קלופ: "אני פה ארבע שנים, מתי זה היה קל?" וגם: הפציעה של פאביניו

יורגן קלופ
יורגן קלופ | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מאמן ליברפול לאחר ה-1:1 עם נאפולי: "אנשים רצו שהמשחק נגד זלצבורג יהיה חופשה, זה לא הולך לקרות". על הברזילאי שהוחלף תוך 20 דקות: "זה הכי מדאיג אותי". לוברן זכה למחמאות, חמישה אוהדים איטלקים נעצרו

(גודל טקסט)

ליברפול של העונה היא קבוצה מוזרה. מצד אחד היא שולטת בפרמיירליג עם 37 נק' מתוך 39 אפשריות ופער של 8 נק' מהמקום השני, אבל מצד שני היא כמעט ולא מוחצת ואיכשהו לא מעט היא גם נקלעת לפיגור מיותר. זה היה המקרה אתמול (רביעי) בתיקו 1:1 עם נאפולי בליגת האלופות, כשרק שער של דיאן לוברן מנע ממנה הפסד ראשון באנפילד במפעל מאז 2014.

מעבר להסתבכות בבית ה' – שאינה באמת הסתבכות כיוון שהמרסיסייד זקוקים לנקודה נגד זלצבורג באוסטריה בעוד שבועיים כדי להעפיל – לקלופ יש לא מעט צרות על הראש. החזרה מפגרת הנבחרות בישרה לאלופת אירופה את תחילתו של לוח משחקים אכזרי, בו היא תשחק 11 משחקים ב-36 ימים (וזה עוד אחרי שמשחק אחד נגד ווסטהאם בוטל), כולל דרבי נגד אברטון וקרב צמרת בלסטר.

ואם זה לא מספיק, ליברפול קיבלה אתמול חדשות רעות עם פציעתו של פאביניו, אחד מעמודי התווך של הקבוצה מתחילת העונה. הברזילאי נאלץ לרדת מהמגרש כבר אחרי 19 דקות והוחלף בג'ורג'יו ויינאלדום, ולא ברור מתי יחזור. לאור בדיקות ראשונות נראה כי הוא ייעדר מהמשחק הקרוב נגד ברייטון בשבת, אבל ייתכן שיישב בצד גם נגד אברטון ואולי מעבר לכך.

פאביניו.
פאביניו. "מקווים שזה לא משהו רציני" (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

"אני לא רוצה להגיד למה אני מצפה", התייחס קלופ לקשר הפצוע שלו, "זה עדיין מוקדם ואנחנו מקווים שזה לא משהו רציני אבל זה נראה כואב באיזור שאתה לא רוצה שזה יכאב בו, ליד העקב. הפציעה של פאביניו הוא הדבר שהכי מדאיג אותי, יותר מהתוצאה ויותר מהיכולת".

היכולת של שחקניו: "בחייכם, אני פה ארבע שנים. מתי זה אי פעם היה קל? בשנה שעברה היינו חייבים ניצחון 0:1 נגד נאפולי, אני לא זוכר משחק עם לחץ יותר גדול מזה. זה היה קשה ועשינו את זה, אז עכשיו אנחנו חייבים לעשות את זה נגד זלצבורג".

"לא יודע מה בני אדם חושבים לעצמם. אנשים רצו שנסגור את שלב הבתים הלילה כדי שהמשחק נגד זלצבורג יהיה חופשה. זה לא קרה ולא הולך לקרות. זה זה מה שהולך לקרות: אם יש לנו שאיפות לגבי ליגת האלופות העונה, אנחנו חייבים להראות את זה באוסטריה – ועד אז, אנחנו נראה את השאיפות שלנו לגבי הפרמיירליג. יש עוד כמה משחקים לשחק וכשנגיע לזלצבורג תהיו בטוחים שנתמקד רק בהם".

ואן דייק לאחר המשחק.
ואן דייק לאחר המשחק. "ברור שקשה לשחק נגד נאפולי" (Michael Regan/Getty Images)

המשחק הקשה אתמול: "ברור שזה קשה לשחק נגד נאפולי, מצטער על זה. הם פשוט מאוד מאוד טובים, ככה זה".

למרות המאבק, שחקני ליברפול זכו לביקורות טובות בתקשורת האנגלית. המצטיין היה דיאן לוברן, כובש שער השוויון, וכמוהו קיבלו ציון 7 גם וירג'יל ואן דייק, ג'יימס מילנר, רוברטו פירמינו ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין. ב"סקיי" נכתב על לוברן: "הוא לא הגיב מספיק מהר לאחר הפציעה של חברו להגנה, מה שאיפשר לנאפולי לכבוש, אבל חזר ובמחצית השנייה היה האיש הטוב על המגרש – כולל שער השוויון הנהדר".

לוברן כבש את שערו השמיני במדי ליברפול, שמעולם לא הפסידה במשחק בו הוא מצא את הרשת (שבעה ניצחונות ותיקו). נתון מעניין נוסף נוגע לנאפולי – התכולים ביקרו באנגליה 10 פעמים נגד שש קבוצות שונות, ומעולם לא ניצחו.

לוברן. ליברפול מעולם לא הפסידה כשהוא כבש (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
לוברן. ליברפול מעולם לא הפסידה כשהוא כבש (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מאמן נאפולי קרלו אנצ'לוטי אמר לאחר המשחק: "לשחק באנפילד זה לא קל. סבלנו, אבל יצאנו שלמים ובריאים ועכשיו יש לנו את המשחק האחרון אצלנו בבית. זה היה ערב מוצלח".

ההבדלים בין היכולת בליגת האלופות לזו בסרייה A: "אנחנו במצב טוב שבו הכל מובן מאליו, לא תמיד הצלחנו בליגה. אנחנו בדיוק יוצאים מתקופה עדינה, התוצאה הזאת עוזרת לנו. יש אווירה בריאה בחדר ההלבשה, אבל יש גם ביקורות. הדבר הכי חשוב הוא לא לאבד את הראש".

האיטלקים אמנם הרשימו במשחק חוץ לא פשוט, אבל התוצאות לא מאירות להם פנים. למעשה, נאפולי לא ניצחה למעלה מחודש – בשבעה משחקים רצופים. היא תארח את בולוניה ביום ראשון ותצא לנאפולי בשבוע שלאחר מכן, לפני שתפגוש את גנק למחזור הסיום בו היא אמורה לנצח ולהעפיל לשמינית. במקרה של תיקו או הפסד, על אנצ'לוטי ושחקניו לקוות שזלצבורג לא תדהים את ליברפול.

אנצ'לוטי.
אנצ'לוטי. "בדיוק יוצאים מתקופה עדינה" (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

בינתיים, באיטליה מתעסקים בנוסף למשחק גם בתקרית שהיתה לפניו, בו נעצרו ברחובות ליברפול ארבעה אוהדי האורחת. שלושה מהם התפרעו בפאב סמוך לאיצטדיון, ושניים נוספים נעצרו בנפרד ברחובות הקרובים.

עוד באותו נושא: יורגן קלופ, ליגת האלופות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי