Sport1 Banner

סאות'גייט צפוי לזמן את אברהם, שטען: "לא החלטתי היכן לשחק"

תמי אברהם
תמי אברהם | Bryn Lennon/Getty Images

צ'לסי שבה מליל עם 1:2, ניצחון בכורה שלה העונה בליגת האלופות ושל למפארד כמנג'ר במפעל היוקרתי, אבל את מירב תשומת הלב תפס החלוץ שעל שירותיו נאבקות נבחרות אנגליה וניגריה: "מחמיא ששתי מדינות רוצות אותי"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

רוברטו פירמינו מליברפול לא היה ילד היום הולדת היחיד אמש (רביעי) שחגג בליגת האלופות. הכוכב הברזילאי שציין 28 אמנם היה מהשחקנים הבולטים של אלופת אירופה ב-3:4 המטורף שלה על רד בול זלצבורג, אבל הופעה מרגשת עוד יותר הייתה לתמי אברהם – חלוץ צ'לסי שחגג את יום הולדתו ה-22 עם שער בכורה בליגת האלופות, בדרך ל-1:2 של צ'לסי בחוץ על ליל.

צ'לסי, כידוע, החלה העונה את ליגת האלופות עם הפסד ביתי לוולנסיה, כך שהניצחון בצרפת אתמול גם היה הראשון של פרנק למפארד כמנג'ר במפעל היוקרתי ביבשת. פתיחת העונה של הבלוז הייתה מאוד לא יציבה, זכורה בעיקר התבוסה 4:0 למנצ'סטר יונייטד במחזור פתיחת העונה בפרמיירליג, במשחק שהתוצאה בו כלל לא שיקפה רביעייה לרשת של קפה, אבל שחקנים כמו וויליאן ששב מאוחר מהקופה אמריקה והצעירים בראשות מייסון מאונט ותמי אברהם מתחילים להיכנס לעניינים ונראה שגם העונה של צ'לסי מקבלת תפנית.

למפארד החמיא לשחקניו על ההופעה בצרפת ובירך את ילד יום ההולדת: "תמי מאוד רעב לשערים, הוא שחקן פיזי שנותן את הכל על המגרש והוא מראה את היכולות שלו עם הכדור. יש לו עוד לאן להשתפר והתחרות עם מיטשי באטשואיי ואוליביה ז'ירו דוחפת אותו, בידיעה שהם יכולים להיכנס ולעשות את השינוי. אני מאוד מרוצה מתמי כרגע, הוא אחרי שערו הראשון בליגת האלופות ובתקווה שיגיעו ממנו עוד המון הופעות כאלה".

אברהם הוא יליד לונדון וכמובן שבעל אזרחות אנגלית, אך הוא בן להורים ניגרים ולא פעם אף נטען שאביו מקורב מאוד ליו"ר ההתאחדות הניגרית, שמחזרת נמרצות אחר החלוץ הצעיר בתקווה לשכנע אותו לייצג את ה"סופר איגלס" ולא את שלושת האריות, דווקא שיכול להתאפשר מכיוון שהופעה בינלאומית רשמית הוא עדיין לא ערך – אלא רק בשני משחקי ידידות נגד גרמניה וברזיל ב-2017. כעת, רגע לפני פרסום הסגל האנגלי למשחקים נגד צ'כיה ובולגריה, שוב עולה השאלה היכן הוא ישחק.


למפארד ואברהם. ניצחון בכורה באלופות (Naomi Baker/Getty Images)

ב"BBC" שוחחו עם אברהם לאחר שער הבכורה נגד ליל והוא אמר על עתידו הבינלאומי: "עדיין לא החלטתי איזו מדינה אייצג ואני מרוכז רק בקבוצה שלי. זה מחמיא לי וזו פריבילגיה ששתי מדינות רוצות אותי, כנראה שאני עושה את הדברים בצורה נכונה והזמן שלי עוד יגיע". אברהם, שרק הקיץ עוד שיחק במדי נבחרת אנגליה הצעירה, צפוי ביממה הקרובה לקבל זימון לנבחרת אנגליה על ידי גארת' סאות'ג'ייט, כך לפי "הגרדיאן".

ובחזרה ללמפארד. המנג'ר התייחס למצב קבוצתו בליגת האלופות בזכות הניצחון בצרפת: "יש עוד ארבעה משחקים וזו דרך ארוכה. ההפסד לוולנסיה יצר חשיבות מאוד גדולה למשחק וזה היה כל כך קשה לנצח כאן, כל האצטדיון יכול היה להרגיש את הקושי. הקהל דחף אותם ומדובר בקבוצה מאוד מהירה עם התקפות מתפרצות מסוכנות, אבל באנו מוכנים והייתה לנו הופעה טובה. שלטנו במשחק וכבשנו, אבל יש לנו בעיה עם מצבים נייחים וזה משהו שעלינו לעבוד עליו יותר. בסופו של דבר יצרנו המון מצבי הבקעה והגיע לנו הניצחון".

עוד באותו נושא: תמי אברהם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי