פריז סן ז'רמן הביסה 0:3 את ריאל מדריד, צמד לדי מריה

אנחל די מריה
אנחל די מריה | THOMAS SAMSON / Contributor

שני שערים של הארגנטינאי (14, 33) ואחד של מונייה (91) הובילו את אלופת צרפת לניצחון מוחץ על הבלאנקוס. הזאר אכזב בגדול, בייל הציג יכולת טובה במחצית הראשונה ונעלם לאחר מכן. סיטי ניצחה 0:3 את שחטאר

(גודל טקסט)

היכולת שפריז סן ז'רמן הפגינה במחזורים הראשונים בליגה הצרפתית לא הייתה משכנעת במיוחד וביום ראשון האחרון היא בקושי ניצחה את שטרסבורג, אך הערב (רביעי) אלופת צרפת גברה 0:3 על ריאל מדריד במחזור הפתיחה של ליגת האלופות, למרות היעדרותם של קבאני, אמבפה וניימאר והזכירה לכולנו שכאשר היא במוד הנכון ומשחקת לעיני הקהל הביתי, היא אחת הקבוצות החזקות באירופה.

מי שניצח על ההצגה של של פ.ס.ז' היה אנחל די מריה, שפשוט רקד על המגרש והעניש את האקסית שוויתרה עליו לפני חמש שנים. "האטרייה" כבש צמד נהדר והפך לארגנטינאי השני שכובש גם נגד ברצלונה וגם נגד ריאל מדריד בליגת האלופות – אחרי סרחיו אגוארו. הקיצוני גם היה אחראי למתפרצת שבסיומה תומא מונייה כבש את השער השלישי והיה קרוב להבקיע שער שלישי משלו במהלך המחצית השנייה. בנוסף, הוא סידר מצב מסוכן לפאבלו סראביה, שהספרדי לא הצליח לנצל. מוליכת הליגה הצרפתית בראש בית א' בסיום המחזור הראשון.

הבלאנקוס סיפקו המשך ישיר ליכולת המדאיגה שלהם מפתיחת העונה. אדן הזאר אכזב בגדול בבכורה שלו בהרכב, גארת' בייל היה לא רע בכלל במחצית השנייה ואף כבש שער שנפסל בעזרת ה-VAR עקב נגיעת יד שלו, אך זה כל מה שהיה לריאל להציע. קבוצתו של זינדין זידאן רשמה הפסד במחזור הפתיחה לראשונה מאז 2006 ובארבעת משחקיה האחרונים בליגת האלופות היא ספגה 10 שערים.

הרכבים:
פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, טיאגו סילבה, פרסנל קימפמבה, חואן ברנאט, תומא מונייה, מרקיניוס (אנדר הררה, 70), מרקו וראטי, אידריסה גיי, אנחל די מריה, פבלו סראביה (עבדו דיאלו, 89), מאורו איקרדי (מקסים צ'ופו מוטינג, 61) .


ריאל מדריד:
טיבו קורטואה, רפאל וראן, אדר מיליטאו, דני קרבאחל, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס, חאמס רודריגס (לוקה יוביץ', 70), גארת' בייל (ויניסיוס ג'וניור, 79), אדן הזאר (לוקאס ואסקז, 70), קארים בנזמה.

אנחל די מריה מככב נגד קבוצתו לשעבר (THOMAS SAMSON / Contributor)
אנחל די מריה כיכב נגד קבוצתו לשעבר (THOMAS SAMSON / Contributor)

שחקני פ.ס.ז' חוגגים את היתרון המוקדם ( MARTIN BUREAU / Contributor)
שחקני פ.ס.ז' חוגגים את השער הראשון ( MARTIN BUREAU / Contributor)

מהלך המשחק
פריז סן ז'רמן הצהירה מהר על כוונותיה. דאבל פס בין ברנאט לאיקרדי אפשר למגן לבשל לאנחל די מריה, שפרץ לבדו ברחבה וקבע 0:1 בדקה ה-14. שתי דקות לאחר מכן אדן הזאר היה קרוב להשוות, אך הבעיטה שלו עברה קרוב לקורה השמאלית של קורטואה. בדקה ה-21 מונייה איים מצד ימין, השוער הבלגי הדף והרחיק את הסכנה.

בדקה ה-31 וראטי הכשיל את בייל על סף הרחבה, הוולשי לקח את הכדור החופשי ושלח אותו סנטימטר מעל המשקוף של נבאס. עוד דקה חלפה והשני הגיע: גיי קטע מסירה באגף ימין ונתן לדי מריה במרכז, הארגנטינאי בעט מדויק מחוץ לרחבה והעלה את פ.ס.ז' ל-0:2. בדקה ה-35 גארת' בייל ביצע מבצע סולו נהדר כשהקפיץ לעצמו שלוש פעמים והקפיץ פנימה מעל נבאס, אבל השער נפסל לאחר בדיקת VAR כיוון שהוולשי נגע בכדור בידו לפני הבעיטה. בתוספת הזמן, דאבל פס בין בייל לקרבחאל שחרר את הוולשי לבעיטה מרחוק, ששרקה ליד העמוד.

גארת בייל. נקודת האור היחידה בריאל מדריד במחצית הראשונה. (MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)
גארת בייל. נקודת האור היחידה בריאל מדריד. (MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)

אחרי רבע שעה רדומה יחסית, המארחים הגיעו לשתי הזדמנויות תוך דקה: ברנאט העביר מסירת רוחב חדה משמאל, קורטואה התערב רגע לפני שזה נכנס. המהלך נמשך ודי מריה קיבל מאיקרדי לבד לגמרי ברחבה, אבל הצ'יפ שלו מעל השוער היה גבוה מדי והלך מעל המשקוף. עוד דקה עברה ו"האטרייה" הסתובב נהדר בין שני שומרים והשאיר לסראביה, שהיה קרוב מאוד לכבוש את השלישי.

בדקה ה-76, יוביץ' המחליף סחט הצלה מנבאס, בנזמה השתלט על הריבאונד וכבש אבל השער נפסל עקב נבדל של ואסקז, שעלה במקום הזאר המאכזב. שלוש דקות מאוחר יותר בנזמה קיבל הזדמנות נוספת, כאשר הגבהה מצאה אותו פנוי ברחבה, אך הנגיחה שלו הלכה החוצה. בדקה ה-85 די מריה כדרר פעם נוספת ומסר לצ'ופו מוטינג, שבעט לא מדויק והכדור הלך גבוה אל היציע.

בדקה ה-91 הגיע הנוקאאוט: די מריה, שוב הוא, השתחרר על קו החצי והוציא את מונייה למתפרצת, המגן מסר לברנאט, הספרדי החזיר ומונייה חתם את ההצגה עם ה-0:3 לפריז סן ז'רמן.

קיילור נבאס פוגש את האקסית. (MARTIN BUREAU / Contributor)
קיילור נבאס חגג נגד האקסית. (MARTIN BUREAU / Contributor)

מנצ'סטר סיטי – שחטאר דונייצק 0:3
אלופת אנגליה פתחה את שלב הבתים במשחק חוץ קשה מיוחד נגד אלופת אוקראינה, שחטאר דונייצק באצטדיון 'מטאליסט' בחראקוב. בהרכב הפותח של האוקראינים עלה קשר נבחרת ישראל מנור סולומון, אך לצערו הוא לא הצליח לעשות דבר נגד המכונה המשומנת של פפ גוארדיולה. בדקה ה-24, אחרי לחץ כבד, אילקאי גונדואן בעט חזק מחוץ לרחבה. הכדור פגע באחד משחקני ההגנה וניתזה לכיוונו של ריאד מחרז בתוך הרחבה, האלג'יראי לא התבלבל ושלח בעיטה חזקה לרשת העליונה, כשהוא לא משאיר שום סיכוי לשוער – 0:1 לסיטי.

בדקה ה-38 הצמד מחרז את גונדואן המשיך לחגוג. האלג'יראי מצא באומנות את הגרמני פנוי ברחבה, גונדואן לא התבלבל ושלח בעיטה חזקה לקורה הימנית ופנימה – 0:2 לתכולים. מנור סולומון הוחלף במחצית. בדקה ה-76, קווין דה בריינה בישל לגבריאל ז'סוס, שקבע 0:3 למנצ'סטר סיטי בסיום. למרות הניצחון, הסיטיזנס עלו רק למקום השני בבית, בעקבות הניצחון 0:4 האדיר של דינמו זאגרב על אטאלנטה.

ריאז מחרז ואילקאי גונדואן הובילו את סיטי לניצחון. (GENYA SAVILOV/AFP/Getty Images)
ריאז מחרז ואילקאי גונדואן הובילו את סיטי לניצחון. (GENYA SAVILOV/AFP/Getty Images)

באיירן מינכן – הכוכב האדום בלגרד 0:3
לאחר התיקו המפתיע של טוטנהאם בפיראוס, אלופת גרמניה עלתה למשחקה הראשון בבית ב' נגד אלופת סרביה. הבווארים, שהגיעו למשחק אחרי תיקו 1:1 מפתיע נגד רד בול לייפציג, עלו עם ההרכב החזק ביותר שלהם, שכלל את הרכש הברזילאי הנוצץ פיליפה קוטיניו. החבורה של ניקו קובאץ' לחצה ללא הפסקה ובדקה ה-34, היא באה על שכרה. איבן פרישיץ' חדר מהאגף השמאלי, הרים כדור נהדר לאמצע ומצא את קינגסלי קומאן, שזינק מקרוב והכניע את מילאן בוריאן עם נגיחה נהדרת.

במחצית השנייה הלחץ של הגרמנים נמשך, אך רק בדקה ה-80 רוברט לבנדובסקי הצליח לכבוש את השני. בדקה ה-91, תומאס מולר הוסיף את השלישי וקבע את תוצאת המשחק. באיירן עלתה לראשות הבית ובמחזור הבא תצא ללונדון, למשחק ענק נגד טוטנהאם.

פתיחה מוצלחת לבאיירן מינכן. רוברט לבנדובסקי (CHRISTOF STACHE/AFP/Getty Images)
פתיחה מוצלחת לבאיירן מינכן. רוברט לבנדובסקי (CHRISTOF STACHE/AFP/Getty Images)

עוד באותו נושא: ליגת האלופות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי