החוג לדרמה: 2:2 בין ולנסיה לצ'לסי במשחק נהדר, ההכרעה עברה למחזור הסיום

ססאר אספיליקווטה
ססאר אספיליקווטה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הבלוז היו זקוקים לניצחון כדי להבטיח העפלה לשמינית, וקובאצ'יץ' (41) ופוליסיק (50) גם השלימו מהפך אחרי שסולר (40) העלה את העטלפים ליתרון, אבל ואס (82) השווה בדקות הסיום והשאיר את סלדאס בתמונה

קבוצות: צ'לסי ולנסיה
(גודל טקסט)

ריאל מדריד ופ.ס.ז', ליברפול ונאפולי, בארסה, דורטמונד ואיטנר – מי היה מאמין שאת רוב המתח והתסריטים יספק דווקא בית ח' של אייאקס, צ'לסי ו-ולנסיה? אחרי ה-4:4 המטורף בין הבלוז להולנדים במחזור שעבר, הערב (רביעי) הם הסתפקו "רק" ב-2:2 עם העטלפים – שהשאיר הכל פתוח לקראת מחזור הנעילה של שלב הבתים.

במשחק הראשון בין השתיים בסטמפורד ברידג', ולנסיה הפתיעה עם ניצחון 0:1. צ'לסי הצליחה להתאושש והגיעה למשחק היום כשהיא במקום הראשון בבית וכשניצחון יבטיח לה את הכרטיס לשמינית, אבל גם הפעם לא הצליחה להשלים את העבודה. מצד שני, נקודה בבית נגד ליל בעוד שבועיים אמורה להספיק.

החבורה של פרנק למפארד פתחה טוב וגם היתה קרובה לעלות ליתרון, אבל מי שכבשה ראשונה היתה המארחת – וזה הגיע אחרי 40 דקות של החמצות, כשקרלוס סולר הגיע מאחור לכדור רוחב ועלה על לוח התוצאות. אלא שהשמחה של ולנסיה לא נמשכה זמן רב – מתאו קובאצ'יץ' הוכיח שגם הוא יודע להגיע מאחור ואחרי הרחקה לא טובה של ההגנה המקומית הכניע את סילסן וקבע 1:1 תוך שתי דקות.

למפארד מודה לקהל. הקבוצה שלו שיחקה היטב (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
למפארד מודה לקהל. הקבוצה שלו שיחקה היטב (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

כאמור, צ'לסי תארח בעוד שבועיים את ליל כשנקודה תספיק לה להעפיל לשמינית, אלא אם כן ולנסיה תפתיע את אייאקס באמסטרדם ארנה. לפני כן, לצ'לסי מצפה המשך המאבק בצמרת הפרמיירליג כשהיא תפגוש את ווסטהאם, אסטון וילה ואברטון. ולנסיה, לעומת זאת, תהיה חייבת ניצחון על ההולנדים בחוץ או לקוות למעידה של צ'לסי מול הצרפתים, אבל קודם כל יש לה את ויאריאל בבית ולבאנטה בחוץ לדאוג לגביהן.

המחצית השנייה היתה שייכת כמעט כולה לצ'לסי. קודם כל, כריסטיאן פוליסיק כבש בדקה ה-50 בשער שאושר על ידי ה-VAR, ורבע שעה לאחר מכן קפה עצר פנדל – שנשרק באופן גבולי – של פארחו. הבלוז היו בדרך לניצחון הנדרש ולחגיגות החזרה לשמינית הגמר אחרי היעדרות של שנה, אבל לדניאל ואס היו תכניות אחרות ובדקה ה-82 הוא קבע 2:2 בשער נהדר וחילק את התוצאה.

הרכבים
ולנסיה: יספר סילסן, חאומה קוסטה, גבריאל, אסיקיאל גראיי, חוסה גאיה, פראן טורס, דני פארחו, דניאל ואס, קרלוס סולר, מקסי גומס, רודריגו מורנו.


צ'לסי:
קפה, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, אנדראס כריסטנסן, ריס ג'יימס, אנגולו קאנטה, מתיאו קובאצ'יץ', ז'ורז'יניו, וויליאן, כריסטיאן פוליסיק, תמי אברהם.

מהלך המשחק
צ'לסי פתחה טוב יותר, וכבר בדקה השנייה הגיע וויליאן להזדמנות קורצת. כדור גובה מצא את הראש שלו והברזילאי נגח מקרוב, אבל הכדור הלך מעל השער. גם בדקות הבאות הבלוז החזיקו יותר בכדור והתכיבו את הקצב, כשוולנסיה מנסה לציור התקפות ללא הצלחה. רק בדקה ה-18 הגיעו העטלפים למצב ראשון, עם התקפה מתפרצת מצד ימין בה כדור רוחב הגיע למקסי גומס שהיה חייב לכבוש מקרוב אך רשם החמצת ענק. עשר דקות לאחר מכן הדרום אמריקאי הגיע שוב להזדמנות אדירה ושוב בעט החוצה.

קפה. היתה לו עבודה בחלק השני של המחצית הראשונה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
קפה. היתה לו עבודה בחלק השני של המחצית הראשונה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

צ'לסי, שנרדמה מעט אחרי הפתיחה הטובה, הצליחה להרים את עצמה ואנגולו קאנטה הגיע לשתי הזדמנויות נהדרות, כשגם קובאצ'יץ' מנסה את מזלו בבעיטה מרחוק אך אף כדור לא הלך אפילו למסגרת. בדקה ה-38 תמי אברהם קיבל כדור נהדר בתוך הרחבה וגם הוא לא היה מדויק מספיק. ולנסיה הענישה שתי דקות לאחר מכן: התקפה מהירה הסתיימה עם כדור רוחב מרודריגו לתוך הרחבה, וקרלוס סולר הגיע מאחור ובנגיעה שלח את הכדור לרשת, 0:1.

הקצב המהיר של המשחק נמשך והאורחים יצאו להתקפה. ההגנה של ולנסי ניסתה להרחיק, אבל הכדור הגיע למתיאו קובאצ'יץ' שבעט כדור שטוח חזק וטריקי. סילסן ניסה להגיע אך ללא הצלחה, והבעיטה של הקרואטי חדרה פנימה בדרך ל-1:1. עד סוף המחצית גם סילסן וגם קפה התאמצו מספר פעמים והדפו התקפות מסוכנות, אבל להפסקה ירדו הקבוצות ביתרון.

ואת המחצית השנייה פתחה צ'לסי בסערה. בדקה ה-50 קאנטה הגביה לתוך הרחבה, ומתוך הבלבול והצפיפות כריסטיאן פוליסיק דחק פנימה. השופט עצר את החגיגות ובדק ב-VAR שלא היה נבדל, אבל בסופו של דבר אישר את השער והבלוז עלו ליתרון של 1:2. העטלפים, שידעו שהפסד ירחיק אותם משמינית הגמר, לא ויתרו וחזרו להתקיף. בדקה ה-65 הם קיבלו פנדל לאחר ספק-עבירה של ז'ורז'יניו, ודני פארחו ניגש לבעוט. קפה ניחש נכון והדף את הכדור, שומר את צ'לסי ביתרון.

פוליסיק וקאנטה. צ'לסי ללא ניצחון על ולנסיה העונה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
פוליסיק וקאנטה. צ'לסי ללא ניצחון על ולנסיה העונה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

על הקווים למפארד כבר ראה את הניצחון מתקרב, אבל שמונה דקות לסיום הגיע דניאל ואס. הקשר מדנמרק פרץ מצד ימין וניסה להגביה, אבל הכדור חלף מעל קפה והלך לקורה – ומשם חדרה פנימה, קובע שער יפהפה לוואס ו-2:2 דרמטי. עד הסיום ניסו הבלוז להחזיר את המומנטום ולהשיג שער ניצחון דרמטי, אבל סילסן היה במקום בדקות האחרונות והציל את ולנסיה בדרך לחלוקת נקודות בשריקת הסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי