הכל עובר לאנפילד: 0:1 לאתלטיקו על ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הקבוצה של סימאונה הציגה משחק הגנה משובח ונהנתה משער של סאול (4). אלופת אירופה הבלתי מנוצחת בליגה לא הצליחה למצוא את המסגרת לאורך כל 90 הדקות. תצליח להפוך בגומלין?

(גודל טקסט)
ליברפול – בעונה כזאת ציפינו ממך ליותר, בטח כאלופת אירופה שרוצה לשמור על התואר שלה, אבל כנראה שגם המכונה המשומנת של יורגן קלופ לא יכולה להכניע את משחק ההגנה האדיר של הקבוצה של דייגו סימאונה. אתלטיקו מדריד גברה הערב (שלישי) 0:1 על המייטי רדס בוונדה מטרופוליטנו במסגרת המשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות וסיפקה הצגה שהזכירה את הקבוצה שהגיע לשני גמרים בשנים האחרונות.
 
 
סימאונה הראה שלמרות העונה הלא טובה בליגה, הוא עדיין לא שכח איך לאמן וקבוצתו הציגה משחק הגנה עיקש ומרשים כמו בימים הטובים, כשצ'ולו היה פשוט בטירוף על הקווים לאורך כל 90 הדקות וחניכיו סיפקו הצגה על כר הדשא. מנגד, ליברפול, שרושמת עונה בלתי נתפסת בפרמיירליג, נכנעה – מה שלא קרה לה אפילו פעם אחת העונה במסגרת הליגה. 
 
 
קיבלנו כדורגל מאוד איכותי, עם קצב גבוה מאוד ופשוט מסחרר ובעיקר מלחמה אדירה של שתי הקבוצות על כר הדשא. הגומלין יתקיים ב-11 במרץ באנפילד, והאדומים יצטרכו להציג משחק שונה לחלוטין, כשהם לא הצליחו למצוא את מסגרת השער אפילו פעם אחת (!). עם זאת, כבר ראינו את המהפכים שהיא מסוגלת לבצע בעונה שעברה בצ'מפיונס. אגב, קלופ כל כך לא אהב את המשחק של חניכיו ובחר באופן מפתיע להחליף את סאדיו מאנה במחצית ואת מוחמד סלאח בדקה ה-72, וזה כנראה אומר הכל.


מוחמד סלאח מאוכזב (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

 
 
המחצית הראשונה נפתחה בסערה, כשאחרי ארבע דקות בלבד אתלטיקו היממה את ליברפול ועלתה ל-0:1 אחרי שער של סאול ניגס, שדחק מקרוב לרשת אחרי כדור קרן שהביא לערבובייה ברחבה. בדקות שלאחר מכן חניכיו של יורגן קלופ השתלטו על המשחק, אך פשוט לא הצליחו לייצר איומים של שערו של יאן אובלק מול משחק ההגנה הנוקשה של החבורה של דייגו סימאונה.
 
 
עד כמה ליברפול לא הייתה מסוכנת? היא לא הצליחה לבעוט למסגרת אפילו פעם אחת במהלך החצי הראשון. עם פתיחת החצי השני קלופ הוציא באופן מפתיע את סאדיו מאנה והכניס את דיבוק אוריגי על חשבונו. מוליכת הפרמיירליג פתחה עם קצת פאניקה את המחצית השנייה וביצעה מספר טעויות לא אופייניות בהגנה.
 
 
עם זאת, האדומים השיבו לעצמם במהרה את השליטה והחלו לייצר לחץ כבד, אך דעכו עם הדקות, ולמרות ששלטו לחלוטין במרכז השדה – עדיין לא הצליחו למצוא את המסגרת. בדקה ה-72 קלופ כנראה מאוד לא אהב את היכולת של כוכביו ובחר להוציא דווקא את מוחמד סלאח, כשאלכס אוקסלייד-צ'מברליין נכנס במקומו, אך גם הוא לא הושיע והיתרון של הקבוצה מבירת ספרד נשאר בעינו עד לסיום.
 
 
ליברפול תחזור ביום שני לאנפילד, כשתארח את ווסטהאם (21:50, ספורט2) במסגרת המחזור ה-27 של הפרמיירליג ותנסה להמשיך את הרצף הבלתי נתפס שלה, בדרך לאליפות ראשונה אחרי 30 שנים שחונות. מנגד, אתלטיקו תישאר בוונדה מטרופוליטנו ותארח בראשון את ויאריאל לקרב בין שתי קבוצות שמחפשות מקום בטופ ארבע.


וירג'יל ואן דייק מאוכזב (Angel Martinez/Getty Images)


שחקני אתלטיקו חוגגים (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


יורגן קלופ (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


דייגו סימאונה (Angel Martinez/Getty Images)

הרכבים
אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, שימה ורסאליקו, סטפן סאביץ', פליפה, רנאן לודי, תומאס פארטיי, סאול ניגס, קוקה, תומא למאר (מרכוס יורנטה, 46), אנחל קוראה (דייגו קוסטה, 77), אלברו מוראטה (ויטולו, 70).


ליברפול:
אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומס, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון (ג'יימס מילנר, 80), סאדיו מאנה (דיבוק אוריגי, 46), רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח (אלכס אוקסלייד-צ'ברליין, 72).


שחקני ליברפול מתחממים (Michael Regan/Getty Images)


רנאן לודי בחימום (Angel Martinez/Getty Images)


אוהדי אתלטיקו מדריד (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
המשחק נפתח בטירוף מוחלט, כאשר כבר אחרי ארבע דקות אתלטיקו מדריד היממה את ליברפול ועלתה ל-0:1. קרן שנכנסה לרחבה גרמה לערבובייה והגיעה באופן מקרי לסאול ניגס, הקשר הספרדי לא התבלבל ודחק מקרוב לרשת של אליסון.


סאול כובש (Michael Regan/Getty Images)


סאול חוגג (Michael Regan/Getty Images)


סאול חוגג (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בדקות שלאחר השער ליברפול יצאה מההלם ולאט לאט השתלטה על המשחק, אך לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים מול ההגנה הנוקשה של הקולצ'ונרוס. המייטי רדס החלו להפעיל לחץ כבד, לא נתנו לאתלטיקו לצאת קדימה וישבו לה על הרחבה. עם זאת, ליאן אובלק לא הייתה עבודה קשה ב-20 הדקות הראשונות.


פאביניו (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-26, כשהקצב של המשחק מסחרר, אתלטיקו יצאה למתפרצת. אלברו מוראטה חדר לרחבה והיה במצב של אחד על אחד מול אליסון, אך השוער הברזילאי סיפק הדיפה נפלאה. הטירוף נמשך כשבהתקפה שלאחר מכן טעות בהתקפה של אתלטיקו הותירה את מוחמד סלאח חופשי, המצרי מצא את רוברטו פירמינו שהחזיר לו וסלאח כבש, אך הברזילאי היה בנבדל ברור והשער נפסל בצדק.


ג'ו גומס רודף אחרי אנחל קוראה (Michael Regan/Getty Images)

הבעיטה הראשונה של ליברפול לעבר השער הגיעה בדקה ה-29, כשפירמינו מסר לאנדי רוברטון, שחתך מהאגף השמאלי למרכז ובעט ברגל ימין לעבר השער, אך הכדור שלו לא היה במסגרת. בדקה ה-36 ליברפול הגיעה להתקפה הטובה ביותר שלה, כשפירמינו חדר לרחבה ומסר למוחמד סלאח. המצרי היה חופשי ובעט מ-12 מטרים, אך הבלם פליפה הצליח לבלום את הכדור עם ראשו, הוציא אותו לקרן ומנע שער בטוח.


ג'ורדן הנדרסון שומר על אנחל קוראה (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

המחצית הראשונה הסתיימה כשהמייטי רדס לא הצליחו לאיים על המסגרת של אובלק אפילו פעם אחת. עם פתיחת החצי השני דייגו סימאונה הכניס את מרכוס יורנטה על חשבונו של תומא למאר, בעוד קלופ הוציא את סאדיו מאנה והכניס את דיבוק אוריגי. הגנת ליברפול ביצעה מספר טעויות לא אופייניות בדקות הראשונות של החצי השני, נראתה מבולבלת ואפשרה לאתלטיקו לייצר מומנטום.


סאדיו מאנה במאבק עם שימה ורסאליקו (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

עם זאת, הקבוצה של קלופ החזירה לעצמה את השליטה ובדקה ה-52 גם הגיעה למצב טוב, כשג'ורג'יניו ויינלדום הגביה מהאגף הימני ומצא את ראשו של סלאח, אך המצרי, שהיה חופשי, נגח החוצה.


תומאס פארטיי (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

בדקה ה-67 מוראטה קיבל הזדמנות אדירה להעלות את קבוצתו ל-0:2, אך ליברפול ניצלה והתוצאה נותרה בעינה. החלוץ היה חופשי במרכז רחבה וקיבל כדור רוחב שטוח מהאגף השמאלי, אך הוא החליק בעת ניסיון הבעיטה ופספס בגדול בפעם השנייה במשחק.


מוחמד סלאח שומר על פליפה (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-71 רנאן לודי המגן המשאלי של אתלטיקו מאוד האמין בעצמו ובעט כדור אדיר מ-30 מטרים לעבר החיבורים, אך פספס במעט את המסגרת. דקה לאחר מכן קלופ ביצע צעד מפתיע והוציא את מוחמד סלאח לטובת אלכס אוקסלייד-צ'ברליין.


אלברו מוראטה נאבק עם ג'ו גומס (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-72 ליברפול הגיעה למצב מצוין נוסף, אך ג'ורדן הנדרסון בעט מהאוויר מתוך הרחבה כדור ששרק ליד קורת השער. בדקות שלאחר מכן המשחק קצת נרגע, ושוב, למרות השליטה של האורחת – איום ממשי היא לא ייצרה.


קוקה ואלברו מוראטה נאבקים עם רוברטו פירמינו (Angel Martinez/Getty Images)

יורגן קלופ העצבני "זכה" לכרטיס צהוב מהשופט בדקה ה-88, בעוד המאמן הנגדי, דייגו סימאונה, פשוט הטריף את הקהל לאורך כל המשחק, ובעיקר בדקות הסיום, בידיעה ששחקניו צריכים את התמיכה. ואכן, השער של סאול בדקה הרביעית החזיק עד לסיום והקולצ'ונרוס יצאו מאושרים מההתמודדות הזו.


סאדיו מאנה נאבק עם קוקה (Angel Martinez/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי