מכבי ת"א תפגוש את המנצחת בין אסטנה לקלוז'

דור מיכה, דור פרץ, דן גלזר, אלי דסה
דור מיכה, דור פרץ, דן גלזר, אלי דסה | דני מרון

הצהובים, שחולמים על עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הצליחו להימנע ממפגש מול קופנהאגן החזקה והם ימתינו לראות מי תעפיל לסיבוב השני. המשחק הראשון ייערך בחוץ ב-23/24 ביולי והגומלין שבוע אחר כך

(גודל טקסט)

אמנם הסיכויים לכך אינם גבוהים, אך מכבי תל אביב ואוהדיה בהחלט מפנטזים על עלייה שלישית בהיסטוריה לשלב הבתים של ליגת האלופות והיום (רביעי) נקבע כי הם יפגשו בסיבוב המוקדמות השני את המנצחת במפגש בין אסטנה הקזחית לקלוז' הרומנית.


המשחק הראשון של מכבי תל אביב ייערך בקזחסטן או ברומניה ב-23/24 בחודש יולי כאשר הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן בישראל, ככל הנראה באצטדיון בנתניה כשבלומפילד כידוע צפוי להיפתח רק כאשר תחל ליגת העל. יש לציין כי אם מכבי תל אביב תפגוש את אסטנה ותדיח אותה, היא תיקח את הדירוג שלה ותהיה מדורגת במקומה בסיבוב השלישי.


אסטנה
אסטנה הקזחית נוסדה בסך הכל לפני עשור ומאז הספיקה להשתלט על הליגה המקומית. אין ספק שמדובר באימפריה של הכדורגל הקזחי. היא הקבוצה המעוטרת ביותר בליגה, עם חמש אליפויות, כולן ברציפות מאז 2014.  מגרשה הביתי "אסטנה ארינה" מכיל לא פחות מ-30 אלף מקומות.



ממתינים למנצחת בין אסטנה לקלוז'. שחקני מכבי ת"א (דני מרון)


הליגה הקזחית נמצאת בעיצומה ולאחר 16 מחזורים אסטנה מוליכת הטבלה עם מאזן של 11 ניצחונות מול שלושה הפסדים. לאסטנה ההתקפה הטובה בליגה (30 שערי זכות). הקשר מרין טומאסוב כבש שבעה שערי ליגה וסיפק מספר בלתי נתפס של 11 בישולים. במחזור האחרון הביסה 1:4 את קייסר וטומאסוב בלט עם שער ושני בישולים.


בעונת 2014/15 פגשה אסטנה את הפועל תל אביב במוקדמות הליגה האירופית ועברה בסיכום שני המשחקים. הקזחים ניצחו 0:3 במשחק הראשון והפסד 1:0 בגומלין לא השפיע. בשנה שעברה סיימה במקום השלישי בליגה האירופית בבית שכלל את דינמו קייב, ראן הצרפתית ויבולנק הצ'כית. הישג השיא שלה באירופה היה עם ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2015/16, שם הצליחה לחלץ תיקו ביתי יוקרתי מול אתלטיקו מדריד (0:0).


בעונת 2017/18, כזכור, מכבי תל אביב כבר שיחקה מול אסטנה, לה הפסידה פעמיים במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. הקזחים פירקו את הצהובים 0:4 בביתם וניצחון 0:1 במשחק שנערך בנתניה.




קלוז'

הקבוצה הרומנית נוסדה ב-1907, משחקת באצטדיון הביתי המכיל 23,500 מקומות והיא אלופת רומניה בשנתיים האחרונות כאשר בסך הכל יש באמתחתה חמש אליפויות.


ג'ורג'ה צוקודאן, החלוץ הרומני בן ה-28 שמשחק גם בנבחרת, סיים כמלך שערי הליגה אשתקד עם 18 כיבושים. עוד שחקן מוביל הוא השוער גיאדריוס ארלאוסקיס הליטאי ששמר 18 פעמים על שער נקי.


בשנה שעברה הודחה הקבוצה בשלב הפלייאוף במוקדמות הליגה האירופית, אך קלוז' כבר רשמה הצלחות באירופה. היא הגיעה עד לגמר האינטרטוטו ב-2005 והעפילה לשלב הבתים בליגת האלופות בעונת 2008/09 (השיגה ניצחון יוקרתי על רומא).


ב-2012/13  סיימה במקום השלישי עם 10 נקודות (!) בדיוק כמו גלאטסראיי לה היה יתרון בצמד המפגשים הפנימיים. לואיס אלברטו אחראי על אחד השערים החשובים בהיסטוריה שלה, כשבמחזור הלפני אחרון בשלב הבתים היא ניצחה 0:1 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי