בדרך לרבע הגמר עוצרים בלונדון: 0:3 אדיר לבאיירן מינכן על צ'לסי

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Mike Hewitt/Getty Images

הבווארים חגגו בסטמפורד ברידג': גנאברי כבש צמד בתוך שלוש דקות (50,53) מבישולים של לבנודבסקי, שכבש בעצמו בדקה ה-75. אלונסו הורחק לאחר עבירה מכוערת, גם ז'ורז'יניו ייעדר מהגומלין

(גודל טקסט)

המופע של באיירן מינכן. כך אפשר לכנות את מה שראו יושבי הסטמפורד ברידג' הלילה (שלישי) בלונדון. הבלוז קיוו להפתיע את אלופת גרמניה לעיני הקהל הביתי, במיוחד לאור ההיסטוריה של שתי הקבוצות, ובעיקר של המאמן, פרנק למפארד. אך חלמות לחוד ומציאות לחוד. הגרמנים שלטו במשחק וסיפקו הופעה אדירה בהובלת הצמד של רוברט לבנדובסקי וסרג' גנאברי.

לאחר מחצית מאופסת שערים, ונגיחה אחת מסוכנת למשקוף של תומאס מולר, הגיע השער הראשון במשחק בדקה ה-50, מרגליו של סרג' גנאברי. הגרמני מצא את לבנדובסקי, שהחזיר לו בנגיעה בדאבל פס יפהפה. גנאברי, ששיחק במחלקת הנוער של ארסנל ומכיר היטב את אנגליה, השתלט נפלא על הכדור, שלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה והכניע את קבאז'רו. 0:1 לבאיירן מינכן.

והגרמנים רק התחילו. שלוש דקות לאחר מכן, שוב לבנדובסקי מצא את גנאברי עם כדור עומק גאוני, שוב הגרמני השתלט מצוין והשלים צמד מהיר ויפהפה. 0:2 לגרמנים. בדקה ה-75 הגיע גם השלישי. אלפונסו דייויס קיבל כדור מצוין בפינה השמאלית, תפס תאוצה ושרף את האגף, העביר רוחב ללבנדובסקי שכבש את אחד השערים הקלים בקריירה שלו ודחק את הכדור בקלילות לרשת. 0:3 לבאיירן.


התפוצץ בלונדון. סרג' גנאברי (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-83, המצב של צ'לסי המשיך להדרדר כשמרקוס אלונסו קיבל כרטיס אדום ישיר לאחר החלטת VAR. הספרדי ביצע עבירה מכוערת על לבנדובסקי ללא כדור, וייעדר מהגומלין באליאנץ ארנה. גם ז'ורז'יניו, שצבר כרטיסים צהובים ייעדר מהתמודדות, שבכל מקרה, הסיכויים של צ'לסי (שנחלה הפסד ביתי ראשון בליגת האלופות לקבוצה גרמנית), להעפיל לרבע הגמר נראים כמעט בלתי אפשריים.


שחקני באיירן מינכן (live Mason/Getty Images)


שחקני צ'לסי (Clive Mason/Getty Images)

מהלך המשחק
השופט שרק לפתיחת המשחק בסטאמפורד ברידג'! לאחר שש דקות רגועות, מצב ראשון במשחק. מייסון מאונט קיבל כדור על סף הרחבה, וניסה לשחרר בעיטה בנגיעה ממצב לא נוח במיוחד עם רגל שמאל, אך הכדור הלך הרחק מעל המסגרת. דקה לאחר מכן, מאונט שוב נתקל במצב דומה, בעט בעיטה שטוחה לפינה הימנית אך פספס את המסגרת.

בדקה העשירית, מצב ראשון לבאיירן. קינגסלי קומאן קיבל כדור עומק מצוין, פרץ במהירות וניסה להמם את קאבז'רו עם בעיטה שטוחה וחזקה מחוץ לרחבה, אך הכדור פגע ברשת החיצונית. 



אנדראס כריסטנסן עוטה מסכה (Clive Mason/Getty Images)


ריס ג'יימס. הצעיר במגרש (Clive Mason/Getty Images)

אחרי 20 דקות, אף אחת מהקבוצות לא הגיעה למצבים משמעותיים. בדקה ה-21 קרן של מייסון מאונט נחתה על הראש של ז'ירו, הצרפתי נגח אך הכדור פגע בדשא והגיע לידיים הבטוחות של נוייר. בדקה ה-24, ז'ירו הראה את כל הניסיון שלו שהשתלט על כדור קשה ומצא את ברקלי פנוי בפינה השמאלית, הקשר סובב כדור, ספק בכוונה להרים או לבעוט, אך אף שחקן צ'לסי לא נמצא ברחבה והכדור הסתובב החוצה.

הבווארים מתחילים להיכנס לעניינים. בדקה ה-28, תומאס מולר מצא את לבנדובסקי שהצליח להשתלט על הכדור ולשחרר בעיטה חזקה, אך קבאז'רו עצר את הכדור. דקה לאחר מכן, לבנדובסקי שוב קיבל כדור עומק, ברח מהמגנים ושחרר בעיטה אדירה אך פגע ברשת החיצונית. 


לבנדובסקי נעצר אצל קבאז'רו הותיק (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)


אוליבייה ז'ירו וג'רום בואטנג (Mike Hewitt/Getty Images)

בדקה ה-33, טעות אדירה של נוייר הובילה למצב מעולה לבלוז. השוער הגרמני בעט בעיטת שוער נוראית, שהגיעה לרגליו של ז'ירו. הצרפתי מצא את מאונט, שהעביר כדור רוחב בסיבוב ממש ליד קו השער אך לא מצא את חבריו לקבוצה. בצד השני, הגרמנים יצאו למתפרצת, גנאברי הרים כדור נפלא שנחת היישר על הראש של תומאס מולר, החלוץ נגח נגיחה נהדרת אך נעצר רק במשקוף! קצב נהדר בסטאמפורד ברידג'.


בדקה ה-42, התקפה נהדרת לצ'לסי. מרקוס אלונסו קיבל כדור עומק באגף השמאלי, זרק את דויד אלאבה עם הטעייה חכמה, ובעט בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה אך נוייר הדף לקרן עם קצות האצבעות! סיום המחצית בסטמפורד ברידג', עדיין ללא שערים.



מחצית שנייה
המחצית השנייה יצאה לדרך בסטמפורד ברידג', וכבר בפתיחה, ז'ורז'יניו ראה את הכרטיס הצהוב ולא ישחק בגומלין. לאחר חמש דקות, הגיע השער הראשון של המשחק! סרג' גנאברי פרץ נהדר ומצא את לבנדובסקי עם כדור גאוני באגף השמאלי, החלוץ הפולני החזיר את הכדור לגנאברי בנגיעה אדירה והגרמני סיים עם בעיטה שטוחה לרשת של קבאז'רו. 0:1 לבאיירן מינכן בדקה ה-50, דאבל פס נפלא ושיתוף פעולה מדהים בין לבנדובסקי לגנאברי. 

שלוש דקות לאחר מכן, הצמד של לבנדובסקי וגנאברי שוב הכה! הפולני שלח כדור עומק אדיר, הגרמני הגיב במהירות, השתלט על הכדור ושלח בעיטה אדירה בתנועה לפינה הרחוקה, לא משאיר שום סיכוי לקבאז'רו. 0:2 לבאיירן מינכן בדקה ה-53, הסטמפורד ברידג' בהלם!


סרג' גנאברי חוגג את השער הראשון (Mike Hewitt/Getty Images)


סרג' גנאברי. משחק בלתי נשכח לגרמנים בלונדון (Mike Hewitt/Getty Images)

הבווארים חוגגים בלונדון. אין הגדרה אחרת. ההגנה של צ'לסי פשוט לא עומדת בחדות של הגרמנים, ובדקה ה-75, הגיע השלישי. אלפונסו דייויס השתלט על כדור עומק אדיר באגף השמאלי, תפס תאוצה אדירה ושרף את האגף, העביר כדור רוחב ללבנדובסקי שכבש את אחד השערים הקרים בקריירה שלו ודחק את הכדור לרשת חשופה. 0:3 אדיר לבאיירן מינכן!




לבנדובסקי. אחד השערים הקלים בקריירה (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)


אלפונסו דייויס, רוברט לבנדובסקי ודויד אלאבה. מופע מרשים של הבווארים (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

ההתפרקות של צ'לסי נמשכת. עבירה טיפשית וחסרת אחריות של מרקוס אלונסו, שהכה את רוברט לבנדובסקי ללא כדור, לא נעלמה מעדשת ה-VAR. השופט שלף את הכרטיס האדום בדקה ה-83, והבלוז נותרו בעשרה שחקנים, ויחסרו את ז'ורז'יניו ואלונסו בגומלין, שכרגע נראה חסר כל סיכוי לכחולים. שריקת סיום בלונדון! באיירן מנחילה לצ'לסי הפסד ביתי משפיל, 0:3 בדרך לרבע גמר ליגת האלופות.

הרכבים
צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה (פדרו), אנדראס כריסטנסן, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו, ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ', מייסון מאונט, רוס בארקלי (וויליאן), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם).


באיירן מינכן: 
מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, טיאגו אלקנטרה (לאון גורצקה), קינגסלי קומאן (פליפה קוטיניו), סרג' גנאברי (טוליסו), תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי