ליגת האלופות אינה עונה: אסור למכבי ת"א להילחץ מההדחה המוקדמת

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

כשזה קרה להפועל באר שבע, זה הוביל לשרשרת החלטות לא נכונות שגרמנו ללחץ ולכישלון בליגה. איביץ' והצוות צריכים להסיק את המסקנות ולהבין שהקבוצה שלו זקוקה למקצה שיפורים לא רק לאירופה, אלא גם לליגה

(גודל טקסט)

קשה לומר שזו הפתעה גמורה לראות את מכבי תל אביב מודחת מאירופה אחרי סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. מפתיע לאור יכולותיה בעונה שעברה, אבל לא מפתיע לאור יכולתה מאז פתיחת העונה הנוכחית.

כשמתבוננים בהרכב של מכבי ת"א קשה לראות שם יותר מדי שחקני צ'מפיונס, אם בכלל. גם לא אצל היריבה הבינונית. למען האמת, אני לא בטוח שיש במכבי יותר מדי שחקנים שיכולים לקחת העונה אליפות גם בליגת העל. הם לקחו בעונה שעברה, ובפער של 31 נקודות, אבל הם לא מזכירים הרבה מזה. יש פער אדיר בין פוטנציאל לבין יכולות מוכחות. במכבי יש שחקנים עם פוטנציאל, אבל גם יותר מדי חורים בהרכב. אין בהגנה פיגורות (וזה בלשון המעטה), הקישור רך (גם אם יצירתי), וההתקפה חסרת עוצמות (גם אם שווה שער או שניים במשחק באירופה). ועוד לא אמרנו מילה על השוער.

הטוויטר שלי רתח בשבוע שעבר אחרי הביקורת על יאניוטיס מהמשחק הראשון. אז הוא יצא באיחור ותפס אוויר וגם אתמול הייתה יציאה כזו שבנס הסתיימה רק בקורה. יכול להיות שיאניוטיס היה שוער העונה ביוון, ויכול להיות שאיביץ' מכיר אותו ויודע שיש לו פוטנציאל אדיר. בשלושת המשחקים שראינו אותו לא ראינו ממנו איזו הצלה יוצאת דופן, יכולת וירטואוזית או אפילו נוכחות. ראינו יציאות מהוססות לכדורים, ראינו הדיפה רשלנית למרכז המגרש, ואלה דברים שעלו למכבי בשני שערים.

יאניוטיס. צריך לחכות עם הגריעה שלו (דני מרון)
יאניוטיס. צריך לחכות עם הגריעה שלו (דני מרון)

גם פרדראג ראיקוביץ' לא היה שוער בסדר הגודל של אובארוב או אניימה, ועדיין איתו מכבי הייתה כנראה עוברת את הרומנים – אף שאין קשר בין שחקני ההגנה שלה לבין חולייה אחורית שדרושה לקבוצת שלב בתים, אפילו בליגה האירופית. בגלל ההדחה הייתי מחכה עם הגריעה של יאניוטיס, ומנסה לשקם אותו, בעיקר מנטלית, כי שוער הססן וחסר בטחון משפיע על קבוצה שלמה. מכבי עוד יכולה להיות הצלחה ביחד איתו, ויכולה גם להחליף אותו. רק בלי פאניקה. ליגת האלופות מתה, יש עוד ליגת העל.

נדמה שההדחה המוקדמת של הפועל ב"ש בעונה שעברה וההדחה של מכבי ת"א לא בהכרח מצביעה על רמת הליגה, אלא על הבעיה הקשה של הכדורגל הישראלי לשקם את עצמו מנטלית אחרי עונה מתישה ועמוסה, ולהתייצב חד ונושך במשחק מאני טיים בסוף יולי. את הפועל ב"ש זה הכניס ללחץ והיא קיבלה סדרה של החלטות שגויות, שגמרו לה גם את העונה בליגה. מכבי ת"א לא שווה ליגת אלופות גם ביכולת שיא, כי אין לה ערן זהבי או יעקובו איגביני, או שדרה כמו שהייתה להפועל ת"א ב-2010, שאפשרה להם למחוק את הפער מהאלופות הבינוניות באירופה, שמפרידות בין האלופות הישראליות לבין חלום ליגת האלופות.

וצריך גם לומר: היכולת של מכבי לא הזכירה במאומה את אותן קבוצות ישראליות שכן עשו זאת. זה לא רק שוער, זה הכל ביחד. מכבי שווה שלב בתים בליגה האירופית, אך גם לשם היא תתקשה להגיע בלי רכש שישבור את השוויון, בטח אחרי שהוסרו מגבלות הפייר פליי.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי