נגמר החלום: אטאלנטה הדיחה את סולומון ושחטאר לאחר 0:3 באוקראינה

שחקני אטאלנטה חוגגים
שחקני אטאלנטה חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

20 דקות לישראלי, שינסה להמשיך את העונה הטובה בליגה האירופית. האיטלקים קטפו את הכרטיס השני לאחר שהתחילו את הערב במקום האחרון. ז'סוס להט בזאגרב עם שלושער, מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:4 את דינאמו

(גודל טקסט)

הערב השני של מחזור הסיום בשלב הבתים של ליגת האלופות יצא הערב (רביעי) לדרך והדרמה הייתה בעיצומה. שחטאר דונייצק ומנור סולומון הפסידו בביתם לאטאלנטה, במשחק בו האוקראינים התפרקו במהלך המחצית השנייה וסיימו את דרכם. במקביל, מנצ'סטר סיטי חזרה מפיגור מוקדם נגמר דינאמו זאגרב, וגברו 1:4 על הקרואטים, הרבה בזכות גבריאל ז'סוס, שהפציץ שלושער.

שחטאר דונייצק – אטאלנטה 3:0
מנור סולומון נפרד מליגת האלופות. הקיצוני הישראלי הודח הערב עם שחטאר דונייצק מהמפעל היוקרתי באירופה, במשחק בו קבוצתו התפרקה במחצית השנייה וספגה שלושה שערים מאטאלנטה האיטלקית, שמצידה קטפה את הכרטיס לשלב שמינית הגמר, בפעם הראשונה בה היא משתתפת במפעל היוקרתי, באחד מסיפורי הסינדרלה הגדולים בהיסטוריה של הצ'מפיונס.

לאחר השער הדרמטי נגד מנצ'סטר סיטי במחזור שעבר, סולומון פתח פעם נוספת על הספסל של לואיש קסטרו, ולמעשה נכנס רק לאחר שקבוצתו ספגה לראשונה במשחק, אי שם בדקה ה-70.

הרגע המכריע במשחק הגיע דווקא מכיוונה של שחטאר, שנשארה בעשרה שחקנים בדקה ה-77, לאחר שדודו הברזילאי ניסה לפגוע בשחקן יריב ברגע של איבוד הראש, ומאותו הרגע למעשה, רק האיטלקים הופיעו במשחק.


סולומון. 20 דקות בלבד לקיצוני (Robbie Jay Barratt – AMA / Contributor)

לאחר שער היתרון של טימותי קסטאן, הגיע גם מריו פסאליץ' עם דחיקה קלה בדקה ה-80, ועמוק בתוך תוספת הזמן רובין גוסנס ירה את הכדור האחרון לשער, לאחר קודמיה עצובה של טעויות בהגנה הכתומה, וחגג את העלייה הדרמטית.

כמה דרמטית? למעשה, אטאלנטה הייתה במקום האחרון בבית מהמחזור הראשון, עד המשחק הערב, כאשר היא הפסידה בשלושת המשחקים הראשונים שלה. תיקו נגד מנצ'סטר סיטי, בתוספת ניצחונות חשובים על דינאמו זאגרב וכאמור, הערב באוקראינה, שלחו את ג'יאן פירו גאספריני לשלב הבא.

מהלך המשחק
לאחר מחצית ראשונה שקולה מאוד, אטאלנטה הצליחה לטרוף הרבה מאוד קלפים בדקה ה-66, לאחר שטימותי קסטאן מצא את הרשת, אך תחילה שופט פסק לנבדל של פאקו גומס במהלך, כשרק מספר דקות לאחר מכן השער השנוי במחלוקת אושר לאחר בדיקת VAR ממושכת. מיד לאחר מכן, מנור סולומון נכנס לכר הדשא במטרה להציל את העונה האירופית של שחטאר.


שער מפוקפק, אך שווה הכל. קסטאן חוגג (SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images)

בדקה ה-77 הכתומים ספגו מכה נוספת, לאחר שדודו הברזילאי איבד את הראש לכמה רגעים וניסה לפגוע בשחקן יריב עם ידו, ובכך ראה כרטיס אדום ישיר. בדקה ה-80 הקבוצה מברגמו שמה סוף לכל סיכוי עבור המארחת, לאחר שמריו פסאליץ' התגנב מעבר להגנה של שחטאר בכדור חופשי וכבש ללא בעיות. בדקה ה-94 ההתפרקות של האוקראינים בלטה לעין, לאחר שטראס סטפננקו ביצע טעות ענקית במרכז הרחבה, ואפשר לרובין גוסנס לנעוץ את השלישי ברשת.

דינמו זאגרב – מנצ'סטר סיטי 4:1
רק לפני ארבעה ימים סיטי הפסידה בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד, אך הערב בזאגרב הופיעה הקבוצה שכולם מכירים. החבורה של פפ גווארדיולה השלימה את העבודה בקרואטיה, לאחר 1:4 נפלא על דינאמו המוכשרת.

דני אולמו, מהשמות החמים באירופה העונה, היה הראשון למצוא את הרשת במשחק, ועם שער שלבטח יכנס לרשימת שערי העונה, לאחר בעיטת יעף לא פחות ממדהימה, שהיממה לא מעט אנשים, כולל את היריבה האנגלית.

אך גם לסיטיזנס היה שחקן צעיר מוכשר, שכבר ממזמן לא נחשב "צעיר", כשגבריאל ז'סוס פשוט עשה כל מה שהוא רוצה, כבש פעם אחת בראש, השלים מהפך בעזרת מהלך אישי מבריק, והשלים שלושער עם וולה קטן ונהדר. פיל פודן היה במקום הנכון להוסיף שער נוסף, לאחר מהלך מסירות טיפוסי של אלופת אנגליה, שדילגה כל הדרך לשלב הבא ושלחה את דינאמו הביתה.

עשה כל מה שהוא רוצה. ז'סוס חוגג על אדמת קרואטיה (Dan Mullan/Getty Images)
עשה כל מה שהוא רוצה. ז'סוס חוגג על אדמת קרואטיה (Dan Mullan/Getty Images)

מהלך המשחק
הקבוצה המקומית פתחה את המשחק עם הרבה יותר נחישות מאשר יריבתה האיכותית, ולאחר עשר דקות בלבד של כדורגל זה גם לידי ביטוי בלוח התוצאות, לאחר שדמיאן קודזיור הפולני מסר באומנות לדני אולמו, והספרדי סיפק ביצוע מדהים עם בעיטה אדירה מהאוויר, שנעצרה עמוק בתוך הרשת האנגלית. בדקה ה-34 האורחים הצליחו למצוא את שער השוויון, כשריאד מאחרז סיפק האמה נהדרת לגבריאל ז'סוס, שעלה גבוה מעל ההגנה הקרואטית ונגח בחוזקה לרשת.

שער שלא רואים בכל יום. אולמו חוגג (Dan Mullan/Getty Images)
שער שלא רואים בכל יום. אולמו חוגג (Dan Mullan/Getty Images)

עם פתיחת המחצית השנייה, מנצ'סטר סיטי השלימה מהפך במשחק, כשז'סוס מצא את הרשת פעם נוספת, הפעם לאחר מבצע אישי נהדר, בו הוא זרק את אמיר דילאבר על הדשא וכבש באומנות. ארבע דקות לאחר מכן, ז'סוס היה במקום הנכון לכבוש בפעם השלישית במשחק, לאחר שבנז'מין מנדי הרים כדור טוב לרחבה, והברזילאי המשיך מהאוויר.


פשוט לוהט. ז'סוס חוגג על אדמת קרואטיה (Dan Mullan/Getty Images)

בדקה ה-84 של המשחק התכולים הנחיתו מכה נוספת של ראשם של הקרואטים, לאחר חילופי מסירות מהירות בין מרבית שחקני ההתקפה, כאשר בסופו של דבר ברנרדו סילבה הפורטוגלי בישל לפיל פודן את השער הרביעי של קבוצתם במשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי