדרך לשער הראשון (AFP)


וכשהיא יודעת שהיא חייבת שער, הקבוצה האורחת תקפה. וקתפה. אבל השער איחר להגיע. בעיטה של סון לקורה היתה קרובה, אבל האוהדים האנגלים כבר ראו את המהפך מתרחק. בתוספת הזמן אפילו הוגו לוריס עלה לכדור קרן, וכולם אמרו – הנה. כאן תבוא הדרמה. אבל לא, גם זה לא נכנס, ונראה שהפעם, למרות המתח, זה ייגמר בלי חגיגה מפתיעה. אז נראה. בדקה ה-95, ממש כשהשופט כבר עמד לשרוק, לוקאס מורה שלח כדור שטוח שהטעה את אוננה וחדר פנימה. היינו אומרים שאיש לא ציפה לזה, אבל כל מי שראה משחק אחד בליגת האלופות העונה ראה את זה מגיע. ועדיין, מטורף. אייאקס נותרה עם המחמאות על קמפיין נהדר, טוטנהאם תטוס למדריד לפגוש את ליברפול בגמר כל אנגלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי