שמינית גמר הצ'מפיונס: סיטי נגד ריאל, ליברפול תפגוש את אתלטיקו

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות
ליגת האלופות | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

הגרלת ענק: גווארדיולה יפגוש את זידאן, המשחק הראשון בברנבאו. אלופת אירופה מול סימאונה. בארסה תפגוש את נאפולי, הגרלה נוחה ליובנטוס שתפגוש את ליון

(גודל טקסט)

שלב הבתים הדרמטי של ליגת האלופות הסתיים בשבוע שעבר והגרלת שמינית הגמר שהסתיימה בניון (שוויץ) לפני דקות אחדות, עלתה על כל הציפיות, הגרלה שהיה בה הכל – משחקי על כבר בשמינית הגמר, מפגשי פיקנטריה ואקסיות וגם קרנב סינדרלות. הצ'מפיונס יוצאת לפגרה בת חודשיים ותחזור בפברואר ובהחלט יש למה לחכות. נתחיל עם אלופת אירופה ליברפול שהגרילה את אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה. המאבק בין הסגנון ההתקפי הנפלא לבין אחת ההגנות הטובות באירופה. לפני עשור הקבוצות נפגשו בחצי גמר הליגה האירופית והספרדים ניצחו. אלופת אירופה תהיה גם זו שתשחק ראשונה, ב-18 בפברואר היא תתארח בוונדה מטרופוליטנו והגומלין ב-11 במרץ.

ריאל מדריד לא הצליחה להתחמק מהגרלת ענק והיא תפגוש את מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה כשהמשחק הראשון ייערך בסנטיאגו ברנבאו ב-26 בפברואר (רביעי) כשהגומלין ב-17 במרץ באיתחאד. הבלאנקוס הודחו אשתקד בשמינית הגמר על ידי אייאקס והם רוצים לחזור לקדמת הבמה כפי שעשו ברצף שלוש הזכיות עם זיזו בין 2016 ו-2018, בעוד פפ, שאיבד גובה במאבק האליפות, חולם על גביע ראשון מאז 2011.  הקבוצות נפגשו כבר ב-2015/16 במעמד חצי הגמר. לאחר תיקו מאופס באנגליה, הבלאנקוס ניצחו 0:1 בגומלין משער של פרננדיניו והמשיכו לזכייה ה-11 בתולדותיהם. באותה עונה מנואל פלגריני עמד על הקווים של הסיטיזנס והוליך אותם להישג השיא בתולדותיהם במפעל, רף שפפ יירצה לגבור עליו.

פריז סן ז'רמן שעשתה שלב בתים יוצא דופן ורוצה לחצות את שמינית הגמר אחרי שלוש עונות עקרות, תפגוש את בורוסיה דורטמונד במשחק מרגש עבור תומאס טוכל שיישחק נגד האקסית. עוד קרב גדול שכדאי לשים אליו לב הוא שחזור גמר ליגת האלופות מעונת 2011/12 – צ'לסי תפגוש את באיירן מינכן ומלך שערי המפעל, רוברט לבנדובסקי, כאשר לפני שמונה שנים הצליחה לגבור על הקבוצה של יופ היינקס על אף שהגמר נערך אצלה בבית, לאחר דו קרב פנדלים מסקרן. ברצלונה של ארנסטו ואלוורדה שהודחו בבושת פנים בשנתיים האחרונות ברבע וחצי הגמר בהתאמה, תפגוש את נאפולי של ג'נארו גאטוסו, המשחק הראשון באיטליה ב-25 בפברואר, יום שלישי.


(FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images)

יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו זכו להגרלה נוחה כשיתמודדו נגד ליון שאיבדה את ממפיס דפאי הפצוע. גם ז'וזה מוריניו לא יכול להתלונן כאשר טוטנהאם תפגוש את לייפציג מוליכת הבונדסליגה שהגיעה לראשונה בתולדותיה למעמד. ואם כבר סינדרלות, אטלאנטה שהעפילה לראשונה בתולדותיה למפעל תוכל להמשיך בעונה הסצסיונית כשהגרילה את ולנסיה. 

רשימת המשחקים המלאה:
בורוסיה דורטמונד – פריז סן ז'רמן (18.2 בגרמניה, 11.3 בצרפת)

ריאל מדריד – סיטי (26.2, בספרד, 17.3, באנגליה)

אטלאנטה – ולנסיה (19.2 באיטליה, 10.3 בספרד)

אתלטיקו מדריד –  ליברפול (18.2 בספרד, 11.3 באנגליה)

צ'לסי – באיירן מינכן (25.2 באנגליה, 18.3 בספרד)

ליון – יובנטוס (26.2 בצרפת, 17.3 באיטליה)

טוטנהאם – לייפציג (19.2 באנגליה, 10.3 בגרמניה)

ברצלונה – נאפולי (25.2 באיטליה, 18.3 בספרד)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי