צפו בתקציר: אייאקס סיימה רק ב-2:2 אצל פאוק סלוניקי

אייאקס
אייאקס | האתר הרשמי

אלופת הולנד, שהגיעה לחצי גמר הצ'מפיונס, ספגה צמד בפעם השנייה ברציפות - לראשונה מאז אוגוסט 2017 - ותחזור עם שני שערי חוץ לגומלין. דינמו זאגרב ופרנצווארוש נפרדו ב-1:1, המודחת תפגוש את מכבי ת"א?

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)
רגע לפני שהעונה באירופה יוצאת לדרך במלוא התנופה, מוקדמות ליגת האלופות נמשכות כשהיום (שלישי) החל הסיבוב השלישי שהוא למעשה הסינון האחרון רגע לפני הפלייאוף. אייאקס, שהגיעה עד חצי גמר המפעל בעונה שעברה, התארחה אצל פאוק סלוניקי היוונית למשחק שנגמר בתיקו 2:2. בשעה זו נפגשות דינמו זאגרב ופרנצווארוש (שידור ישיר בספורט4), כשהמפסידה מבין השתיים תהיה זו שתפגוש את מכבי ת"א בפלייאוף הליגה האירופית – אם, כמובן, הצהובים יעברו את סודובה.


פאוק – אייאקס 2:2
גם בשנה שעברה הגיעה אייאקס ליוון, ואז זה לא נגמר טוב – כלומר, על הדשא ניצחו ההולנדים 0:2 את א.א.ק אתונה, אבל ביציע פרצו מהומות שגרמו לפציעתם של רבים מאוהדי הקבוצה שעשו את הדרך הארוכה למשחק החוץ. הפעם הביקור היה שקט יותר עבור האוהדים, אבל על הדשא העניינים לא נראו הכי טוב שאפשר.


חאכים זייך אמנם העלה את הדאבליסטית ליתרון בדקה ה-10 עם בעיטה חופשית שאיכשהו עברה את כל השחקנים, הטעתה את השוער ונכנסה, אבל המהפך הגיע עוד לפני המחצית. בדקה ה-32 הגיע צ'ובה אקפום לכדור רוחב מדימיטריס יאנוליס וכבש בבעיטה חזקה, ושבע דקות לאחר מכן היה זה לאו מאטוס שהתרומם לכדור חופשי ונגח פנימה את ה-1:2. במחצית השנייה ניסתה אייאקס לחזור למשחק, ועשתה זאת דווקא בגלל טעות בהגנה של פאוק – כדור רוחב נהדף היישר לרגליים של קלאס יאן הונטלאר ומשם עשה את דרכו לרשת כדי לקבוע שוויון.




כזכור, אייאקס סיימה ב-2:2 נגד ויטסה במחזור הפתיחה של הליגה, ולמעשה זוהי הפעם הראשונה מזה שנתיים שהיא סופגת שני שערים בשני משחקים ברציפות. ועדיין, שני שערי החוץ אמורים להקל עליה לבצע את המשימה באצטדיון ע"ש יוהאן קרויף בשבוע הבא ולהעפיל לפלייאוף.


דינמו זאגרב – פרנצווארוש 1:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מכבי תל אביב צריכה קודם כל כמובן לעבור את סודובה הליטאית, אבל אם תעשה זאת היא תפגוש את אחת משתי הקבוצות החזקות האלו בפלייאוף. את הקבוצה ההונגרית היא כבר פגשה בשנה שעברה, בסיבוב המוקדמות הראשון, ועברה אותה בקושי עם 1:1 בחוץ ו-0:1 בבית. הפעם ההונגרים רוצים להגיע לשלב הבתים לראשונה מאז 1995, וכדי לעשות זאת הם צריכים לעבור את אלופת קרואטיה דינמו זאגרב שעלתה ליתרון כבר בדקה השביעית עם פעולה נהדרת של דני אולמו שעבר שני שחקנים בדרך לבעיטה.


למרות הפיגור, דווקא האורחת נראתה טוב יותר והיתה קרובה לשוויון יותר מפעם אחת. בדקה ה-60 היא גם השיגה אותו, עם התקפה נהדרת שהסתיימה בבעיטה של דויד סיגר שהורחקה רגע אחרי שהכדור עבר את קו השער. בזמן שנותר ניסתה הקבוצה הקרואטית להחזיר לעצמה את היתרון אך למרות ש"ישבה" על השער של פרנצווארוש לא הצליחה להבקיע ויצאה ממשחק הבית עם 1:1 מאכזב.


תוצאות נוספות
אפואל ניקוסיה – קרבאח 2:1


קלאב ברוז' – דינמו קייב 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי