מוריניו בחוץ: טוטנהאם הובסה 0:3 בלייפציג, שעלתה לרבע הגמר

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | ספורט1

המיוחד וחניכיו ניסו למחוק את ה-1:0 מהמשחק הראשון, אך התפרקו מול הקבוצה הנפלאה של נגלסמן, צמד לסאביצר. גם אטאלנטה עלתה אחרי 3:4 על ולנסיה, רביעייה לאיליצ'יץ'

(גודל טקסט)

אלו ימים מרגשים בליגת האלופות, ואחרי שהסתיים סבב המשחקים הראשון של שמינית הגמר, הערב (שלישי) יצאו לדרך משחקי הגומלין וקיבלנו שתי עולות ראשונות לשמינייה האחרונה של המפעל – לייפציג ואטאלנטה. אז נכון, על הנייר לא מדובר בשתי הקבוצות הכי סקסיות, אך על הדשא המצב שונה לגמרי. הגרמנים פשוט פירקו את טוטנהאם עם 0:3 ו-0:4 בסיכום שני המשחקים, והאיטלקים גברו 3:4 על ולנסיה ו-4:8 בסיכום, כאשר יוסיפ איליצ'יץ' כיכב עם רביעייה אדיר.

לייפציג – טוטנהאם 0:3 (0:4)

ברוכה הבאה למועדון הקבוצות הגדולות של אירופה, לייפציג. הקבוצה של יוליאן נגלסמן הגיע העונה לראשונה בתולדותיה לשמינית גמר ליגת האלופות, והנה, היא כבר ברבע הגמר אחרי שהיא מדיחה את הפיינליסטית של העונה הקודמת. ולא, היא לא "גנבה" את זה עם משחק מכוער ושער משום מקום, אלא עלתה באופן מוצדק לחלוטין כששיחקה בביטחון רב כאילו היא ותיקה במפעל ומאוד האמינה בעצמה. כנראה שזה לא קרה סתם – כיום, לייפציג קבוצה יותר טוב מטוטנהאם הנוכחית.
 
 
עבור הקבוצה של ז'וזה מוריניו מדובר בלא פחות ממשבר, כשהיא מסיימת את דרכה בצ'מפיונס ליג בשלב מוקדם, ויתרה מכך, רושמת הפסד חמישי בששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ובתווך מודחת גם בשמינית גמר הגביע האנגלי. להגנתה ייאמר שהיא סובלת מסגל חסר מאוד ונראה שהדבר נותן את אותותיו. מתחילת ההתמודדות המארחת הייתה יותר טובה, אפילו הרבה יותר טובה, ועלתה ליתרון מוצדק כבר אחרי 10 דקות משער של מרסל סאביצר אחרי תגובה לא טובה של הוגו לוריס. בדקה ה-22 סאביצר כבר היה עם צמד לאחר תגובה לא טובה נוספת של השוער הצרפתי, אך לתרנגולים עדיין היו תקוות.


מרסל סאביצר חוגג (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

 
 
בוודאי שהיו להם תקוות. הרי הם היו במדויק באותו מצב בעונה הקודמת בחצי הגמר של המפעל מול אייאקס – אחרי הפסד ביתי 1:0 ופיגור 2:0 במחצית בחוץ. אז, באמסטרדם, לוקאס מורה התפוצץ בחצי השני עם שלושער עצום כולל שער ניצחון אדיר בדקה ה-96, אבל הפעם הברזילאי לא הצליח להושיע את טוטנהאם המתוסכלת.

אמנם היה שיפור גדול במחצית השנייה אצל הקבוצה מצפון לונדון, אך לא הייתה מסוכנת בכלל ולרגע לא הרגיש שהיא עומדת לחזור למשחק, זאת למרות שלייפציג הורידה רגל מהגז ועדיין הייתה הרבה יותר מסוכנת. בדקה ה-87 אמיל פורסברג כבש את השלישי עם שער מתוך הרחבה וחתם את התבוסה. למוריניו נותרה משימה אחת עד סוף העונה – השגת הכרטיס לליגת האלופות גם לעונה הבאה דרך הליגה, ובינתיים המצב לא נראה מזהיר.


שחקני טוטנהאם מאוכזבים (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
 

לייפציג: פטר גולאצ'י, נורדי מוקיילה (טיילר אדאמס, 55), לוקאס קוסלטרמן, דאיו אופמקאנו, מרסל הלסטנברג, אנחליניו, קונרד ליימר, מרסל סאביצר (אמיל פורסברג, 87), כריסטופר אנקונקו (אמאדו היידארה, 59), טימו ורנר, פטריק שיק.

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה (מלאכי פייגן וולקוט, 90+1), טובי אלדרווירלד, ג'פט טנגאנגה, ראיין ססניון, אריק דייר, הארי ווינקס, ג'ובאני לו סלסו (ג'דסון פרננדש, 80), ,אריק לאמלה, דלה  עלי, לוקאס מורה.


יוליאן נגלסמן וז'וזה מוריניו (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)


דאיו אופמקאנו שומר על דלה עלי (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

דקה 10, לייפציג עלתה ל-0:1: אחרי פתיחה מצוינת, המארחת עלתה ליתרון מוצדק וחיבלה משמעותית בסיכוייה של טוטנהאם להעפיל כבר בשלב מוקדם של המשחק. טימו ורנר בעט ונבלם, הכדור חזר אל החלוץ שמסר למרסל סביצר. האוסטרי בעט מחוץ לרחבה לעבר השער, הוגו לוריס הגיב לא מספיק טוב ונכנע.


מרסל סאביצר חוגג עם טימו ורנר (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

דקה 22, לייפציג עלתה ל-0:2: מדהים. הגרמנים הכפילו את התוצאה בזכות שער נוסף של סאביצר וטעות נוספת של לוריס. אנחליניו נשלח לכדור ארוך באגף השמאלי ונהנה משמירה לא טובה של סרג' אורייה. המגן הנפלא הגביה לרחבה, האוסטרי בנגיחה פנטסטית לפינה הקרובה נהנה מתגובה לא טובה נוספת של השוער הצרפתי וכבש. הגרמנים לא עוצרים וממשיכים להפעיל לחץ כבד על השער של לוריס, בדקה ה-30, טימו ורנר פרץ נהדר מהאגף השמאלי, שחרר בעיטה אדירה מחוץ לרחבה אך פספס את המסגרת.


מרסל סאביצר חוגג (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)

דקה 87, לייפציג עלתה ל-0:3: טירוף בגרמניה. אמיל פורסברג גמר סופית את המשחק עם סיומת חדה מתוך הרחבה בסיום ערבובייה.


שחקני לייפציג חוגגים (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)


הוגו לוריס מאוכזב (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)

ולנסיה – אטאלנטה 4:3 (8:4)

האיטלקים הגיעו עם יתרון ענק של 1:4 מהמשחק הראשון ובאו להשלים את העבודה באצטדיון המסטאייה הריק בספרד בעקבות נגיף הקורונה המתפשט. העטלפים ידעו שהם זקוקים לנס בדמות ניצחון 0:3 שיעלה אותם לרבע הגמר, אך כבר אחרי שלוש דקות התקוות ירדו לטימיון כשיוסיפ איליצ'יץ' העלה את האורחת ליתרון בפנדל. עם זאת, ולנסיה לא ויתרה, הציגה רוח לחימה מעוררת השראה ואמנם סיימה את דרכה במפעל – אך יכולה לצאת עם ראש מורם.
 
 
קווין גמיירו החזיר את המארחת למשחק כשהשווה ל-1:1 מקרוב בדקה ה-21, אך איליצ'יץ' השלים צמד עם פנדל נוסף בדקה ה-43 אחרי נגיעת יד של מוחטאר דיאקאבי. אגב, זה ממש לא היה היום של הבלם הצעיר, שגרם גם לפנדל הראשון והמאמן אלברט סלאדס החליט להחליף אותו במחצית בגונסאלו גדש. בדקה ה-51 גמיירו השלים צמד בנגיחה מצוינת וקבע 2:2 ובדקה ה-67 פראן טורס קבע מהפך ו-2:3 לוולנסיה עם צ'יפ נפלא. ארבע דקות לאחר מכן איליצ'יץ' השלים שלושער עם שערו ה-20 העונה בכל המסגרות וקבע שוויון 3:3.
 
 
אבל הסלובני האדיר לא נעצר כאן, השלים מהפך נוסף במשחק המשוגע וכבש רביעייה עם גול מתוך הרחבה. בכך הוא קבע את תוצאת המשחק – 3:4 ענק. מעניין לראות האם אטאלנטה תצליח להתקדם במפעל, שכן מדובר בקבוצת התקפה פשוט יוצאת דופן, שסיפקה לא פחות מ-70 שערי ליגה העונה ב-25 מחזורים בסרייה A, והיא יכולה לעשות צרות לכל קבוצה. ההגנות של קבוצות אירופה – ראו הוזהרתן.


איליצ'יץ' חוגג. כוכב הערב (UEFA Pool/Getty Images)


שחקני שתי הקבוצות באצטדיון הריק (UEFA Pool/Getty Images)

דקה 3, אטאלנטה עלתה ל-0:1: גם אם היו לוולנסיה תקוות קטנות לעשות מהפך סנסציוני, הן ירדו לטימיון בשלב כל כך מוקדם של המשחק. האורחת זכתה בפנדל אחרי עבירה של מוחטאר דיאקאבי ברחבה, יוסיפ איליצ'יץ' בעט כדור למרכז השכר והעניק יתרון מהיר לאיטלקים.


שחקני אטאלנטה חוגגים (UEFA Pool/Getty Images)

דקה 21, ולנסיה השוותה ל-1:1: קווין גמיירו קיבל כדור עומק בתוך הרחבה, כדור אשר נבלם על ידי הגנת אטאלנטה, אך הצליח בכל זאת להשתלט עליו ולהבקיע מקרוב.


קווין גמיירו חוגג (UEFA Pool/Getty Images)

דקה 43, אטאלנטה עלתה ל-1:2: זה לא היום של מוחטאר דיאקאבי, שגרם לפנדל שני במשחק. הפעם בלם ולנסיה נגע בידו, ה-VAR קרא אליו את השופט, ששרק לכדור עונשין מ-11 מטרים. שוב איליצ'יץ' לקח את הכדור, שוב דייק ושוב כבש.


שחקני אטאלנטה חוגגים (UEFA Pool/Getty Images)

דקה 51, ולנסיה השוותה ל-2:2: פראן טורס פרץ באגף הימני והגביה למרכז הרחבה, קווין גמיירו בנגיחה נפלאה הכניע את מרקו ספורטיאלו, השלים צמד וקבע שוויון.

דקה 67, ולנסיה עלתה ל-2:3: דני פארחו מצא בכדור עומק אדיר את פראן טורס, שבצ'יפ אדיר ויפהפה מעל השוער הצליח לכבוש.

דקה 71, אטאלנטה השוותה ל-3:3: קצב השערים האדיר נמשך ויוסיפ איליצ'יץ' השלים שלושער. הסלובני הוביל התקפה מתפרצת והכדור חזר אליו כשהוא נמצא 20 מטר השער. השחקן הנפלא התקדם ובעט כדור מצוין לפינה הימנית ולרשת והשלים 20 שערים העונה בכל המסגרות.


דקה 82, אטאלנטה עלתה ל-3:4:
הקצב המשוגע המשיך ואיליצ'יץ' האדיר השלים רביעייה עם סיומת נפלאה מתוך הרחבה.


איליצ'יץ' חוגג (UEFA Pool/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי