מוריניו על סון: "במועדון אמרו שהוא ייעדר כמה שבועות, אבל הוא סיים את העונה"

ז'וזה מוריניו, יונג מין סון
ז'וזה מוריניו, יונג מין סון | Michael Regan/Getty Images

הכוכב הדרום קוריאני של טוטנהאם שבר את ידו לפני שמינית גמר ליגת האלופות. המאמן: "ראיתי את ההודעה שיצאה, הייתי כותב אותה אחרת. לא הולך להחשיב עוד העונה". וגם: אטאלנטה הלוהטת מארחת את ולנסיה

(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר ליגת האלופות יימשך מחר (רביעי) עם שני משחקים נוספים כשיש שתי קבוצות שמתרגשות אולי יותר מכולן. לייפציג שתתארח בלונדון במשחק נגד טוטנהאם ואטאלנטה תארח את איטליה הן שתי הסינדרלות של המפעל כשהעפילו לשמינית הגמר לראשונה בתולדותיהן. 

 
טוטנהאם – לייפציג (22:00)
הפיינאליסטית מהעונה שעברה מגיעה למשחק לאחר ניצחון דרמטי במיוחד 2:3 על אסטון וילה. הקבוצה של ז'וזה מוריניו התייצבה משמעותית ולא הפסידה מאז נכנעה לליברפול בתחילת ינואר, אלא שהיא ספגה חדשות קשות במיוחד: יונג מין סון, הדרום-קוריאני שכבש צמד נגד הווילה, כולל שער ניצחון מאוחר – שבר את ידו ויעבור ניתוח שישבית אותו למספר שבועות. סון כבש בכל חמשת המשחקים האחרונים ותרם העונה 16 שערים ועוד תשעה בישולים.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הבהיר מוריניו: "ראיתי את ההודעה הרשמית של המועדון. אם אני הייתי זה שכותב אותה, כנראה שזה היה אחרת. אנחנו נתגעגע אליו מאוד העונה. אני לא הולך להחשיב אותו בסגל שלנו בעונה הנוכחית. אנשי התקשורת של המועדון אנשים מאוד אופטימיים ולכן הם כתבו את מה שהם כתבו. הוא לא יהיה בסגל יותר".


סון. לא יחזור לשחק העונה לפי מוריניו (Michael Regan/Getty Images)

כעת, הבעיות של התרנגולים בחלק הקדמי הפכו לגדולות עוד יותר, כשכזכור גם הארי קיין הפצוע גמר את העונה והמנג'ר הפורטוגלי יצטרך לאלתר בחלק הקדמי, כשייתכן שג'ובאני לו צ'לסו יזכה למקום ב-11 בזמן שלוקאס מורה יישחק כחלוץ החוד. מוסא סיסוקו סובל מפציעה בברכו וייעדר גם הוא מהמשחק.

טוטנהאם ניצחה עשרה מ-14 משחקי הבית האחרונים שלה בליגת האלופות אך הפסידה בארבעה הנותרים, כמו נגד אייאקס בעונה שעברה למשל בחצי הגמר. הספרס זוכרים לרעה את המפגש הביתי האחרון נגד יריבה גרמנית כאשר הובסו 7:2 מול באיירן מינכן בשלב הבתים עוד עם מאוריסיו פוצ'טינו על הקווים.
 
 
ומה קורה עם היריבה? הגרמנים לא יכולים לחכות למשחק הנוק אאוט הראשון בתולדותיהם. ביום שבת לייפציג חזרה לעצמה לאחר שלושה משחקי ליגה עקרים כשהביסה 0:3 את ורדר ברמן בזכות שלושה כובשים שונים, ושנייה בטבלה מגיעה למשחק במצב רוח מצוין.

טימו ורנר. לייפציג רוצה להמשיך את העונה החלומית שלה (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)
 
 
הקשר האוסטרי הצעיר קונרד ליימר (22) האריך את חוזהו בקבוצה עד 2023 ואמר: "פיתחתי את הכדורגל שלי כאן כבר כל כך הרבה ואני בטוח שאוכל להמשיך להתקדם במועדון הנפלא והשאפתני הזה, אני מאושר". העונה רשם הקשר ארבעה שערים ושלושה בישולים בכל המסגרות.
 
הקבוצה, שתפגוש לראשונה בתולדותיה יריבה אנגלית, תחסר את הבלם המושעה דאיוט אופקמסנו וכמוהו גם הפצועים ווילי אורבן ואיברהימה קואנטה. החלוץ טימו ורנר שנמצא בעונה גדולה, עם 25 שערים ועשרה בישולים, יקווה להביא לסיומה של בצורת כאשר לא הבקיע בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות.
 
 

אטאלנטה – ולנסיה (22:00)
בשנה שעברה חגגה ולנסיה מאה שנה להיווסדות המועדון וקיוותה להעפיל לשמינית גמר הצ'מפיונס אך הודחה בשלב בתים קשה שכלל את יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד. העונה, הקבוצה של אלברט סלאדס מזייפת בליגה ומדורגת רק במקום השביעי אך היא מוצאת נחמה באירופה שכן העפילה לשלב שמינית הגמר לראשונה מאז עונת 2012/13, לאחר ניצחון ענק בהולנד על אייאקס במחזור הסיום. באופן מדהים, ולנסיה ניצחה בשני משחקי חוץ העונה בשלב הבתים בצ'מפיונס בעוד בליגה היא מתקשה מאוד ורשמה שלושה ניצחונות חוץ בלבד ב-11 משחקים.

 

ולנסיה, שהפגינה אופי בתיקו 2:2 נגד אתלטיקו מדריד ביום שישי, דואגת ממצב הברכיים של רודריגו מורנו שנמצא בספק גדול למשחק. מלך הבישולים של ולנסיה העונה (11) סובל מכאבים מאז תחילת ינואר. גונסאלו גדש אמור להמשיך ב-11. אזקייל גאראי הבלם שגמר את העונה ייעדר בוודאות וגם כריסטיאנו פיסיני. בוולנסיה לא מקלים ראש באטאלנטה על אף חוסר הניסיון שלה ובתקשורת אפילו נכתב: "72 סיבות לדאגה", בשל החלק הקדמי האיכותי של האיטלקים. רק פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי כבשו יותר שערים ממנה בליגה.
 
אטאלנטה נרגשת מאוד לקראת הופעת הבכורה שלב בשלב ה'נוק-אאוט'. אחרי שלושה הפסדים בפתיחת שלב הבתים, הקבוצה השיגה שבע נקודות והשיגה בסטייל את המקום השני. היא השיגה 1:2 חשוב על רומא ביום שבת והוכיחה שוב את כוחה ואסור לשכוח את החמישיות נגד מילאן ופארמה, כשהיא גם לקחה נקודה נגד אינטר בסן סירו. הקשר יוסיפ איליצ'יץ' שרושם עונת שיא עם 15 כיבושים מהווה את האיום הגדול ביותר.

שחקני אטאלנטה חוגגים. עונה היסטורית (SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי