הכי דרמטי: צ'לסי חזרה ל-4:4 מול אייאקס, דורטמונד מחקה פיגור כפול וניצחה את אינטר

פרנק למפארד
פרנק למפארד | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

קאמבק מדהים של הבלוז, שפיגרו 4:1 אך ניצלו יתרון מספרי מול הקהל הביתי. הגרמנים עשו צעד משמעותי לעבר השלב הבא ב"בית המוות" עם 2:3 על הנראזורי. ליברפול גברה 1:2 על גנק, נאפולי וזלצבורג נפרדו ב-1:1

(גודל טקסט)
ליגת האלופות חזרה לחיינו בגדול עם עוד ערב ענק. לאחר שברצלונה סיימה ב-0:0 במנת הפתיחה, המנה העיקרית הגיעה בגדול, כשצ'לסי אירחה בלונדון את אייאקס, במשחק שהסתיים ב-4:4 מצמרר. במקביל, דורטמונד נקלעה לפיגור כפול בבית מול אינטר, אך ידעה היטב לבצע מהפך מבריק ולהצהיר כוונת ב"בית המוות". ליברפול עשתה צעד חשוב לעבר השלב הבא עם 1:2 חשוב מול גנק, נאפולי וזלצבורג נפרדו ב-1:1.


צ'לסי – אייאקס 4:4

הכי משוגע שיש. צ'לסי ואייאקס נפרדו בתיקו 4:4, במשחק שבו למעשה היה הכל. הבלוז של פרנק למפארד הראו אופי רב נגד היריבה ההולנדית, אותה ניצחו בביתה במחזור הקודם, חזרו מפיגור 1:4 ולא היו רחוקים גם מניצחון היסטורי מול הקהל הביתי. ריס ג'יימס הצעיר היה זה שאמר את המילה האחרונה במשחק, דאג לאזן את התוצאה וקבע כי בית ח' ישאר צמוד עד המחזור האחרון.

פחות מחמש דקות מהפתיחה, אפשר היה להבין שהולך להיות משחק משוגע, כשתמי אברהם כבש שער עצמי 120 שניות בתוך המשחק, ולאחר שתי דקות המקומיים קיבלו פנדל, אותו ז'ורז'יניו כבש ללא בעיות. הקצב הגבוה והמהנה המשיך וההולנדים ידעו היטב לנצל אותו. חאקים זייך מצא את קווינסי פרומס בתוך הרחבה עם בישול מבריק, ואז הפתיע בעצמו את כל יושבי האצטדיון עם כדור חופשי גאוני.

במחצית השנייה דוני ואן דה ביק כבש העצים את הבור של צ'לסי עם 1:4 קליל ונראה היה שהנקמה על ההפסד במשחק הקודם הושלמה. כנראה שלקבוצה של פרנק למפארד יש אופי מיוחד העונה, והיא לא מרימה ידיים בקלות. סזאר אספיליקווטה דאג לצמק את התוצאה ל-4:2 בדקה ה-63, אך הדרמה הגדולה החלה חמש דקות לאחר מכן, כשאריק טן האח איבד צמד בלמיו במהלך אחד בלבד – תחילה דיילי בלינד ראה כרטיס צהוב שני, ומיד לאחר מכן ג'ואל ולטמן הורחק לאחר נגיעת יד ברחבה, והעניק פנדל נוסף למארחת, אותו ז'ורז'יניו גלגל בקלות.



חגיגה בסטמפורד ברידג', קאמבק גדול של צ'לסי (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
חגיגה בסטמפורד ברידג', קאמבק גדול של צ'לסי (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)
 

גיבור היום בלונדון הוא ריס ג'יימס הצעיר, שנכנס בפתיחת החצי השני והצליח עם עקשנות רבה להכניע פעם נוספת את אנדרה אוננה, ולהקפיץ את כל האוהדים שכססו ציפורניים בכל חלקי המשחק. עד הסיום היה נראה שצ'לסי תשיג את הניצחון, אך אייאקס בעצמה לא אמרה נואש ושלחה מספר רב של שחקנים להתקפה, למרות החיסרון הבולט על כר הדשא.


 

בסיום המשחק הדרמטי, חלוקת הנקודות קבעה כי כל צד יחזיק בשבע נקודות, כשגם לוולניסה יש מאזן דומה. במחזור הבא למפארד וחניכיו יסעו לספרד על מנת להתמודד מול העטלפים, ואילו אייקס תנסה להסתדר ללא מרכז ההגנה הבכיר שלה מול ליל.


רגע אחד ששינה הכל. צמד הבלמים של אייאקס הורחק באותו מהלך (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

רגע אחד ששינה הכל. צמד הבלמים של אייאקס הורחק באותו מהלך (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


הרכבים
צ'לסי
: קפה, ססאר אספיליקווטה, פיקאיו טומורי, קורט זומה, מרקוס אלונסו (ריס ג'יימס, 46), מתיאו קובאצ'יץ' (מיטשי באצ'וואי, 87), ז'ורז'יניו, מייסון מאונט (קאלום הדסון-אודוי, 60), וויליאן, תמי אברהם, כריסטיאן פוליסיק.


אייאקס: אנדרה אוננה, נוסייר מזראוי, ג'ואל ולטמן, דיילי בלינד, ניקולאס טליאפיקו, ליסנדרו מרטינס, דויד נרס (פר שורס, 72), דוני ואן דה ביק, חאקים זייך (אדסון אלברס, 72), דושאן טאדיץ', קווינסי פרומס.


מהלך המשחק
ההתמודדות בסטמפורד ברידג' נפתחה בסערה גדולה – כבר אחרי שתי דקות הרשת של קפה זזה, כאשר קווינסי פרומס הגביה כדור חופשי לעבר הרחבה, ותמי אברהם הסיט את הכדור וכבש שער עצמי אומלל. שתי דקות בלבד לאחר מכן כריסטיאן פוליסיק פרץ לתוך הרחבה ההולנדית, הוכשל על ידי ג'ואל ולטמן, ובכך סידר לבלוז את השוויון מהנקודה הלבנה, כשז'ורז'יניו דייק ללא בעיות.


שוויון מהיר של הבלוז. האיטלקי דייק מהנקודה (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)
שוויון מהיר של הבלוז. האיטלקי דייק מהנקודה (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)


בדקה ה-20 האורחת הצליחה להשתיק פעם נוספת את כל יושבי האצטדיון, כשחאקים זייך מצא את פרומס עם מסירה מבריקה לעבר רחבת החמש, והאחרון השלים צמד בלונדון. בדקה ה-35 הטירוף בלונדון נמשך, כאשר אייאקס עלתה ל-1:3 בעזרת כדור חופשי לא פחות ממדהים של זייך – הקשר ממרוקו בעט כדור אדיר מאזור נקודת הקרן, קפה זינק עם כל גופו, אך לבסוף הסיט את הכדור לרשת והשער נרשם כשער עצמי של השוער הספרדי.


אכזבה גדולה בקרב השוער הספרדי (Catherine Ivill/Getty Images)
אכזבה גדולה בקרב השוער הספרדי (Catherine Ivill/Getty Images)


היוצרות לא השתנו גם בתחילת המחצית השנייה, כשאייאקס המשיכה ללחוץ את צ'לסי במטרה להשיג גם שער רביעי. בדקה ה-55 היא גם השיגה את מבוקשה, כשדוני ואן דה ביק מצא את עצמו חופשי ברחבה, החליף בין הרגליים וגלגל לרשת בדיוק רב. זייך רשם בישול נוסף. בדקה ה-63 התקוות של אוהדי צ'לסי חזרו בגדול, כש הקפטן ססאר אספיליקווטה דחק כדור לרשת וצימק ל-4:2.


הדרמה הגדולה בדקה ה-68 של המשחק, כאשר דיילי בלינד ראה כרטיס צהוב שני והורחק. באותו מהלך בדיוק, ולטמן נגע בכדור בצורה ברורה עם ידו, וכמו חברו למרכז ההגנה ראה כרטיס אדום. ז'ורז'יניו קיבל הזדמנות להשלים צמד מהנקודה הלבנה, אותה הוא ניצל ללא בעיות. שלוש דקות לאחר מכן הקאמבק הגדול של למפארד ושחקניו הושלם, כשריס ג'יימס הצעיר הפציץ את הרשת לאחר כדור קרן.



הדסון אודוי מברך את ג'יימס, גיבור המשחק הלא צפוי (Catherine Ivill/Getty Images)
הדסון אודוי מברך את ג'יימס, גיבור המשחק הלא צפוי (Catherine Ivill/Getty Images)


בדקה ה-78 כולם היו בטוחים כי הם חוזים בהיסטוריה, כאשר אספיליקווטה נעץ כדור חמישי ברשת של אנדרה אוננה וחגג מהפך מטורף, אך שופטי הווידאו זיהו מהר מאוד נגיעת יד של אברהם עוד לפני הבעיטה, וחלוקת נקודות נקבעה במשחק. 4:4 בסיום.


דורטמונד – אינטר 2:3
הערב המטורף בליגת האלופות לא פסח גם על גרמניה. דורטמונד ואינטר נאבקות על כרטיס לשמינית הגמר בבית המוות, בו חברה גם ברצלונה, ואף אחת מהן לא מוכנה לוותר בקלות על שלוש נקודות. אינטר, שסיימה רק בתיקו נגד סלביה פראג, רצתה את זה יותר בפתיחה ותוך חמש דקות עלתה ליתרון משער של לאוטרו מרטינז שניצל טעות קריטית בהגנה הגרמנית.

אבל למרות היתרון, הנראזורי התקשו לאיים אם כי עשו עבודת הגנה טובה. בדקה ה-40 הם הצליחו לתרגם את השליטה שלהם במרכז המגרש לשער, עם עוד התקפה מהירה שהסתיימה ברגל של מתיאס וסינו ומשם לשער. אינטר ירדה לחדר ההלבשה במצב רוח מצוין ועם יתרון מבטיח בדרך לניצחון חוץ חשוב.


אלא שלמחצית השנייה עלתה דורטמונד אחרת, ותוך שש דקות אשרף חכימי מצא את עצמו חופשי ברחבה עם כדור שקיבל ממריו גצה, ובלי בעיה גלגל פנימה את השער המצמק. בדקה ה-64 השיגה המארחת את השוויון, כשהפעם היתה תורה של הגנת אינטר לטעות ולתת ליוליאן בראנדט קו פתוח לשער – אותו הוא ניצל, כמובן. 11 דקות עברו, וחכימי השלים צמד ומהפך אדיר אחרי דאבל פס אדיר עם ג'יידון סאנצ'ו.


ניצחון גדול של דורטמונד נגד הנראזורי (Jörg Schüler/Getty Images)
ניצחון גדול של דורטמונד נגד הנראזורי (Jörg Schüler/Getty Images)


ברצלונה עדיין מוליכה את בית ו', אבל בעוד שבועיים היא פוגשת את דורטמונד וביכולת שהציגה הערב לא בטוח שהיא תצליח למנוע מקבוצה של פאברה לעלות למקום הראשון. אינטר, לעומת זאת, תצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להשתחל לשני המקומות הראשונים, או שתסתפק במעבר לליגה האירופית.


הרכבים
דורטמונד
: רומן בורקי, אשרף חכימי, מנואל אקנג'י, מאטס הומלס, ניקו שולץ, ג'יידון סאנצ'ו (לוקאס פישצ'ק, 82), אקסל ויטסל, תורגן הזאר (רפאל גררו, 88), יוליאן בראדנט, מריו גצה (פאקו אלקסר, 64), יוליאן וייגל.


אינטר: סמיר הנדנוביץ', דייגו גודין, סטפן דה פריי, מילאן שקריניאר, אנטוניו קנדרבה, מתיאס וסינו (סטפנו סנסי, 68), מרסלו ברוזוביץ', ניקולו ברלה, כריסטיאנו ביראגי (ולנטינו לסארו, 66), לאוטרו מרטינז, רומלו לוקאקו (מתאו פוליטנו, 73).


מהלך המשחק
חמש דקות בלבד משריקת הפתיחה הספיקו ללאוטרו מרטינס למצוא פעם נוספת את הרשת. החלוץ מארגנטינה סיפק מהלך אישי נהדר כשחטף את הכדור סמוך לרחבה, התקדם כל הדרך לעבר רומן בורקי ומצא את הרשת באלגנטיות. לאחר דקות רבות בהן האיטלקים המשיכו לאיים על השער הגרמני, בדקה ה-40 מתייס וסינו האורוגוואי קיבל כדור מושלם מאנטוניו קנדברה, ובנגיעה אחת הכפיל את היתרון.


מרטינס המשיך עם הכושר הנפלא גם בביתה של דורטמונד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)
מרטינס המשיך עם הכושר הנפלא גם בביתה של דורטמונד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)


בפתיחת המחצית השנייה דורטמונד הגבירה את הלחץ, דבר אשר השתלם לה מהר מאוד כשאשרף חכימי המרוקני צימק בדקה ה-51 את התוצאה ל-2:1, לאחר שקיבל כדור במרכז הרחבה ממריו גצה. בדקה ה-63 המשחק נפתח מחדש – יוליאן בראנדט פרץ על אגף שמאל, חדר לרחבה של אינטר וכבש שער שוויון חשוב מאוד. בדקה ה-77 המהפך הושלם סופית. פעם נוספת זה היה חכימי, שביצע דאבל-פס גדול עם ג'יידון סאנצ'ו, וסיים מהלך מבריק של דורטמונד, בדרך לניצחון 2:3 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי