מסתמן: מנצ'סטר סיטי ומילאן יוכלו לשחק במפעלי אופ"א

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | AFP

למרות הליכים שמתנהלים נגד אלופת אנגליה שהבטיחה את מקומה באלופות והרוסונרי שהעפילו לאירופית, בית הדין הגבוה לספורט לא ידון במקרים אלה לפחות עד אוגוסט ונראה כי השתיים יוכלו להשתתף לפחות בעונת 2019/20

(גודל טקסט)

לפני כחודש נפוצו בממלכה ידיעות על כך שוועדת חקירה של אופ"א תבחן האם להרחיק את מנצ'סטר סיטי מליגת האלופות בעקבות חשדות על כך שאלופת אנגליה בשנתיים האחרונות עברה על חוקי הפייר פליי הפיננסי. בנוסף, גם נגד מילאן האיטלקית מתנהל הליך ולמרות שהקבוצה השיגה את הכרטיס לליגה האירופית לעונה הבאה, היו סימני שאלה רבים אם הקבוצה לא תודח מהמפעל עקב הפרות רבות של התקנון.

למרות כל זאת, ביממה האחרונה פרסם בית הדין הגבוה לספורט, CAS, את רשימת הדיונים שייערכו בחודשים הקרובים ולא הוזכר כל דיון הנוגע למנצ'סטר סיטי או למילאן, כך שמסתמן שהשתיים יוכלו לשחק כרגיל במפעלי אופ"א, לפחות בעונה הקרובה. בית הדין הגבוה לספורט בשווייץ פרסם את רשימת הדיונים עד ה-14.8.2019 ומכיוון שהגרלות המפעלים ייערכו בסוף אותו חודש, לא סביר כלל שאחת מהן תורחק ברגע האחרון.

בנוגע למנצ'סטר סיטי, מזה כחצי שנה מדווחת התקשורת האנגלית על הפרות רבות ובוטות שיגרמו להרחקתה מליגת האלופות ושאפילו נשיא אופ"א אלכסנדר ציפרין מעורב בסוד העניינים ומטפל בתיק באופן אישי, אבל אם להסתמך על ההודעה האחרונה מצד CAS שלא הודיע על דיון בעניין המועדון, עונש, אם כלל יושת בזמן הקרוב על ידי אופ"א, סביר להניח שייתקל בערעור מצד הסיטיזנס ואז, בדומה למקרה עם מילאן, העונש לא יופעל עד הדיון בשווייץ.

אשר למילאן, לפני כשבוע הודיעה אופ"א שההליך מול הרוסונרי מושהה בשלב זה בעקבות ערעור שהוגש ל-CAS, אך העובדה שלא ידונו בנושא במסגרת CAS בחודשים הקרובים – לפחות על פי הודעת בין הדין האחרונה – תמנע את הרחקת המועדון משלב הבתים בעונת 2019/20.

פיונטק והרוסונרי. נראה כי ישחקו בליגה האירופית כמתוכנן (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי