שער ניצחון אדיר למנור סולומון בדקה ה-95, 2:2 מביך לריאל מול ברוז'

מנור סולומון
מנור סולומון | VINCENZO PINTO/AFP/Getty Images

הישראלי העניק לשחטאר 1:2 דרמטי על אטאלנטה. הקבוצה המעוטרת ביותר באירופה הייתה קרובה להפסד סנסציוני בברנבאו, אך ראמוס (55) וקאסמירו (85) מחקו צמד של דניס (9 ו-39) וסידרו נקודה ראשונה באלופות

(גודל טקסט)

אחת הסנסציות הגדולות בתולדות ליגת האלופות נמנעה הערב (שלישי), כאשר קלאב ברוז' הצנועה איבדה יתרון כפולה וסיימה ב-2:2 דרמטי בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל מדריד המעוטרת. אחרי ה-3:0 המביך בפריז, החבורה של זינדין זידאן ניצלה מהפסד שני ברציפות במפעל העונה ומאזנה בתום שני מחזורים עומד על נקודה, שני שערי זכות וחמישה שערי חובה. סרחיו ראמוס (55) וקאסמירו (85) מחקו צמד מדהים של עמנואל דניס (9 ו-39) ובמחזור הבא מצפה להם משחק חוץ לא פשוט בכלל באיסטנבול מול גלאטסראיי. הבלגים, להם שתי נקודות, יארחו את פריז סן ז'רמן בתקווה להמשיך להדהים את אירופה.


במשחק המקביל קיבלנו דרמת ענק תוצרת כחול לבן: מנור סולומון עלה מספסל שחטאר דונייצק (69) וסידר לקבוצתו שלוש נקודות יקרות מפז עם שער ניצחון בדקה ה-95, לאחר שהטעה שני שחקנים ומצא את הרשת ב-1:2 על אטאלנטה. האיטלקים החמיצו פנדל מרגליו של יוסיפ איליצ'יץ' (16), אך דובאן ספאטה הקפיץ את הצופים בסן סירו (28) עם השער הראשון של קבוצתו אי פעם בליגת האלופות. לצערו, ג'וניור מוראס איזן (41) והמילה האחרונה הייתה שייכת כאמור לילד הפלא מישראל שהבקיע את שערו הראשון וככל הנראה לא האחרון במסגרת המפעל הכי יוקרתי באירופה.



ריאל מדריד – קלאב ברוז' 2:2

בניגוד לכל התחזיות, קלאב ברוז' החלה את המשחק ללא רגשי נחיתות ובדקה התשיעית היא הדהימה כ-80,000 הצופים בסנטיאגו ברנבאו: עמנואל דניס התבלבל ברגליו אך הכניע את טיבו קורטואה מקרוב לאחר התקפה מהירה של הבלגים, ששמחו לגלות שמערכת ה-VAR קבעה כי השער חוקי לאחר שצוות השיפוט סימן לנבדל.בשלב הזה ריאל מדריד נכנסה למשחק והחלה לתקוף גלים-גלים, אבל קארים בנזמה, אדן הזאר ורפאל וראן לא היו מספיק מדויקים והחמיצו מעמדות נוחות. האורחת, שהסתגרה ויצאה להתקפות מעבר מהירות, היממה את האצטדיון פעם נוספת בדקה ה-39 לאחר שגיאה גסה של לוקה מודריץ' שאיבד כדור ברשלנות וסידר לניגרי בן ה-21 צמד פנטסטי וזה 0:2 בלתי נתפס בהפסקה.


לא ברור האם השוער הבלגי נפצע או שמדובר בהחלטה מקצועית של המאמן הצרפתי, אך בפתיחת המחצית השנייה זינדיאן זידאן הדהים כאשר טיבו קורטואה והמגן השמאלי נאצ'ו פינו את מקומם לאלפונס אראולה ומרסלו. בדקה ה-56 מי אם לא סרחיו ראמוס החזיר את ריאל מדריד לחיים עם נגיחה מדויקת לפינה לאחר הרמה מדודה של קארים בנזמה. כמו בשער הראשון של ברוז', צוות השיפוט סימן לעמדת נבדל ובדיקה של אנשי ה-VAR שניתחו את המהלך הובילה לאישורו של השער. בדקה ה-84 נותרה ברוז' ב-10 שחקנים לאחר שפורמר הכשיל מאחור את ויניסיוס ג'וניור. טוני קרוס ניגש לבעיטה ושם את הכדור החופשי על ראשו של קאסמירו שנגח לפינה הרחוקה (85) וקבע 2:2 דרמטי בסיום.



עוד הופעה יחסית מאכזבת. אדן הזאר (Gettyimages)


מהלך המשחק

דקה 5, מצב ראשון במשחק: קרן של קרוס מצאה את בנזמה פנוי, אך הצרפתי נגח משישה מטרים החוצה ופספס הזדמנות גדולה.



טרוד על הקווים. זינדין זידאן (Gettyimages)


דקה 9, קלאב ברוז' עלתה ל-0:1: טאו מצא בכדור רוחב מצוין את דניס שהתבלבל ברגליים והכניע בכל זאת מקרוב את קורטואה. צוות השיפוט סימן לנבדל ופסל את השער, אולם בדיקה במערכת ה-VAR הובילה לשינוי ההחלטה והבלגים ביתרון בסנטיאגו ברנבאו.


דקה 24: הזאר ניסה עם בעיטה מהאוויר, אבל שחקן בלגי היה במקום הנכון והרחיק ברגע האחרון.


דקה 27: וראן ניצל קרן נפלאה של קרוס ונגח חזק, אך מיניולה התעופף והדף עם קצות האצבעות.



שחקני ברוז' חוגגים בברנבאו (Gettyimages)


דקה 35: תאו, מבשל השער של ברוז', חדר לרחת ריאל מדריד ובעט כדור לא מספיק חזק שנעצר על ידי קורטואה.


דקה 39, 0:2 מדהים לקלאב ברוז': מודריץ' איבד כדור בצורה רשלנית לדניס, שפרץ בסערה לרחבת ריאל מדריד והכניע את קורטואה מקרוב. צמד חלומי לניגרי בן ה-21.


דקה 46, חילוף כפול בריאל מדריד: אלפוס אראולה ומרסלו נכנסו על חשבון טיבו קורטואה ונאצ'ו.


דקה 49: הזאר ניסה מזווית קשה, מיניולה הגיב היטב והדף לקרן.




המום מהתוצאה. קארים בנזמה (Gettyimages)


דקה 54: דניס הפעלתן התעלל בהגנת ריאל פעם נוספת, אך הניגרי לא הצליח להכניע את אראולה באחד על אחד והבלאנקוס עדיין בחיים.


דקה 55, ריאל מדריד צימקה ל-2:1: בנזמה הרים מימין היישר לראשו של ראמוס שנגח נהדר לפינה. לאחר התערבות אנשי ה-VAR, השער של הבלם אושר והבלאנקוס חזרו למשחק.




דקה 65: עוד ניסיון של הזאר, שבעט מ-22 מטר החוצה.


דקה 67, חילוף שלישי בריאל מדריד: ויניסיוס ג'וניור הוזעק על חשבונו של לוקאס ואסקס.


דקה 70: מודריץ' נכנס לתוך הרחבה ומזווית קשה בעט מעל השער.


דקה 84, ברוז' ב-10 שחקנים: פורמר ביצעה עבירה מאחור על ויניסיוס וספג את הכרטיס הצהוב השני.


דקה 85, ריאל מדריד איזנה ל-2:2: כדור חופשי של קרוס מצא את קאסמירו ששלח נגיחה אדירה לפינה הרחוקה ואיזן.



למרות הקאמבק, שחקני ריאל מדריד מאוכזבים בסיום (Gettyimages)


אטאלנטה – שחטאר דונייצק 2:1

איזה רגע מתוק למנור סולומון, שסידר לקבוצתו ניצחון דרמטי ונקודות ראשונות העונה בליגת האלופות עם שער נפלא שקבע 1:2 על אטאלנטה בסן סירו. לאחר ששתי הקבוצות הפסידו במחזור הפתיחה וחיפשו נקודות ראשונות, המארחת היא זו ששלטה בתחילת המשחק ואף זכתה לקבל פנדל בדקה ה-16, אך יוסיף איליצ'יץ בעט למרכז השער ואנדריי פיאטוב השוער הדף. בדקה ה-28 נרשמה היסטוריה באצטדיון. הנס הטבואר הגביה לרחבה ודובאן ספאטה הקולומביאני ניצל יציאה רעה של השוער ונגח מקרוב פנימה, 0:1 לאטאלנטה – שכבשה שער ראשון אי פעם בליגת האלופות.


שחטאר חיפשה את השוויון ומצאה אותו ארבע דקות לסיום המחצית. אלן פטריק הכניס כדור עומק לג'וניור מוראס, שחלף על פני פיירלואיג'י גוליני ובעט פנימה מול שער חשוף. מנור סולומון נכנס כמחליף בדקה ה-69 וחמש דקות בתוך תוספת הזמן רשם את רגע השיא בקריירה שלו, כשהטעה את השוער והבלם uכבש את שער הניצחון עבור שחטאר. האוקראינים, להם שלוש נקודות, יארחו במחזור הבא את דינמו זאגרב, בעוד אטאלנטה תתארח אצל אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי. 



מהלך המשחק

דקה 16, אטאלנטה החמיצה פנדל: איליצ'יץ' רצה להיכנס לספרי ההיסטוריה, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי פיאטוב.


דקה 28, אטאלנטה הבקיעה את השער הראשון שלה אי פעם בליגת האלופות: מי אם לא ספאטה הנהדר ניצל יציאה רעה של פיאטוב ונגח פנימה. 0:1 לאיטלקים.



אחראי על הראשון של אטאלנה אי פעם באלופות. דובאן ספאטה (Gettyimages)


דקה 41, שחטאר השוותה ל-1:1: פטריק מצא בכדור עומק את מוראס שחלף על פניו של השוער ואיזן את התוצאה בקלות.


דקה 69: מנור סולומון עלה מהספסל.


דקה 95, שחטאר עלתה ל-1:2: סולומון המחליף קיבל כדור עומק, הטעה שני שחקנים וכבש את שער הבכורה שלו בליגת האלופות בהופעתו השנייה במפעל. איזה רגע מתוק לקשר נבחרת ישראל.



רגע שיא בקריירה. מנור סולומון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי