לא רק מסי ורונאלדו: מצטייני ליגת האלופות בשנות האלפיים

ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו
ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

אופ"א פרסמה את שמות 11 השחקנים שנבחרו הכי הרבה פעמים לנבחרת השנה מאז 2001, אז החלה הצבעת הגולשים השנתית. מי ניצח בקרב בין ריאל מדריד לברצלונה ומיהו הנציג האנגלי היחיד? הכל כאן

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בליגת האלופות ייצא הערב (שלישי) לדרך ושעות ספורות לפני שריקת הפתיחה, באתר הרשמי של אופ"א החליטו לפרסם את 11 המצטיינים במפעל מאז שנת 2001 – כשהכוכבים שברשימה נבחרו על סמך הצבעות הגולשים למצטייני העונה לאורך השנים, מאז שהחלה ההצבעה באותה השנה.


הפרסום של אופ"א דווקא עכשיו נועד במטרה לקדם את בחירת 11 המצטיינים של 2019, כידוע ליגת האלופות תצא לפגרה בחודש הבא ותשוב רק ב-2020 ובקרוב תיחשף רשימת המועמדים, ועד אז נוכל להתענג על 11 המצטיינים בכמעט 20 השנים האחרונות.


הקבוצה, כמובן, כוללת את ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שני הכוכבים שכיכבו הכי הרבה פעמים בהרכב השנה מאז 2001, ובמאזן הכולל בקרב בין ברצלונה לריאל מדריד, ידם של הקטלונים על העליונה. CR7 מככב בקבוצה אחרי חמש פעמים שזכה בגביע, פעם אחת עם מנצ'סטר יונייטד וארבע פעמים עם ריאל מדריד, וגם סרחיו ראמוס ואיקר קסיאס בין ה-11 מאז 2001, אבל לברצלונה לא פחות מחמישה נציגים: מסי שזכה ארבע פעמים בגביע וכן נבחרו אנדרס אינייסטה, צ'אבי, ג'רארד פיקה (שזכה גם הוא עם מנצ'סטר יונייטד בפעם הראשונה) וקרלס פויול.




בסך הכל רונאלדו נבחר 13 פעמים לנבחרת השנה, מסי מאחוריו עם 10 הופעות בהרכב, סרחיו ראמוס נבחר שמונה פעמים ומיד אחריו פויול עם שש הופעות, מספר זהה לכמות הפעמים שנבחרו גם צ'אבי ואינייסטה. לפיקה, פיליפ לאם ותיירי הנרי חמש הופעות בנבחרת השנה, הנציג האנגלי היחיד ברשימה הוא סטיבן ג'רארד, מי שהוביל את ליברפול לזכייה במפעל ב-2005 אחרי גמר בלתי נשכח בו המייטירדס חזרו מ-3:0 ל-3:3 במחצית השנייה נגד מילאן, גמר באיסטנבול שהסתיים בדו קרב פנדלים, ובסך הכל לזכותו שלוש הופעות בנבחרת המצטיינים. השוער איקר קסיאס נבחר שש פעמים.


נבחרת המצטיינים מאז 2001: איקר קסיאס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, סרחיו ראמוס, פיליפ לאם, סטיבן ג'רארד, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, תיירי הנרי, ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי