אחרי 26 משחקים בהם כבשה: רק 0:0 לאייאקס נגד אפואל

דויד נרס
דויד נרס | AFP/Getty Images

אלופת הולנד, שבעונה שעברה הגיעה עד חצי גמר המפעל וכבשה בכל משחק בו, לא מצאה את הרשת ב-GSP וההכרעה עברה לגומלין באמסטרדם ארנה. סלביה פראג הפתיעה את קלוז' עם 0:1 בחוץ, ברוז' ניצחה את לאסק לינץ

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

ליגת האלופות נפתחה הערב (שלישי) באופן רשמי עם שלב הפלייאוף, אחריו נדע את זהות כל 32 הקבוצות שישחקו העונה במפעל. הפלייאוף חולק לשני ימים עם שלושה משחקים כל אחד, כאשר היום נפרדו אפואל ניקוסיה ואייאקס בתיקו 0:0. סלאביה פראג ניצחה 0:1 אצל קלוז', וקלאב ברוז' גברה 0:1 בחוץ על לאסק לינץ.

אפואל ניקוסיה – אייאקס 0:0
ההולנדים, שעלו בהרכב החזק ביותר העומד לרשותם עם זייך וטאדיץ' בהתקפה וטגליאפיקו ו-ואן דה ביק במרכז המגרש, שלטו בכדור אך היו חסרי מחץ ולא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים. המארחת הבינה שאייאקס לא בשיאה ובמחצית השנייה החלה לתקוף. בדקה ה-57 לוקאס סוזה בעט חזק, אנדרה אוננה הדף, הכדור התגלגל על קו השער ויואל ולטמן נגח והרחיק לקרן. כעבור דקה, אנדריה פבלוביץ' נגח נפלא אך כדור נעצר במשקוף והדאבליסטית ההולנדית ניצלה.

את 10 הדקות האחרונות של המשחק העבירה אייאקס ב-10 שחקנים לאחר שנוסייר מזראווי, שעלה לשחק למרות פציעה, ספג צהוב שני כשתיקל מאחור את אורוש מאטיץ'. כן, אח של נמניה ממנצ'סטר יונייטד. לקראת הסיום הקבוצה של טן האח עוד התקרבה להשיג את שער הניצחון, אבל דראגן מיחיילוביץ' הרחיק מהקו.

אייאקס לא מצאה את הרשת לראשונה אחרי 26 משחקים ברציפות, מאז ההפסד לאלקמאר במרץ האחרון, אבל זהו רק המשחק הראשון מבין שניים ובשבוע הבא היא אמורה לעבור את הקבוצה הקפריסאית שניצחה את קרבאח בסיבוב הקודם.

קלוז' – סלביה פראג 1:0
אלופת צ'כיה ומוליכת הליגה בארצה ממשיכה את הכושר הטוב שלה מפתיחת העונה. היא חוזרת הביתה עם מקדמה טובה מאוד בזכות שער החוץ היקר של לוקאס מאסופוסט, וזה היה חתיכת שער. בדקה ה-28 הקשר הרומני ניקולאה סטנצ'יו הרים כדור קרן ומאסופוסט הצ'כי בעט וולה נהדרת לרשת כאשר השוער שלא ראה את הכדור הגיב מאוחר. בדקה ה-79 הייתה למארחת הזדמנות נפלאה להשוות אלא שהחלוץ בילאל עומראני החמיץ מהנקודה הלבנה – עומראני בעט שטוח לפינה השמאלית של השוער אונדריי קולאר שזינק נהדר. בסיום, 0:1 קטן-גדול לאורחת. קלוז', שהדיחה את מכבי תל אביב כזכור, תנסה לחולל סנסצייה בגומלין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי