טוכל לקראת דורטמונד: "אין לנו שחקן אחר עם איכות כמו של ניימאר"

ניימאר, קיליאן אמבפה
ניימאר, קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מאמן פ.ס.ז' יקבל בחזרה את הכוכב הברזילאי שחזר מפציעה, אלופת צרפת רוצה לחצות את שמינית הגמר לראשונה אחרי ארבע שנים. וראטי: "דורטמונד יכולה לעשות הכל", פאברה: "קונים 0:1 קטן"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

לאחר למעלה מחודשיים, ליגת האלופות חוזרת למרכז הבמה כשמחר (שלישי) ייצא לדרך שלב שמינית הגמר. אחד המשחקים המסקרנים ביותר יפגיש בין בורוסיה דורטמונד לפריז סן ז'רמן. אלופת צרפת נפלה בשלב שמינית הגמר שוב ושוב ושוב בשלוש העונות האחרונות כשהשיא הגיע בשנה האחרונה כשהודחה על ידי מנצ'סטר יונייטד עם הפסד ביתי 3:1. ניימאר שחתם בקבוצה בקיץ 2017 שיחק רק במשחק אחד בנוק אאוט בליגת האלופות וכעת האלופה הצרפתית קיבלה בשורה טובה.

הכוכב הברזילאי, הרכש היקר ביותר בהיסטוריה, הגיע לבירת צרפת בדיוק בשביל משחקים כאלה. לאחר שנעדר משלושת משחקי הליגה האחרונים וכן ממשחק הגביע נגד דיז'ון, ניימאר בריא, יפתח בהרכב יחד עם קיליאן אמבפה שקיבל מנוחה ופ.ס.ז' תציג את ההתקפה הקטלנית שלה שוב.

 
עבור תומאס טוכל יהיה מדובר במשחק מרגש נגד האקסית אותה הוליך לרבע גמר הצ'מפיונס ב-2016/17. עוד בשורות האלופה, טיאגו סילבה ומרקיניוס שלא היו כשירים במאת האחוזים ושיחקו מחצית אחת ב-4:4 המטורף נגד אמיין, יפתחו כרגיל. המאמן אמר לקראת המשחק: "ניימאר איתנו, הוא ישחק מחר וזה משנה הכל עבורנו לחיוב עם האיכויות שלו. הוא שחקן שיכול לעשות דברים מכריעים וזה נותן ביטחון לכל הקבוצה וגם לאמבפה. אין לנו שחקן אחר באותה איכות".

"אנחנו צריכים לשחק חכם ולהשתלט על הרגשות במהלך המשחק, למרות שזה קשה במשך 90 דקות", הוסיף טוכל. "צריך להישאר רגועים. אני מרגיש שאנחנו מוכנים ועכשיו אנחנו צריכים להראות את זה. האם קיימת טראומה מהשנים האחרונות בצ'מפיונס? אני לא יודע. הפסדים קורים, אנחנו רוצים להימנע מזה, אבל צריך גם לקבל את זה כדי לצמוח ולהתפתח".


תומאס טוכל (GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images)

קשר אלופת צרפת, מרקו וראטי, דיבר לקראת ההתמודדות החשובה וסיפר: "צפינו בדורטמונד ואנחנו יודעים שמדובר בקבוצה מיוחדת שיכולה לעשות הכל – להפסיד 3:1 או לנצח 3:5. היא קבוצה שלעולם לא מוותרת ותמיד משחקת בהתלהבות. מול אינטר בשלב הבתים הם פיגרו 2:0 במחצית וסיימו ב-2:3, מה שאומר שאנחנו צריכים להיות ערניים בכל שלב במשחק. יהיה משחק נהדר".

מן העבר השני, בורוסיה דורטמונד מגיעה למשחק לאחר ארבעה ניצחונות בחמישה משחקי ליגה, האחרון שבהם 0:4 על איינטרכט פרנקפורט, כאשר כבשה לא פחות מ-22 שערים. הקפטן מרקו רויס ייעדר כמובן בשל פציעה כאשר גם תומאס דלייני ויוליאן ברנדט יחמיצו את המפגש.

הקבוצה ערכה את מסיבת העיתונאים היום בצהריים והמאמן לוסיאן פאברה הצהיר: "משחק טוב יכול להיות גם משחק עם הגנות חזקות. זה מפגש בין שתי קבוצות התקפה אדירות, אבל אין לי התנגדות שננצח 0:1. צפינו בהם, התכוננו אליהם וברור לנו שזו קבוצה מאוד חזקה שבשלב הבתים גם חלפה על פני ריאל מדריד וזה אומר הכל".

על ארלינג הולאנד שיערוך את הופעת הבכורה שלו במפעל במדי דורטמונד, אמר המאמן: "הוא כבר שיחק בליגת האלופות עם זלצבורג ועכשיו הוא כאן איתנו וברור שזה משהו אחר בשבילו, אבל אני לא חושב שהוא זקוק לזמן".


לוסיאן פאברה (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images)

לצד המאמן ישב הקשר אקסל ויטסל שהוסיף: "היינו אגרסיביים במשחק האחרון נגד פרנקפורט. אם איבדנו כדור, עשינו את את הכל כדי לחטוף אותו כמה שיותר מהר. זה משחק חשוב מאוד מחר, אולי הוא יהיה דומה לזה שהיה לנו נגד ברצלונה (0:0 ביתי בשלב הבתים)".

בתקשורת הצרפתית כבר החלו להתכונן למשחק ומסמנים את ההתמודדות כדו קרב של סקוררים – קיליאן אמבפה מצד אחד וארלינג הולאנד מצד שני כאשר החלוץ הנורבגי כזכור הבקיע שמונה שערים בשלב הבתים והשתלב נהדר בשורות הצהובים-שחורים. הוא יערוך בכורה בליגת האלופות במדי קבוצתו החדשה. העונה יש לו 37 שערים ב-28 הופעות בכל המסגרות. אמבפה מצידו כבש 24 שערים ובישל עוד 15 ב-28 משחקים. "שניים מהכישרונות הגדולים ביותר בכדורגל העולמי יכולים להכריע את המשחק. שניהם מציגים מספרים לא הגיוניים".

הקבוצות נפגשו פעמיים בלבד לפני כמעט עשור, בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2010/11. שני המשחקים הסתיימו בתיקו – נורי שאהין העלה את דורטמונד בגרמניה בפנדל אך קלמנט שנטונה השווה (1:1), ובמשחק בצרפת לא נכבשו שערים.


הולאנד. בכורה בליגת האלופות בקבוצתו החדשה (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי