איליצ'יץ': "זה תהליך של שנים, אנחנו לא במקרה ברבע הגמר"

יוסיפ איליצ'יץ'
יוסיפ איליצ'יץ' | UEFA Pool/Getty Images

אחרי הרביעייה ב-3:4 על ולנסיה והשגת הכרטיס הנכסף, הסלובני של אטאלנטה חשף כיצד בגיל 32 הוא נמצא בשיא כושרו. השחקנים חגגו עם חולצה שעליה נכתב: "ברגאמו, זה בשבילכם"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

נגיף הקורונה תקף את איטליה, אין דרך אחרת לתאר זאת. אלפי חולים, מאות מתים כל יום ורבע מתושבי המדינה בסגר מוחלט. העיר שספגה את המכה בצורה הכי קשה הייתה ברגאמו, אבל למרות זאת הבוקר (רביעי) תושביה כנראה הם השמחים במדינה – והכל בזכות יוסיפ איליצ'יץ' וחבריו, שעשו היסטוריה עם 3:4 במגרש הריק בוולנסיה וכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות.

אטאלנטה העפילה השנה לראשונה בתולדותיה ליגת האלופות, אבל זה ממש לא מפריע לה לנפץ שיאים בדרך לשלב שמונה האחרונות. קבוצת ההתקפה הטובה באירופה, מי שגם בליגה האיטלקית כבשה 20 שערים יותר מהמוליכה יובנטוס, נהנתה מערב מושלם של הסלובני יוסיפ איליצ'יץ', שהפך לשחקן הראשון בתולדות ליגת האלופות שכובש רביעייה במשחק חוץ במסגרת נוק-אאוט. האחרונה שהעפילה לרבע הגמר בעונת הבכורה שלה הייתה לסטר בעונת 2016/17.

הכחולים מברגאמו כבר ניצחו 1:4 במשחק הראשון בסן סירו, אך בסיום המשחק חגגו את הניצחון במשחק המטורף על העטלפים ובעיקר חיכו לשליפת חולצה שעליה כתוב "ברגאמו, זה בשבילכם". איליצ'יץ' עצמו הכריז אמש: "אטאלנטה היא כבר לא קבוצה שמפתיעה את כולם, אמרתי את זה גם אחרי המשחק הראשון. אנחנו עושים דברים נהדרים בשנים האחרונות וכמובן שהמטרה היא להמשיך להשתפר ולהתקדם ולהוכיח שאנחנו ראויים להיות במקום אליו הגענו. בנינו את זה במשך שנים וזה לא מקרי שאנחנו כאן. היום אני הבקעתי, אבל מה שחשוב הוא שהקבוצה ניצחה וגם אני לא הייתי יכול לעשות כלום בלי החברים".

איליצ'יץ' בסך הכל כבש העונה 21 שערים ב-29 משחקים בכל המסגרות, 16 ב-12 המשחקים האחרונים ו-12 מאז תחילת 2020, ועל כך שהוא עושה זאת בגיל 32 אמר: "ככל שאני מתבגר, אני משחק יותר טוב. אני נהנה על המגרש ורוצה להמשיך ליהנות. זה היה מאוד עצוב לשחק היום בלי קהל, אבל עלינו לשמח את אלו שיושבים בבתים וצופים בנו". במועדון הודיעו לאוהדים שחל איסור לחגוג את ההעפלה ההיסטורית במרכז העיר או להגיע לקבל את פניהם בשדה התעופה, כשכידוע כל משחקי הסרייה A האיטלקית מבוטלים בחודש הקרוב.


כזכור, איליצ'יץ' סבל בקיץ 2018 ממחלה מסתורית שהשביתה אותו למשך חודשיים ואז הוא כבר חשב שלא ישחק יותר כדורגל: "המחלה הזאת שינתה אותי. מאז הבנתי שכדורגל הוא לא הדבר הכי חשוב בחיים", אמר בזמנו הכוכב שפורץ כעת בגיל 32, "הייתי במשך חודשיים על אנטיביוטיקה ואז הבנתי שכדורגל הוא לא הכל. בזמנו לא רציתי אפילו ללכת לצפות במשחקים, אבל המשפחה, המאמן, כולם עמדו לצדי וכשהחלמתי הייתי צריך לעשות את הכל כדי לחזור לכושר. הכי חשוב זה לשחק עם חיוך".


איליציץ' עם כדור המשחק ותואר המצטיין (UEFA Pool/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי