הגיע לנוקאאוט: ניימאר כבש, פ.ס.ז' ברבע הגמר אחרי 0:2 על דורטמונד

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | UEFA - Handout/UEFA via Getty Images

במשחק ללא קהל בפארק דה פראנס, הברזילאי ויתר על יום ההולדת של אחותו והבקיע את גול היתרון בנגיחה, ברנאט הכפיל והבטיח עלייה ראשונה לרבע הגמר לראשונה מאז 2016. משחק חלש להולאנד, צ'אן הורחק

(גודל טקסט)

אחרי שלוש שנים של אכזבה גדולה, פריז סן ז'רמן עלתה הערב (רביעי) סוף סוף לשלב רבע גמר ליגת האלופות. גם העובדה שאירחה את המשחק ללא קהל, בגלל בהלת הקורונה, לא הפריע יותר מדי לאלופה הצרפתית, שמחקה פיגור של 2:1 מהמפגש הראשון בזיגנאל אידונה פארק עם 0:2 בפארק דה פראנס.

אך לא פחות חשוב מהעלייה לשלב הבא – פריז סן ז'רמן הרוויחה מחדש את ניימאר. דווקא ביום ההולדת של אחותו, אותו לא פספס הברזילאי בחמש השנים האחרונות, היה השחקן המצטיין בשורות האלופה הצרפתית כשכבש את שער היתרון בנגיחה בדקה ה-28 אחרי קרן מדויקת של אנחל די מריה. אחריו, חואן ברנאט הכפיל לפני המחצית עם שער ראשון העונה בליגת האלופות וסגר את הסיפור.


בשביל זה הביאו אותו. ניימאר חוגג את שער היתרון (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

בורוסיה דורטמונד, מנגד שקיוותה לעלות לרבע הגמר לראשונה מאז 2017, לא הגיעה למשחק ונראה שדווקא קיום ההתמודדות בדלתיים סגורות השפיע עלייה הרבה יותר. ואם לא די ליכולת גם אמרה צ'אן הותיר את הקבוצה ב-10 שחקנים לקראת תוספת הזמן. סגן מלך שערי ליגת האלופות ארלינג הולאנד הציג הופעה פושרת חוטף כרטיס צהוב כבר בדקה ה-16. הנורבגי יסיים את העונה בליגת האלופות עם 10 שערים, שתתלווה איכשהו בתחושה של אכזבה ובעיקר לטעם של עוד לקראת העונה הבאה.

בחזרה לפריז, עדיין לא ברור איך תימשך המתכונת הנוכחית של ליגת האלופות, בשל משבר הקורונה, אך במועדון מתכוונים ללכת עד הסוף ולזכות בפעם הראשונה במפעל היוקרתי ביבשת. כזכור הישג השיא של הקבוצה מעיר האורות היה הרבה לפני עידן הקטארים כאשר ב-1995 העפילה לשלב חצי הגמר בימי ונעצרה על ידי מילאן הגדולה.


אוהדי פריז סן ז'רמן שמעודדים מחוץ לאצטדיון (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT / Contributor)


(FRANCK FIFE / Contributor)


(UEFA – Handout / Handout)


צמד המאמנים תומאס טוכל ולוסיאן פאברה (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

הרכבים
פריז סן ז'רמן: קיילור נאבאס, טילו קהרר, מרקיניוס, פרסנל קימפמבה, חואן ברנאט, לאנדרו פארדס (ניאנזו קואסי 90), אידריסה גווייה, פבלו סראביה (קיליאן אמבפה 64), ניימאר, אנחל די מריה (לאבין קורזאווה 78), אדינסון קבאני.

בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאש פישצ'ק, מאטס הומלס, דן-אקסל זגאדו, אשרף חכימי (מריו גצה 87), רפאל גריירו, אמרה צ'אן (אדום 89), אקסל ויטסל (ג'ובאני ריינה 71), ג'יידון סאנצ'ו, טורגן הזאר (יוליאן בראנדט 69), ארלינג הולאנד.

מהלך המשחק
דקה 8: עדיין אף קבוצה לא בעטה לשער, אבל המחנה הצרפתי החסיר פעימה אחרי שניימאר נחת לא טוב על ידו וירד לשם טיפול. בסופו של דבר הברזילאי לא הוחלף וחזר לכר הדשא בתוך דקה.

דקה 18: איום ראשון במשחק שהגיע דווקא מהכיוון של האורחת. רפאל גריירו מצא את ג'יידון סאנצ'ו מחוץ לרחבה, האנגלי בעט חלש מהאוויר וקיילור נאבאס עצר ללא בעיה.

תמונות עצובות בפארק דה פראנס (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

דקה 25: הזדמנות אדירה של פריז סן ז'רמן, פבלו סראביה מצא בכדור על מגש את אדינסון קבאני במצב של אחד על אחד. החלוץ שחרר בכדור חד לעבר השער, אך רומן בורקי הצליח להדוף לקרן.

דקה 28, פריז סן ז'רמן עלתה ליתרון 0:1! ניימאר ניצל שמירה רעה של אשרף ונגח לרשת כדור קרן של די מריה.

דקה 36: סאנצ'ו בעט מ-25 בעיטה חופשית מדויקת ללא עוצמה היישר לידיים של נבאס.

דקה 41: הזאר חטף כדור באזור מסוכן ובעט כדור מזווית קשה החוצה.


שער היתרון של ניימאר  (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

דקה 45, פריז סן ז'רמן עלתה ל-0:2! רגע לפני שריקת המחצית פבלו סראביה מצא בצד ימין את חואן ברנאט שהכפיל את התוצאה בנגיעה רכה לפינה הרחוקה.

דקה 54: די מריה בעט מצד שמאל כדור חופשי עוצמי מ-30 מטרים, בורקי בקצות אצבעותיו הדף לקרן.

דקה 73: יוליאן בראנדט המחליף ניסה את מזלו עם בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה שלא פגשה את המסגרת של קיילור נבאס.

דקה 76: עוד ניסיון של בראנדט מרחוק, שנעצר על ידי גווייה שהדף לקרן.

דקה 90: אמרה צ'אן הורחק לאחר עימות עם ניימאר, והותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים. אנחל די מריה שישב בספסל הוצהב ויפספס את המשחק הבא.


התספורת עשתה את שלה? נגיחה מדויקת של הברזילאי  (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

טורגן הזאר מול פרסנל קימפמבה (UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

(UEFA – Handout/UEFA via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי