ליברפול זכתה בסופר-קאפ האירופי לאחר 4:5 דרמטי בפנדלים על צ'לסי

ליברפול מניפה את הסופר קאפ
ליברפול מניפה את הסופר קאפ | Michael Regan/Getty Images

המייטי רדס שוב יצאו מאיסטנבול עם ניצחון: ז'ירו (36) פתח, מאנה (48, 95) הפך אבל ז'ורז'יניו (100 בפנדל) כפה דו קרב מהנקודה. אחרי תשע בעיטות מוצלחות, אדריאן עצר את תמי אברהם ונתן את התואר לקלופ

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

קלופ – הלוזר הנצחי? המנג'ר הגרמני עובד קשה על מנת לשנות את הדתמית שלו, והלילה (שלישי) עשה צעד גדול מאוד בכיוון כשהצעיד את ליברפול לזכייה בסופר-קאפ האירופי לאחר 2:2 בתום 120 דקות ו-4:5 בפנדלים על צ'לסי של פרנק למפארד.

למפארד כבש צמד בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו במסגרת אירופית – ברבע גמר ליגת האלופות ב-2009, משחק שנגמר ב-4:4 והדחתם של האדומים מהמפעל. למפארד גם הגיע עם צ'לסי לפנדלים בסופר-קאפ של 2013, שם דייק מהנקודה אבל הבלוז של מוריניו עדיין הפסידו לבאיירן מינכן של קלופ. עכשיו הוא מאמן, ומתחילת העונה הוא ערך שני משחקים רשמיים – ובשניהם הוא הפסיד. באחרון אמנם בפנדלים, אבל הפסד זה הפסד.

וליברפול? 14 שנה אחרי הגמר הבלתי נשכח ההוא נגד מילאן, חזרה לאיסטנבול – אם כי לאצטדיון אחר באותה עיר – שוב דרמה, שוב פנדלים, שוב מתח ושוב השוער עצר את הבעיטה החמישית המכריעה ונתן לה את התואר. הפעם זה היה אדריאן, שהוקפץ מהספסל בשבוע שעבר כמחליף של אליסון וייאלץ לשאת את אפודת השוער הקבוע לשבועות הקרובים. על פי היכולת היום, הוא הרוויח אותה בזכות ולא בחסד.

קלופ. כבר לא לוזר (OZAN KOSE/AFP/Getty Images)
קלופ. כבר לא לוזר (OZAN KOSE/AFP/Getty Images)

כאמור, ליברפול לא יכולה בלי דרמה. אחרי שנקלעה לפיגור מבישול אדיר של פוליסיק לז'ירו בדקה ה-36 וירדה למחצית בפיגור, קלופ העלה את פירמינו שלא פתח בהחלטה תמוהה של המאמן. הדיבידנד הגיע מיד, כשהברזילאי מבשל לסאדיו מאנה – שבעצמו חזר להרכב אחרי שלא פתח נגד נוריץ' – והמשחק נפתח מחדש. מאותה נקודה למרסיסייד היתה רק מטרה אחת – להבקיע פעם נוספת. הם תקפו ותקפו, כשגם ואן דייק וגומז מסכנים את שער היריבה, אבל קפה השאיר את חבריו בעניינים והציל את הבלוז עם כמה עצירות מסוכנות.

ליברפול לא נכנעה, וכשהמשחק הלך להארכה השיגה סוף סוף את המהפך: שוב פירמינו חדר, שוב הוא מסר למאנה ושוב הסנגלי מצא את הרשת. האוהדים באדום החלו לחגוג, אבל החגיגות נמשכו חמש דקות בלבד. תמי אברהם הוכשל ברחבה, השופטת – עוד ציון דרך היסטורי, עם הופעתה המרשימה של סטפני פרפאר בבמה אירופית מרכזית – העניקה פנדל לצ'לסי וז'ורז'יניו דייק בדרך ל-2:2, שהיתה גם התוצאה אחרי 120 דקות.

גם בפנדלים אף קבוצה לא נכנעה בקלות. פירמינו, ז'ורז'יניו, פאביניו, בארקלי, אוריגי, מאונט, אלכסנדר ארנולד, אמרסון וסלאח כבשו כל אחד את הבעיטה שלו, אבל כשתמי אברהם ניגש לבעוט אדריאן ניחש נכון והדף את הכדור של החלוץ הצעיר. ליברפול אלופת אירופה, וגם מחזיקת הסופר-קאפ האירופי. אבל קלופ ושחקניו יסתפקו רק בתואר אחד, יודעים כולם: אליפות אנגליה.

אדריאן חוגג עם חבריו. ראוי למקום בין הקורות של ליברפול (Michael Regan/Getty Images)
אדריאן חוגג עם חבריו. ראוי למקום בין הקורות של ליברפול (Michael Regan/Getty Images)

הרכבים
ליברפול: אדריאן, אנדרו רוברטסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אלכסנדר אוקסלייד צ'מברליין (רוברטו פירמינו, 46), ג'ו גומס, ג'ורדן הנדרסון, פאביניו, ג'יימס מילנר (ג'ורג'יניו ויינאלדום, 64), סאדיו מאנה, מוחמד סלאח.

צ'לסי: קפה, אמרסון, אנדראס כריסטנסן (פיקאיו טומורי, 84), קורט זומה, ססאר אספיליקווטה, אנגולו קאנטה, מתיאו קובאצ'יץ', ז'ורז'יניו, כריסטיאן פוליסיק (מייסון מאונט, 74), פדרו, אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 74).

היסטוריה בענף הכדורגל. סטפני פרפאר, שופטת הסופר-קאפ (BULENT KILIC/AFP/Getty Images)
היסטוריה בענף הכדורגל. סטפני פרפאר, שופטת הסופר-קאפ (BULENT KILIC/AFP/Getty Images)

אחרי עשר דקות יבשות, פדרו היה אחראי לניסיון הראשון של צ'לסי, אבל הבעיטה שלו לא מצאה את המסגרת. בדקה ה-16 סלאח הגיע למצב הקורץ הראשון במשחק, כשקיבל מסירה ארוכה מצוינת ממילנר והגיע לאחד על אחד נגד קפה, שעצר מצוין. מיד לאחר מכן פדרו שלח כדור ארוך לז'ירו, אבל הצרפתי בעט רע אל מחוץ למסגרת. בדקה ה-22 פדרו כמעט העלה את צ'לסי ליתרון, אך הניסיון שלו נעצר במשקוף.

הספרדי המשיך להיות מסוכן. עשר דקות מאוחר יותר, מסירת עומק שלו השאירה את קובאצ'יץ' לבד מול אדריאן, שיצא נהדר והרחיק את הסכנה. בדקה ה-36 זה הגיע: פוליסיק, שהוקף על ידי ארבעה שחקנים אדומים, מצא בגאונות את ז'ירו והצרפתי סיים נהדר אל מול אדריאן. 0:1 לצ'לסי.

סיומת מצוינת של ז'ירו העלתה את צ'לסי ליתרון. (Michael Regan/Getty Images)
סיומת מצוינת של ז'ירו העלתה את צ'לסי ליתרון. (Michael Regan/Getty Images)

ליברפול הגיבה מיד בפתיחת המחצית השנייה. פאביניו הקפיץ כדור לתוך הרחבה ופירמינו, שעלה מהספסל, הקדים את קפה והשאיר את מאנה לבעוט פנימה ממטר – 1:1 בדקה ה-48. ההסתערות נמשכה דקה לאחר מכן, כשפאביניו איים מחוץ לרחבה, אבל הבעיטה הלכה החוצה. בדקה ה-51 ליברפול יצא למתפרצת ומאנה מצא את הנדרסון במרכז, הניסיון של הקשר נעצר ברגל כחולה וקפה השתלט על הכדור במהירות.

המשחק נרגע עד לדקה ה-75. כדור קרן הגיע לרגליו של סלאח. המצרי בעט, קפה ירד טוב אל הדשא והדף, ואן דייק הגיע לריבאונד והשוער הספרדי הציל בגדול פעם נוספת, כשהכדור ניתז ממנו למשקוף והחוצה. אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לשבור את השוויון עד לתום 90 הדקות והמשחק הלך להארכה.

מאנה חוגג את שער השוויון של ליברפול. (BULENT KILIC/AFP/Getty Images)
מאנה חוגג את שער השוויון של ליברפול. (BULENT KILIC/AFP/Getty Images)

והארכה, יודעים כולם באנגליה, פירושה דרמה. בהיעלמו של סלאח שלא סיפק משחק גדול, הצמד פירמינו את מאנה סיפק שער נוסף של הסנגלי מבישול של הברזילאי בדקה ה-95 לאחר התקפה נהדרת. צ'לסי לא נכנעה, וחמש דקות לאחר מכן – אחרי הצלה אדירה של אדריאן – קיבלה פנדל. ז'ורז'יניו ניגש לבעוט והכניע את השוער הספרדי, קובע 2:2 ומבטיח את המשך הדרמה גם בפנדלים.

בעיטות עונשין
בעיטה ראשונה: פירמינו כובש, ז'ורז'יניו כובש
בעיטה שנייה: פאביניו כובש, בארקלי כובש
בעיטה שלישית: אוריגי כובש, מאונט כובש
בעיטה רביעית: אלכסנדר ארנולד כובש, אמרסון כובש
בעיטה חמישית: סלאח כובש, אברהם מחמיץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי