מהחומר של הגדולים ביותר: הולאנד הוביל את דורטמונד ל-1:2 על פ.ס.ז'

ארלינג הולאנד חוגג
ארלינג הולאנד חוגג | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

ילד הפלא המשיך להמם את העולם. בהופעת הבכורה שלו במפעל במדי הצהובים-שחורים הוא כבש צמד מול אלופת צרפת, כולל פצצה לחיבורים של נבאס. ניימאר איזן זמנית

(גודל טקסט)

ליגת האלופות, כמה התגעגענו. המפעל היוקרתי ביבשת חזר הערב (שלישי) לשלב שמינית הגמר, כאשר אווירת החג הגיעה ל"זינגל אידונה פארק" הרותח של דורטמונד, שניצחה 1:2 את פריז סן ז'רמן בזכות מופע קסמים של איש אחד – ארלינג הולאנד. הנורבגי הצעיר ציין היום הופעת בכורה בצ'מפיונס במדי קבוצתו, זאת לאחר שהפגיז ללא הפסקה בשלב הבתים במדי זלצבורג.

שתי הקבוצות התאכזבו מאוד אשתקד באותו שלב בדיוק, לאחר שכל אחת מהן הודחה. תומאס טוכל קיבל בחזרה את ניימאר והציב אותו בהרכבו, לצידם של קיליאן אמבפה ואנחל די מריה, כשעל הספסל הוא השאיר את מאורו איקרדי ואדינסון קבאני. מנגד, לוסיאן פאברה פתח כמובן עם הולאנד וג'יידון סאנצ'ו המוכשר, שנמצא בעונת שיא מבחינתו.

המשחק היה בשליטתה של דורטמונד כמעט בכל דקותיו. סאנצ'ו היה האיש המרכזי ביותר במהלך המחצית הראשונה, לאחר שסחט הצלה אדירה מקיילור נבאס ואף סידר להולאנד מספר מצבים נהדרים. הטירוף כולו התנקז למחצית השנייה, ולמעשה, לשמונה דקות משוגעות.


הולאנד. מופע קסמים של הנורבגי (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)

בדקה ה-69 המשחק הקצבי קיבל את מה שהוא היה צריך – כדור ברשת, ולא היה שחקן יותר טוב על כר הדשא מאשר הולאנד לעשות זאת. החלוץ בן ה-19 זינק על כדור חוזר מההגנה הצרפתית והקפיץ את כל האצטדיון הרותח. שש דקות לאחר פ.ס.ז' הזכירה כמה היא מסוכנת – אמבפה, שלא היה עד אז כמעט במשחק, בישל בצורה נפלאה לניימאר את שער החוץ הקשה.

שתי דקות בלבד חלפו. 120 שניות בהן פריז הייתה בטוחה שהיא מחקה את ההתלהבות מהולאנד, אך הוא חשב אחרת. המחליף ג'ובאני ריינה, בסך הכל בן 17, השתחרר מכל השחקנים הצרפתים ששמרו עליו וראה חברו מנורבגיה חופשי, והולאנד הניף את רגלו השמאלית מ-18 מטרים, הפציץ את חיבורי השער של הצרפתים והימם את כולם.

אם לא פחות מההפסד, פריז סן ז'רמן ספגה שתי מכות קשות לקראת הסיום – מרקו וראטי ותומא מונייה, שני שחקני הרכב שחשובים מאוד עבור טוכל, ספגו כרטיסים צהובים אשר יגרמו להם להחמיץ את הגומלין ב-11 במרץ.


שחקני דורטמונד חוגגים בגדול בסיום (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

 

הרכבים
בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, דן-אקסל זגאדו, מאטס הומלס, לוקאש פישצ'ק, אשרף חכימי, רפאל גררו, אמרה צ'אן, אקסטל ויטסל, ג'יידון סאנצ'ו (ג'יידון סאנצ'ו, 91), תורגן הזאר (ג'ובאני ריינה, 67), ארלינג הולאנד.

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, תומאס מונייר, טיאגו סילבה, פסקל קימפבה, לאבין קורזאווה, מרקיניוס, אידריסה גאיי, מרקו וראטי, אנחל די מריה (פבלו סראביה, 76), ניימאר, קיליאן אמבפה.


אווירה מחשמלת ב"זיגנל אידונה פארק" (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)


ה"קיר" המוכר של אוהדי דורטמונד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)


(Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images)

מהלך המשחק
המשחק הנהדר בצורה שקולה מאוד, כאשר אף קבוצה לא הצליחה לייצר מומנטום בדקות הראשונות. הצרפתים החלו להשתלט על מרכז המגרש לאחר חמש הדקות הראשונות, כאשר ניימאר ניסה להוציא את הקבוצה שלו למספר התקפות. בדקה העשירית הברזילאי קיבל הזדמנות טובה לכבשו מכדור חופשי, אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת בכמה סנטימטרים. בדקה ה-14 יצאה דורטמונד להתקפה מסוכת ראשונה, כאשר הכדור הגיע לרגליו של סאנצ'ו והכוכב הצעיר דהר לעבר השער, גרם למצב של חמישה גרמנים מול שלושה צרפתים בלבד, אך במקום למסור ניסה לכבוש בעצמו ובעט ישירות לידיו של נבאס.


ניימאר. האיש המרכזי של פ.ס.ז' בפתיחה (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)




סאנצ'ו בפעולה (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)

בעזרת הקהל המקומי, שלא הפסיק לעודד לרגע, השתלטה דורטמונד על המתרחש בכר הדשא. בדקה ה-20 צ'אן הגיע למצב ודאי בתוך הרחבה של פ.ס.ז', אך בשנייה האחרונה הגיע וראטי וגנב לו את הכדור. בדקה ה-27 הולאנד וסאנצ'ו שיתפו פעולה בהתקפה מהירה מאוד, כשבסיומה האנגלי סובב כדור לעבר הפינה של נבאס, שמתח את כל הגוף שלו והציל שער בטוח.


וראטי מול צ'אן. האיטלקי הכניס את הרגל בשנייה האחרונה וגנב את הכדור (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)


נבאס. הצלה נהדרת של השוער מקוסטה ריקה (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)

בדקה ה-35 סאנצ'ו זיהה ריצה של הולאנד לעבר השער, מסר לחלוץ הנורבגי שניסה לכבוש ממרחק והיה קרוב מאוד, אך הכדור שלו פגשה רק את הרשת החיצונית. כדקה לאחר מכן דורטמונד פעם נוספת יצאה להתקפה מהירה, כשצ'אן העביר לסאנצ'ו באגף והאחרון הגביה לעברו של הולאנד, שעלה גבוה אך לא הצליח לנגוח בצורה טובה מספיק כדי לכבוש, והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.


הולאנד. הנורבגי מתחמם (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)


די מריה וסילבה. הקפטן רוצה להרגיע את קצב המשחק של דורטמונד (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)

קצב המשחק ירד משמעותית במהלך פתיחת החצי השני, כשרק בדקה ה-65 האיומים לשער הגיעו – וזה היה מצידה של אלופת צרפת. זה התחיל עם אבמפה, שנכנס סוף כל סוף למשחק ורשם איום ראשון לשער לטובת האורחת, כשבעט מזווית קשה מאוד ונעצר אצל בורקי. כדקה לאחר מכן ניימאר ואבמפה שיתפו פעולה, כשבסיום המהלך הצרפתי נעצר על ידי ההגנה. בדקה ה-69 נשבר הקרח במשחק – חכימי שלח כדור רוחב לעברו של גררו שניסה לבעוט ונעצר, אך על הכדור החוזר הסתער הולאנד ורשם שער תשיעי העונה בליגת האלופות.


הסתער ראשון וכבש ראשון. הולאנד מביס את נבאס (Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images)


ילד הפלא חוגג על כר הדשא (Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images)

שחקני פריז סן ז'רמן הבינו כי הם חייבים להתעורר ולהבקיע שער חוץ יקר, ובדקה ה-75 זה קרה – וראטי העביר כדור לאמבפה, שפילס את דרכו כל שחקני ההגנה בצהוב וסידר לניימאר בעיטה קלה לרשת חשופה. השוויון במשחק החזיק בדיוק שתי דקות, כי אז הקסם שנקרא הולאנד חזר – הנורבגי קיבל כדור מריינה המחליף, ברח לשחקני ההגנה והפציץ ממרחק את חיבורי השער של נבאס והימם את כולם.


שחקני פ.ס.ז' חוגגים את שער החוץ היקר (SASCHA SCHURMANN/AFP via Getty Images)


ניימאר משתיק את אוהדי דורטמונד (SASCHA SCHURMANN/AFP via Getty Images)


הולאנד צינן מהר מאוד את ההתלהבות של פ.ס.ז' (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי