למזלה של מכבי ת"א: קלוז' היא אפילו לא הגרביים של דינמו זאגרב

אנדראס יאניוטיס
אנדראס יאניוטיס | אודי ציטיאט, קלוז'

למרות השליטה, לא הצליחו הצהובים לחבר שני פסים, היו חסרי דיוק ונראו כאילו נפגשו אמש לראשונה. למרות זאת, עמיקם בטוח שהרומנים הם כולה באמפר. וגם: על החתמת יאניוטיס - החלטה כבדת משקל עם פוטנציאל אסוני

(גודל טקסט)

אנדוניס ניקופולידיס זכה ב-2004 בתואר השוער המצטיין של היורו, למרות שכמעט ולא נגע בכדור בכל משחקיה של יוון באליפות. כנראה שזו המורשת שמנחה אלופות ישראליות לחפש להן ניקופולידיס משלהן כל קיץ מחדש ולקבל בחבילה מאסוס פח קלמטה בלי גלעינים.

מכבי ת"א העלתה אתמול (רביעי) למשחקה הראשון במוקדמות ליגת האלופות שוער שעל אף שהוא תכף בן 27, לא הצליח לצבור בכל הקריירה שלו יותר מ-100 משחקים רשמיים, וזה היה משחקו החמישי בלבד במפעל אירופי. מילא הייתה מביאה את השוער הכי טוב בעולם לגילו, אבל להביא שוער שרוב ימי חייו היה שוער שני, זו החלטה כבדת משקל עם פוטנציאל אסוני.

כבר בשבת נגד בני יהודה נראו הקרוסים של הכתומים כמו סכינים בחמאה. יאניוטיס נוטה לכרוע ברך ולהתפלל כשהכדורים חוצים לו את החמש. מוישל'ה מרכוס היה נוהג לכרוע ברך ולהתבונן במבט נוגה על הכדורים שחלפו מעליו, כך שמהבחינה הזו מכבי שומרת מסורת.


נוטה לכרוע ברך ולהתפלל כשהכדורים חוצים לו את החמש. יאניוטיס (אודי ציטיאט, קלוז')

במכבי ת"א ממהרים להזכיר שגם שורה אובארוב תפס זבובים במשחק הראשון שלו באשדוד מול כנופיית ישראל מאיה, אבל שורה הגיע לקריית שלום עם רזומה של שוער נבחרת ברית המועצות, שנה אחרי ששיחק במונדיאל. יאניוטיס שיחק בפעם האחרונה (לפני בני יהודה), לפני תשעה חודשים, מול קבוצה מהליגה השנייה ביוון.

לא צריך להפיל את כל התיק על שוער חסר ניסיון. בסופו של דבר יאניוטיס היה השחקן החדש היחיד שעלה אתמול בהרכב מכבי ת"א. יחד איתו עלו עשרה שחקנים שדרסו את הליגה בעונה שעברה, והם נראו כאילו נפגשו לראשונה רק ביציאה אמש מחדר ההלבשה.

למרות שליטה כמעט מוחלטת, לא הצליחה האלופה הישראלית לחבר שני פסים, הייתה חסרת דיוק לחלוטין וגם המצבים של אופואדו וקנדיל לא פגשו את המסגרת. למזלה, מי שפגשה את דינמו זאגרב, הייתה הפועל ב"ש בעונה שעברה. קלוז' היא אפילו לא הגרביים של זאגרב.


לא הצליחו לחבר שני פסים. שחקנים מכבי תל אביב (אודי ציטיאט, קלוז')

עכשיו נשאלת השאלה אם עלה התאנה של 31 ההפרש מהעונה שעברה היה כזה גדול, או שמכבי ת"א הולכת להיות פיאסקו העונה. שאלה טובה, אפילו יותר טובה מהשאלה מדוע מלך השערים של הקבוצה ומלך הבישולים של הליגה אשתקד ישבו על הספסל אמש ברומניה, ומכבי החלה לשחק עם חלוץ רק מהדקה ה-82. בשבת כבש לה חלוץ (שוינפלד) ממצב של חלוץ. אבל עזבו, במכבי ת"א הוא שחקן לאלוף האלופים, לא לאירופה.

1:0 היא תוצאה מאוד נזילה. קבוצה טובה הופכת את התוצאה בגומלין. קבוצה לא טובה, שתשחק מול בונקריסטית בנשמה (קלוז' נתנה אתמול שער והתבצרה באוטובוס עם 11 בני ערובה) לא תצליח אפילו לכבוש בגומלין. מכבי צריכה לחזור להיות מכבי, בפרטים הקטנים: להניע כדור, בנגיעה, במהירות, להכניס כדורים לרחבה, לגעת בכדורים ברחבה. זה לא משהו שמשיגים בסוף יולי/תחילת אוגוסט בכזו קלות, אבל אפשר לחשוב שהיריבה מתאמנת מאפריל. אולי סלטיק זה הרי שלפעמים הופך לגעשי, אבל קלוז' זה כולה באמפר, לא יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי