מוריניו: "במחצית הייתי גרסה עדינה של עצמי". קיין שבר שיא

הארי קיין
הארי קיין | Catherine Ivill/Getty Images

מנג'ר טוטנהאם נשאל על השיחה שלו עם שחקניו, אחרי שהקבוצה פיגרה 2:0 מול אולימפיאקוס כעבור 19 דקות והפכה ל-2:4: "כדאי לכם לקנות את הסרט של אמאזון, שם תוכלו לראות הכל". וגם: מביא הכדורים שהוציא מתפרצת

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

למאמן קשה לשנות הרגלים רעים ולבצע שינויים מהותיים כבר בימיו הראשונים בתפקיד, אבל אם יש דבר אחד שז'וזה מוריניו כן זיהה מהרגע הראשון שלו בטוטנהאם והימר עליו הוא לפתוח עם הרביעייה ההתקפית לוקאס מורה, יונג מין סון, דלה עלי והארי קיין. בשבת זה הסתיים ב-2:3 משכנע על ווסטהאם, אתמול (שלישי) קבוצתו נקלעה לפיגור כפול בבית מול אולימפיאקוס כבר אחרי 19 דקות – אבל ידעה להתעשת בזמן ולהפוך ל-2:4 נפלא.

דלה עלי כבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, שער קריטי שהשאיר את טוטנהאם במשחק ונתן לה המון תקווה ל-45 הדקות שנותרו, אבל כשז'וזה מוריניו נשאל מה הוא אמר לשחקנים בהפסקה שגרם לשינוי, הוא ענה בדרכו הייחודית: "כדאי לכם לחכות כמה חודשים ולקנות את הסרט של אמאזון, אז אתם תגלו".

לאחר מכן סיפר "המיוחד": "במחצית הייתי צריך להיות גרסה עדינה של עצמי, כי זו הייתה תוצאה שהפתיעה אותי. הם שיחקו בבית אחרי שלא השיגו תוצאות טובות והמשחק של באיירן מינכן (7:2) עוד יושב להם בראש. הרגשתי שהם צריכים אהבה ולא ביקורת. אחר כך שוחחנו קצת על טקטיקה וסידרנו את העמידה, אבל זו הייתה יותר שיחה על הביטחון שלהם וכיצד להתמודד עם סיטואציות כאלה. המטרה הייתה לתמוך ולא לבקר אותם, גם הקהל הגיב בצורה פנטסטית לפיגור".


"כדאי לכם לקנות את הסרט של אמאזון" (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)

מי ששילם את מחיר הפתיחה הכושלת באצטדיון בלונדון היה אריק דייר, שכבר בדקה ה-29 הוחלף על ידי כריסטיאן אריקסן: "הרגע הקשה במשחק לא היה כשאולימפיאקוס הבקיעה, אלא כשנאלצתי לבצע חילוף", התנצל המנג'ר בפני הקשר, "פגעתי בשחקן, אבל גם בעצמי. זה לא קל. זה חשוב שהשחקן יבין את הצעד ולמזלי מדובר בשחקן מאוד חכם שיודע שזה נעשה עבור הקבוצה. זה לא היה קשור ליכולת שלו, אלא למה שהקבוצה הייתה צריכה לו. פיגרנו 2:0 וזה היה רגע מאוד קשה, הרגשתי שקשר אחורי אחד זה מספיק ושצריך שחקן יצירתי ליד דלה עלי. אני מתנצל בפניו, אבל הוא יודע שזה נעשה למען הקבוצה ולא כדי לפגוע בו. גם האוהדים מבינים את זה לדעתי".

לעומתו, מי שזכה למחמאות היה מביא הכדורים בשער השוויון מרגלי הארי קיין: "צריך להיות מביא כדורים מאוד חכם בשביל להוציא מתפרצת", אמר המנג'ר על האחראי לשחרור ההתקפה, מי שבמהירות נתן את הכדור לסרז' אורייה שמצדו שלח מכדור חוץ את לוקאס מורה לרחבה ומשם הרוחב סידר לקיין את ה-2:2, "אני הייתי מביא כדורים טוב בגילים 10 עד 16 וככה גם הוא. זה מישהו שמבין את המשחק וחי אותו. רציתי להזמין אותו לחגוג איתנו בחדר ההלבשה, אבל הוא נעלם".

קיין, שבהמשך גם חגג את שערו השני בדרך ל-2:4 בסיום, העלה את מאזנו בליגת האלופות ל-20 שערים ב-24 משחקים – והפך לשחקן שמגיע הכי מהר לכמות כזו של שערים. השיא היה שייך לאלסנדרו דל פיירו האיטלקי, שכבש 20 שערים ב-26 משחקים, ואחריו ברשימה היו רוד ואן ניסטלרוי (27 משחקים), פיליפו אינאזגי (28) ומריו גומס (32). "זה לא שחקן רע לעבור אותו", אמר קיין על ההישג, "אבל הכי חשוב שהעפלנו שלב, זה כל מה שנלחמנו עבורו – היינו צריכים לנצח ועשינו את זה".


עקף את כולם. הארי קיין (Catherine Ivill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי